Zdravá gastronómia z Česka

Fitness Food Menu je česká franšízová sieť, ktorá sa špecializuje na zdravú výživu. Jej cieľom nie je iba redukcia váhy, ale i správne stravovanie pomocou zdravých surovín. V Česku má už 14 výrobných miest distribuujúcich produkty do 70 miest, na Slovensku 6 výrobných miest s distribúciou do 25 miest, v Nemecku jednu výrobňu pokrývajúcu 3 mestá a v Maďarsku jednu výrobu pre 3 mestá. Ku konca roka sa výrobne špecializovali na vianočné koláče, ktoré firme každoročne privedú nových zákazníkov a zvyšujú zisky v dobe mimo hlavnej sezóny.
V ČR značka ponúka momentálne franšízové licencie na svoje prevádzky v Znojme, Třebíči a Brne. "Radi by sme postupne zachovali iba jednu vlastnú malú prevádzku, a zvyšok vlastných pobočiek predali franšízantom, a to vrátane našich verných zákazníkov," hovorí majiteľ Fitness Food Menu Tomáš Volf. Jeho spoločnosť vznikla na báze rodinného podniku pred siedmymi rokmi, vlastné pobočky spolu s výrobňami úspešne fungujú už viac ako 5 rokov.
Obchodná zdatnosť víťazí nad skúsenosťami z gastro prevádzok
I preto v prípade ich predaja bude cena za vstupný poplatok do siete navýšená o hodnotu ziskov za obdobie 2 až 3 rokov, ktoré podľa odhadov centrály príslušný región generuje. V západných Čechách je podľa Volfa pre nových franšízantov voľná tiež oblasť v okolí Karlových Varov. "Oceňujeme kvalifikáciu, preto vyberáme uchádzača so skúsenosťami z dvoch oblastí, ktoré spájajú náš produkt, a tým je gastronómia a fitness," hovorí Volf s tým, že dôležitejšia je skúsenosť či vzdelanie v oblasti zdravej výživy ako v gastronómii. Centrála je však ochotná a schopná nových franšízantov aj jej zamestnancov v oboch oboroch zaškoliť.
Fitness Food Menu sa darí v posledných dvoch rokoch aj vďaka expanzie na zahraničné trhy. Aktuálne pripravuje otvorenie novej franšízy v Drážďanoch, a súčasne skúšajú nový spôsob predaja fitness pokrmov v bistrách namiesto obvyklej donášky domov. Prioritou pre českú centrálu zostáva naďalej tiež poľský trh, kde sa jednania preťahujú kvôli legislatíve, a do hry podľa Volfa stále môže vstúpiť i ďalší záujemca o masterfranšízovú licenciu v Poľsku.
Prečítaj články

„Franšízová sieť kliník Nutriadapt navyšuje počet pobočiek a optimalizuje ich ziskovosť vďaka premysleným službám,“ hovorí konateľka spoločnosti Marta Nosková.
Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Hladká koža bez chĺpkov a nedostatkov sa stále nosí. Aby taká pokožka aj zostala, je potrebné procedúry opakovať. Presne na tom stojí DepilConcept.
Nutriadapt Clinic má na Slovensku dvadsaťdva pobočiek, ktoré spravuje manažér franšízovej siete Tibor Lipiansky. Ako vyzerá jeho spolupráca s franšízantmi?
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?