Opaľovanie aj podnikanie bez rizika
Je ideálnou rodinnou investíciou a typom podnikania, ktoré zvládnu prevádzkovať na plný úväzok aj rodičia malých detí. Franšíza maďarskej značky KiwiSun je nenáročná a vhodná pre tých, ktorý chcú pracovať v "pokojnom prostredí a uvoľnenej atmosfére" opaľovacích salónov. V Maďarsku má značka už viac ako desaťročnú tradíciu, a viac ako 70 franšízových pobočiek, rastie aj v ďalších európskych krajinách. Väčšinu franšíz vedú ženy vo veku okolo 30 rokov, v menšej či väčšej mieri sa na ich prevádzke podieľajú aj ich manželia. Svojim klientom majú ponúkať služby pre relaxáciu aj navodenie pocitu spokojnosti a šťastia cez endorfíny zo slnečného svetla.
Majitelia franšízových salonov KiwiSun sa dvakrát ročne stretávajú na workshopoch a školeniach, kde sa môžu o svoje skúsenosti podeliť a vzdelávať franšízantov, manažérov a ďalších zamestnancov. Na dňoch KiwiSun sa s nimi o rady delia tiež dermatológovia, odborníci na komunikáciu, psychológovia a ďalší špecialisti.
"KiwiSun je jediná spoločnosť na svete, ktorá spája vo svojom systéme vývoj, výrobu aj prevádzku biosolárií. Tiež preto je značka za svoje produkty a služby v salónoch úplne zodpovedná," hovorí výkonný riaditeľ Péter Klein. V Maďarsku patrí značka KiwiSun medzi najúspešnejšie franšízy, pôsobí aj na Slovensku, v Nemecku, Rumunsku. Británii, Írsku či Taliansku. Franšízoví partneri nakupujú opaľovacie stroje do svojich salónov za cenu od výrobcu, pre ktorých platí 5 ročná úplná záruka, a počas 10 rokov dostávajú od výrobcu tiež potrebné náhradné diely.
Udržať náklady na podnikanie
Koncept z Budapešti používa pre služby svojich klientov špeciálne zelené biosoláriá, ktoré by nemali mať negatívny dopad na stav pokožky ako je to v prípade klasických opaľovacích strojov. Otvorenie salónu KiwiSun nevyžaduje profesionálne zázemie a skúsenosti, všetko potrebné získavajú franšízanti od centrály v podobe podrobného konceptu. Jediná požiadavka platí iba pre udelenie master-franšízovej licencie, a tým je otvorenie väčšieho počtu salónov KiwiSun v príslušnej krajine. "Chceli by sme začať dobýjať aj zvyšok Európy vrátane krajín ako Rakúsko, Poľsko, Česko či Chorvátsko," hovorí Péter Klein o plánoch na expanziu KiwiSun do ďalších krajín.
V ČR ponúka KwiSun franšízovú aj master-franšízovú licenciu na prevádzkovanie solárnych štúdií. Franšízantom garantuje koncept napríklad územnú exkluzivitu, pomáha udržať náklady na podnikanie. Na výber sú tri druhy spolupráce. Pre mesta do 14 tisíc obyvateľov je to salón s 3 opaľovacími strojmi, pre mesta do 30 tisíc obyvateľov odporúča 5 strojov na jeden salón, a pre mesta nad 30 tisíc obyvateľov platí koncept salónu s až 10 soláriami. Celková výška investície pre otvorenie jednej franšízy je asi 70 - 100 tisíc €, minimálna investícia asi 60 tisíc €.

Prečítaj články

Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Hladká koža bez chĺpkov a nedostatkov sa stále nosí. Aby taká pokožka aj zostala, je potrebné procedúry opakovať. Presne na tom stojí DepilConcept.
Nutriadapt Clinic má na Slovensku dvadsaťdva pobočiek, ktoré spravuje manažér franšízovej siete Tibor Lipiansky. Ako vyzerá jeho spolupráca s franšízantmi?
Iba 4 z 21 poradní, ktoré pod touto značkou fungujú, prevádzkuje sám master-franšízant. Zhruba 70 percent poradní vedú ženy.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?