Ponuky z Česka aj Slovenska
Ako sa v súčasnosti darí značke Yves Rocher na českom a slovenskom trhu?
Na oboch trhoch, na českom aj na slovenskom, úspešne rastieme. A to LFL tržbami, aj počtom našich prevádzok a teda aj celkovými tržbami.
Je to zhruba rok, čo ste v čele Yves Rocher pre českú a slovenskú republiku. Akými zmenami spoločnosť prešla počas tohto obdobia?
Neustále pracujeme na zlepšení našich služieb a verím, že zmeny sú na našich obchodoch vidieť a zákazníci ich pozitívne vnímajú. Ďalšie zmeny, na ktorých momentálne pracujeme, sa budú týkať najmä digitalizácie nášho vernostného programu. Nesmiem opomenúť zmeny, ktoré sú skôr interného charakteru, a ktoré so sebou niesli personálne výmeny na niektorých pozíciách.
Pobočkovú sieť rozširujete prostredníctvom franšízantov. Ako sa vám osvedčuje tento spôsob expanzie?
Stále chceme rozširovať sieť o ďalšie franšízové obchody. A nebránime sa ani obchodnému modelu, kedy franšízant bude mať väčší počet obchodov ako iba 1, či 2. Myslím, že náš koncept prináša win-win situáciu, ktorá je výhodná pre nás aj pre našich partnerov. Z našej strany, vďaka prepracovanému CRM konceptu, zaisťujeme čiastočnú istotu stúpajúcej návštevnosti obchodov, na druhou stranu veríme, že práca franšízanta v danej lokalite by mala byť viac efektívna a prínosná pre obe strany, najmä vo veci vedenia tímu na predajni.
Aký je záujem medzi potenciálnymi franšízantmi o licencie na vlastné obchody s prírodnou kozmetikou?
V súčasnosti zaznamenávame zvýšený záujem o našu franšízu. Možno je to dané zvýšením ekologického prístupu koncových zákazníkov a vyšším dopytom po zelených a eko produktoch. Iba za posledný týždeň nás oslovili dvaja záujemcovia z Česka a dvaja zo Slovenska.
Podľa našich informácií stojí „obstaranie" a otvorenie jednej pobočky Yves Rocher franšízanta zhruba 3 milióny českých korún. Veľa z nich musí svoju investíciu financovať z externých zdrojov. Pomáhate svojim franšízantom nejako s financovaním ich investície – napr. pri rokovaniach s bankami o pôžičke? Myslíte si, že toto by mala byť jedna z úloh franšízora?
Nie je to úplne pravda. Zhruba 3 milióny korún platia v prípade „čistej" franšízy, kedy franšízant platí celé náklady spojené s vybudovaním obchodu sám. Plus je nutné pripočítať prvotnú investíciu na nákup skladu. Potom sú to cca 3 milióny korún. V prípade „viazanej" franšízy, kedy sme prenajímateľom obchodných priestorov a celé náklady na vybudovanie obchodu idú z našej strany, franšízant platí iba prvotný licenčný poplatok a prvotný sklad. Potom sa investícia pohybuje v rozmedzí cca 1 až 1,5 miliónov korún podľa veľkosti obchodu. V súčasnosti neposkytujeme službu rokovanie s bankami. Pomáhame však s prípravou výsledovky, ktorá je pre účely poskytnutia úveru nevyhnutná.
Niekoľko rokov ste pôsobili v spoločnosti Levi´s Česká republika, ďalšou Vašou ponukou bola podľa mojich informácií práca pre Nike. Čo Vás viedlo k rozhodnutiu vrhnúť sa do kozmetického biznisu?
Po niekoľkoročnom pôsobení v zahraničí, naposledy necelé dva roky v Moskve, som prijal túto novú výzvu. A som rád. Hodnoty firmy korešpondujú s mojimi, kozmetický segment pre mňa prináša veľa nového a mám sa stále čo učiť. A tiež som naspäť doma a so svojou rodinou, ktorej tak môžem aspoň čiastočne vynahradiť moju absenciu v minulých rokoch.
Chystá Yves Rocher pre svojich zákazníkov, prípadne pre franšízantov, nejaké novinky či zmeny?
Ako som už spomenul, hlavnou plánovanou zmenou je digitalizácia nášho vernostného systému a tým pádom zjednodušenie celého procesu.
Prečítaj články
Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.