Ponuky z Česka aj Slovenska
Ako sa v súčasnosti darí značke Yves Rocher na českom a slovenskom trhu?
Na oboch trhoch, na českom aj na slovenskom, úspešne rastieme. A to LFL tržbami, aj počtom našich prevádzok a teda aj celkovými tržbami.
Je to zhruba rok, čo ste v čele Yves Rocher pre českú a slovenskú republiku. Akými zmenami spoločnosť prešla počas tohto obdobia?
Neustále pracujeme na zlepšení našich služieb a verím, že zmeny sú na našich obchodoch vidieť a zákazníci ich pozitívne vnímajú. Ďalšie zmeny, na ktorých momentálne pracujeme, sa budú týkať najmä digitalizácie nášho vernostného programu. Nesmiem opomenúť zmeny, ktoré sú skôr interného charakteru, a ktoré so sebou niesli personálne výmeny na niektorých pozíciách.
Pobočkovú sieť rozširujete prostredníctvom franšízantov. Ako sa vám osvedčuje tento spôsob expanzie?
Stále chceme rozširovať sieť o ďalšie franšízové obchody. A nebránime sa ani obchodnému modelu, kedy franšízant bude mať väčší počet obchodov ako iba 1, či 2. Myslím, že náš koncept prináša win-win situáciu, ktorá je výhodná pre nás aj pre našich partnerov. Z našej strany, vďaka prepracovanému CRM konceptu, zaisťujeme čiastočnú istotu stúpajúcej návštevnosti obchodov, na druhou stranu veríme, že práca franšízanta v danej lokalite by mala byť viac efektívna a prínosná pre obe strany, najmä vo veci vedenia tímu na predajni.
Aký je záujem medzi potenciálnymi franšízantmi o licencie na vlastné obchody s prírodnou kozmetikou?
V súčasnosti zaznamenávame zvýšený záujem o našu franšízu. Možno je to dané zvýšením ekologického prístupu koncových zákazníkov a vyšším dopytom po zelených a eko produktoch. Iba za posledný týždeň nás oslovili dvaja záujemcovia z Česka a dvaja zo Slovenska.
Podľa našich informácií stojí „obstaranie" a otvorenie jednej pobočky Yves Rocher franšízanta zhruba 3 milióny českých korún. Veľa z nich musí svoju investíciu financovať z externých zdrojov. Pomáhate svojim franšízantom nejako s financovaním ich investície – napr. pri rokovaniach s bankami o pôžičke? Myslíte si, že toto by mala byť jedna z úloh franšízora?
Nie je to úplne pravda. Zhruba 3 milióny korún platia v prípade „čistej" franšízy, kedy franšízant platí celé náklady spojené s vybudovaním obchodu sám. Plus je nutné pripočítať prvotnú investíciu na nákup skladu. Potom sú to cca 3 milióny korún. V prípade „viazanej" franšízy, kedy sme prenajímateľom obchodných priestorov a celé náklady na vybudovanie obchodu idú z našej strany, franšízant platí iba prvotný licenčný poplatok a prvotný sklad. Potom sa investícia pohybuje v rozmedzí cca 1 až 1,5 miliónov korún podľa veľkosti obchodu. V súčasnosti neposkytujeme službu rokovanie s bankami. Pomáhame však s prípravou výsledovky, ktorá je pre účely poskytnutia úveru nevyhnutná.
Niekoľko rokov ste pôsobili v spoločnosti Levi´s Česká republika, ďalšou Vašou ponukou bola podľa mojich informácií práca pre Nike. Čo Vás viedlo k rozhodnutiu vrhnúť sa do kozmetického biznisu?
Po niekoľkoročnom pôsobení v zahraničí, naposledy necelé dva roky v Moskve, som prijal túto novú výzvu. A som rád. Hodnoty firmy korešpondujú s mojimi, kozmetický segment pre mňa prináša veľa nového a mám sa stále čo učiť. A tiež som naspäť doma a so svojou rodinou, ktorej tak môžem aspoň čiastočne vynahradiť moju absenciu v minulých rokoch.
Chystá Yves Rocher pre svojich zákazníkov, prípadne pre franšízantov, nejaké novinky či zmeny?
Ako som už spomenul, hlavnou plánovanou zmenou je digitalizácia nášho vernostného systému a tým pádom zjednodušenie celého procesu.
Prečítaj články
Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.