Záujem o naše franšízy je konzistentný
Po takmer 10 rokoch existencie ste sa predminulý rok rozhodli expandovať za české hranice, podarilo sa vám už nájsť partnerov v žiadaných krajinách?
Už v roku 2015 sme vstúpili na trh Slovenska, dnes sa dá povedať, že s pomocou franšízantov a ich práce na regiónoch máme svoju pozíciu na danom trhu istú. Pre trhy Nemecka a Rakúska máme zjednaných partnerov a ich pôsobenie vnímame ako zbieranie potrebných skúseností pre ďalší rozvoj franchisingu FFM.
Pre Poľsko sme vybrali mladých kolegov, ktorí majú energiu a nadšenie pre vec. Vzhľadom na to, že našou podmienkou bola skúsenosť s výrobou FFM minimálne 1 rok, existuje dohoda, že expanziu do Poľska pripravíme ročnou skúsenosťou z výroby v ČR. Preto vzniká nová výroba blízko hraníc s Poľskom, a odtiaľ budeme zbierať " výrobné" skúsenosti. Až následne sa FFM objaví v Poľsku.
Narástol v minulom roku počet vašich českých franšíz? Kde ste otvorili posledné pobočky?
Áno, FFM v minulom roku otvorilo ďalšie 3 nové výrobne na Slovensku. V ČR sme rozšírili pôsobnosť 3 súčasným pobočkám a 1 novú výrobňu otvárame v Náchode. Nová licencia bola udelená aj v Nemecku a to konkrétne pre Drážďany.
Váš koncept je špecifický dovozom pokrmov zákazníkom až do domu, čo vlastne dostáva presne na starosti váš franšízant?
Franšízant prijíma geografickú pôsobnosť licencie pre obchodnú činnosť FFM. V rámci licencie otvára svoju výrobu odkiaľ obsluhuje svojich zákazníkov. Od franšízora získava od zaistenia legislatívnych podkladov, cez servisné aplikácie, nutričný software, baliaci stroj, webové stránky, grafické spracovanie materiálov, potrebné školenia a poradenstvo až po manažéra realizácie, ale aj veľa ďalšieho..
V čom vidíte vy najväčšie výhody Fitness Food Menu pre potenciálnych franšízantov? V čom ste na trhu výnimoční?
Ak nebudeme brať v úvahu informácii, že na ČR trhu sa nevyskytuje iný koncept s takou franšízingovou skúsenosťou a históriou v rámci nášho odboru, tak tým "nositeľom" našej výnimočnosti je tvorba, zostava a zameranie našich produktov. Naša značka pôsobí v oblasti Fitness, ctíme a podriaďujeme sa aktívnemu zákazníkovi.
Vypúšťame pri tomto hodnotenie kto už je a kto ešte nie je aktívnym zákazníkom. V rámci našich produktov hodnotíme aktivitu fyzickú i psychickú ako 1:1. Unikátny je aj zdieľaný nutričný software vďaka ktorému vieme na úrovni pobočiek exaktne nastaviť stravovací program pre zákazníka podľa objektívnych postupov a cieľov.
Dávate prednosť kvalifikovaným ľuďom? Tiež váš trápi ich nedostatok ako iné firmy?
Sme podriadení trhu práce. Poznáme jeho vývoj a vieme čo si môžeme a nemôžeme dovoliť. Ak je otázka smerovaná na kvalifikáciu tak je pravda, že sa dnes viac orientujeme na kvalifikáciu a skúsenosť. Druhá pravda je taká, že na úrovni pobočiek sa nám zatiaľ nedarí nájsť priestor pre významnejšie benefity práce a tým si znižujeme úspešnosť pri zamestnávaní nových ľudí. Je to jedna z priorít a priestor pre zlepšovanie.
Aká investícia je minimálne potrebná na otvorenie franšízy FFM? Aká býva jej návratnosť?
Vstupný rozpočet má veľa faktorov. Ak sa rozprávame o priemernej investícii tak to je hodnota 12 – 18 tisíc eur. Návratnosť sa nám predĺžila v priemere medzi 9-12timi mesiacmi podnikania na českom a slovenskom trhu. Skúsenosti z trhov mimo ČR a SR sú zatiaľ malé a nedá sa to objektívne posúdiť.
Hľadáte nových franšízantov? Prípadne kde?
Máme určité priority či už ide o priestor, kde bude udelená nová licencia alebo o priestor kde nastane zmenšenie alebo naopak rozšírenie regiónu. Momentálne hľadáme nových partnerov pre mesto Plzeň alebo všeobecne západné Česko. Tiež by sme radi udelili nové licencie na Slovensku, Rakúsku a Nemecku.
Je možné stať sa tiež držiteľom licencie napríklad pre celé Nemecko aj pre nie nemeckých záujemcov (Čechov alebo Slovákov)?
Áno, ak budeme presvedčení, že partner bude prínosom pre sieť a značku, splní kritéria franšízingovej zmluvy a bude schopný naplniť rozpočet, potom sa nebránime rokovať s kýmkoľvek bez rozdielu.
Aké sú vaše plány v druhej polovici roka 2018?
Máme pre našich franšízantov pripravený systém pre nákup špeciálnych surovín, ktoré značne ušetria čas vo výrobe a eliminujú kuchárske chyby. Niektoré produkty budú doplnené vysoko kvalitnými proteínovými suplementami, ktoré sú často využívané a prídeme na trh s vlastnými Proteínovými tyčinkami, ktoré už teraz vieme, že budú svojim zložením patriť ku špičke v rámci ponuky u nás.
Brand sa objaví aj na ďalších doplnkoch. Sústrediť sa budeme aj na nový web pre rok 2019 a prepojenie novej aplikácie FFMS, ktorá je momentálne iba ako servisná so zákazníkom online (r. 2019). Pevne veríme, že naše plány budú realizované v nastavenom časovom harmonograme a značne zvýšia kvalitu našich produktov.

Prečítaj články

Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Hladká koža bez chĺpkov a nedostatkov sa stále nosí. Aby taká pokožka aj zostala, je potrebné procedúry opakovať. Presne na tom stojí DepilConcept.
Nutriadapt Clinic má na Slovensku dvadsaťdva pobočiek, ktoré spravuje manažér franšízovej siete Tibor Lipiansky. Ako vyzerá jeho spolupráca s franšízantmi?
Iba 4 z 21 poradní, ktoré pod touto značkou fungujú, prevádzkuje sám master-franšízant. Zhruba 70 percent poradní vedú ženy.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?