Extra franšíza na extra služby

Dodržovanie know-how, spoľahlivosť, pracovitosť, dochvíľnosť. To sú jediné 4 podmienky, ktoré musia spĺňať noví franšízanti neustále sa rozširujúcej siete Extra služby. Tá vo svojom portfóliu ponúka hneď tri druhy franšízovej licencie na tri druhy podnikania v oblasti služieb: sťahovanie, upratovanie a tzv. hodinový manžel. Potom, čo tieto koncepty majitelia franšízovej siete zlúčili dohromady, fungujú všetky typy služieb pod jednou centrálou. Cieľom bolo vyjsť v ústrety zákazníkom, ktorí potrebujú napríklad sťahovať i upratovať súčasne, a spoločnosť Extra služby im tak môže už ponúknuť celkovú starostlivosť v závislosti na centrálnom systéme prideľovania zákaziek.
Franšízanti Extra služieb majú v jednotnom systéme viac možností vzájomnej spolupráce, môžu si navzájom odovzdávať klientov napríklad i v rámci jedného regiónu. Franšíz na sťahovanie funguje aktuálne v ČR celkovo 12, ďalších 15 sa ich venuje upratovaniu a 7 má v ponuke služby nazvané hodinový manžel. Do konca roka pribudne v sieti tiež nová pobočka Extra upratovanie v Plzni. "Najväčší záujem je o franšízy na upratovanie, najlukratívnejšie je z hľadiska zárobku sťahovanie. Popoluškou je hodinový manžel, pretože náplň ich práce je najťažšia, človek, ktorý si obstaral túto franšízu musí mať najväčší prehľad," hovorí franšízový manažér Radek Straka.
Ľudský faktor
O upratovanie majú najväčší záujem ženy, sťahovanie je zasa doménou mužov, napriek tomu ale v oboch smeroch existujú výnimky. Upratovanie potrebuje najnižšiu vstupnú investíciu, sťahovanie naopak najvyššiu vzhľadom na potrebné zariadenie pobočky a obstaranie automobilu. Vstupné poplatky stoja podľa druhu činnosti od 800 tisíc do 2 miliónov korún českých. Mesačne platia franšízanti poplatok vo výške 3 % z obratu. K dispozícii majú napríklad nonstop bezplatné linky s asistentkami, elektronické štatistiky pobočiek, prístup do databázy zákaziek, či celoštátne reklamy na internete, billboardové a pojazdné propagačné akcie, informačné SMS o zákazkách, atď.
Centrála v Plzni aktuálne pre franšízantov pripravuje novú pomoc v podobe spoluinvestovania nákladov na rozjazd, kedy franšízanti môžu vstupnú investíciu splácať postupne formou leasingu. Jedným z najčastejších problémov franšízantov Extra služieb je totiž podľa Radka Straku i nulová investičná skúsenosť, kedy zarobené peniaze namiesto ďalších investícií, či vytvorenia určitých rezervných fondov, použije franšízant na súkromné výdaje. Bohužiaľ tým podľa Straku zastavuje rast vlastného podnikania. "Snažíme sa každému poradiť, s niektorými franšízantmi sme sa tiež už rozišli," hovorí Radek Straka s tým, že ho podobné skúsenosti mrzia. "Ľudský faktor je a bude vždy nevyspytateľný, to k podnikaniu patrí," dodáva.
Prečítaj články

„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Premýšľate o rozbehnutí vlastného podnikania, ale investovať viac ako 40 tisíc eur sa vám nechce? Aj tak si svoj podnikateľský sen môžete splniť – vďaka franšíze.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
„Náš franšízový koncept je nastavený na dva varianty vstupu do siete a zakúpenie franšízovej licencie,“ hovorí Radek Straka, riaditeľ franšízového rozvoja Extra Služby.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?