Naturhouse upevnil svoju sieť

Sieť výživových poradní Naturhouse pokračuje úspešne vo svojom rozširovaní a upevňovaní svojej pozície na českom trhu. "V roku 2017 značka v Českej republike otvorila 7 nových výživových poradní, ďalšie 3 pobočky sa pripravujú na otvorenie začiatkom budúceho roka. Na Slovensku sa nám podarilo otvoriť 5 nových prevádzok a 1 odovzdať do rúk franšízantov. Po veľkom otváracom boome v roku 2016 bol rok 2017 v znamení stabilizácie nových pobočiek. V ČR je momentálne otvorených 93 pobočiek, na Slovensku 29," vypočítava master-franchisant Jan Gonda.
V uplynulom roku Naturhouse testoval tiež výživovú poradňu typu mikro-mikro pre pobočky určené do najmenších miest s 5 000 až 10 000 obyvateľmi. "Po roku fungovania tejto malej poradne môžeme povedať, že to bol krok správnym smerom. Poradňa v Dobříši si skoro po svojom otvorení získala stálu klientelu. V tomto type poradne pôsobí iba výživová poradkyňa, je to teda model vhodný pre samostatné a manažérsky zdatné osobnosti. Ideálna je pre franšízantku a výživovú poradkyňu v jednej osobe, kedy s nízkou investíciou a minimálnymi mzdovými nákladmi je možné dosahovať zaujímavých ziskov pri nižších obratoch," hovorí Gonda.
Výmena skúseností sa osvedčila
Mikro-koncepty všeobecne podľa Gondy ukazujú, že podnikanie v malých mestách rentabilne a bez prevádzkových starostí funguje. I preto chce v budúcom roku expandovať do ďalších lokalít, v ktorých zatiaľ nepôsobíme, a tým ďalej zahusťovať pobočkovú sieť. Cieľom je až 150 pobočiek v Česku a 50 na Slovensku. "Na čo sme ale obzvlášť hrdí, je, že sa nám darí zlepšovať kvalitu práce personálu na pobočke, čo sa odráža na raste priemernej návštevnosti klientov, ich spokojnosti a terapeutických výsledkoch," dodáva. Vstupná investícia pre otvorenie pobočky Naturhouse začína pre mikro-mikro koncept na 250 tisícoch korunách českých, pre mikrokoncept na 290 tisícoch korunách českých.
Základná investícia do štandardnej predajne Naturhouse býva od 420 tisíc korún českých a zahŕňa nákup zariadenia, úpravy prevádzky, informačný systém, a pod. Za licenciu sa neplatí, franšízanti ale odvádzajú 600 eur ročne (bez DPH) ako administratívny poplatok. Investícia sa obvykle vracia za 1 až 3 roky. Každý franšízant pred zahájením prevádzky pobočky dostáva od centrály manuál a osvedčené fungujúce tipy na regionálny marketing, k dispozícii má tiež asistenciu pri otváraní pobočky. Každý rok prebiehajú školenia a workshopy pre nových i zavedených franšízantov, a napríklad na pravidelnom jarnom workshope si navzájom vymieňajú svoje skúsenosti.
Prečítaj články

Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?
Značka Naturhouse u nás pôsobí už zhruba 15 rokov. Za tú dobu otvorila aj s pomocou franšízantov 35 výživových poradní. Kto sa môže stať majiteľom ďalších franšíz?
Značka Naturhouse ponúka franšízantom 2 typy pobočiek podľa lokalít, v ktorých pôsobí. Koľko je potrebné investovať do rozbehnutia podnikania?
„Naše plány expanzie nezmenil ani koronavírus. Stále by sme radi dosiahli počet 150 predajní,“ hovorí Jan Gonda, master-franšízant siete Naturhouse pre ČR a SR.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?