Naturhouse upevnil svoju sieť
Sieť výživových poradní Naturhouse pokračuje úspešne vo svojom rozširovaní a upevňovaní svojej pozície na českom trhu. "V roku 2017 značka v Českej republike otvorila 7 nových výživových poradní, ďalšie 3 pobočky sa pripravujú na otvorenie začiatkom budúceho roka. Na Slovensku sa nám podarilo otvoriť 5 nových prevádzok a 1 odovzdať do rúk franšízantov. Po veľkom otváracom boome v roku 2016 bol rok 2017 v znamení stabilizácie nových pobočiek. V ČR je momentálne otvorených 93 pobočiek, na Slovensku 29," vypočítava master-franchisant Jan Gonda.
V uplynulom roku Naturhouse testoval tiež výživovú poradňu typu mikro-mikro pre pobočky určené do najmenších miest s 5 000 až 10 000 obyvateľmi. "Po roku fungovania tejto malej poradne môžeme povedať, že to bol krok správnym smerom. Poradňa v Dobříši si skoro po svojom otvorení získala stálu klientelu. V tomto type poradne pôsobí iba výživová poradkyňa, je to teda model vhodný pre samostatné a manažérsky zdatné osobnosti. Ideálna je pre franšízantku a výživovú poradkyňu v jednej osobe, kedy s nízkou investíciou a minimálnymi mzdovými nákladmi je možné dosahovať zaujímavých ziskov pri nižších obratoch," hovorí Gonda.
Výmena skúseností sa osvedčila
Mikro-koncepty všeobecne podľa Gondy ukazujú, že podnikanie v malých mestách rentabilne a bez prevádzkových starostí funguje. I preto chce v budúcom roku expandovať do ďalších lokalít, v ktorých zatiaľ nepôsobíme, a tým ďalej zahusťovať pobočkovú sieť. Cieľom je až 150 pobočiek v Česku a 50 na Slovensku. "Na čo sme ale obzvlášť hrdí, je, že sa nám darí zlepšovať kvalitu práce personálu na pobočke, čo sa odráža na raste priemernej návštevnosti klientov, ich spokojnosti a terapeutických výsledkoch," dodáva. Vstupná investícia pre otvorenie pobočky Naturhouse začína pre mikro-mikro koncept na 250 tisícoch korunách českých, pre mikrokoncept na 290 tisícoch korunách českých.
Základná investícia do štandardnej predajne Naturhouse býva od 420 tisíc korún českých a zahŕňa nákup zariadenia, úpravy prevádzky, informačný systém, a pod. Za licenciu sa neplatí, franšízanti ale odvádzajú 600 eur ročne (bez DPH) ako administratívny poplatok. Investícia sa obvykle vracia za 1 až 3 roky. Každý franšízant pred zahájením prevádzky pobočky dostáva od centrály manuál a osvedčené fungujúce tipy na regionálny marketing, k dispozícii má tiež asistenciu pri otváraní pobočky. Každý rok prebiehajú školenia a workshopy pre nových i zavedených franšízantov, a napríklad na pravidelnom jarnom workshope si navzájom vymieňajú svoje skúsenosti.
Prečítaj články
Zdravé chudnutie a podnikanie
/01.07.2025
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?
Značka Naturhouse u nás pôsobí už zhruba 15 rokov. Za tú dobu otvorila aj s pomocou franšízantov 35 výživových poradní. Kto sa môže stať majiteľom ďalších franšíz?
Značka Naturhouse ponúka franšízantom 2 typy pobočiek podľa lokalít, v ktorých pôsobí. Koľko je potrebné investovať do rozbehnutia podnikania?
„Naše plány expanzie nezmenil ani koronavírus. Stále by sme radi dosiahli počet 150 predajní,“ hovorí Jan Gonda, master-franšízant siete Naturhouse pre ČR a SR.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Značka Mail Boxes Etc. plánuje vstúpiť na slovenský trh a hľadá master-franšízanta. Manažér rozvoja MBE Pawan Kim približuje, akú úlohu bude zastávať.
Známy chorvátsky fast-casual reťazec Koykan hľadá franšízantov s vášňou pre svetovú gastronómiu. Po otvorení reštaurácií v Bratislave chce expandovať aj do ďalších miest.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.