Franšízanti musia byť húževnatí a vytrvalí

Ako sa vašej firme darí v roku 2017? Koľko ste tento rok otvorili pobočiek a koľko sa ich chystáte otvoriť?
Otvorili sme práčovne Quickwash Hrabovka v Ostrave-Hrabovke a Quickwash Beroun. Koncom leta sa chystáme na slavnostné otvorenie pobočky v Karlových Varoch a tiež v Prahe. Ďalej máme rozjednaných niekoľko ďalších projektov, ale tie sú zatiaľ vo veľmi ranej fáze.
Ako by mal vyzerať ideálny záujemca o vašu franšízu? Čo mu nesmie chýbať a čo naopak mať nemusí?
Mal by to byť človek s nadšením a zapálením pre tento projekt. Mal by byť tiež dostatečne húževnatý a vytrvalý, pretože zriedenie práčovne vyžaduje dosť veľkú angažovanosť zo strany investora. Kandidát musí byť schopný najsť priestory, ktoré budú vyhovovať marketingovo a tiež technicky.
V oboch smeroch sme pripravení pomôcť. Vyhodnotíme dané miesto z hľadiska polohy aj z hľadiska či spĺňa technické predpoklady pre prívod médií, možnosť inštalácie odvetrávacieho systému pre sušičky a pod. Je teda potrebná intenzívna komunikácia s majiteľom priestorov, projektantami a odbornými firmami. Nie každý kandidát je pripravený projektu venovať dostatočné nasadenie.
Nesmieme tiež zabudnúť na kapitálové zaistenie projektu. Napriek tomu, že sme schopní ponúknuť financovanie nákupu technológie, čo predstavuje hodnotu okolo 36 tisíc eur, kandidát si musí byť schopní obstarať prostriedky na technickú úpravu miestnosti a na preklenutie počiatočného obdobia, než práčovňa získá dostatočný počet zákazníkov pre ziskovú prevádzku. Toto obdobie je odlišné v rôznych mestách a mestských lokalitách a môže trvať od niekoľkých mesiacov až napríklad rok.
Aká je priemerná návratnosť vstupnej investície vašej franšízy?
Návratnosť je veľmi závislá práve na lokalite. Všeobecne môžeme povedať, že návratnosť na dobrom mieste v Prahe sa pohybuje okolo 2 rokov, v ostatných mestách zasa v závislosti na mieste a tiež v závislosti na schopnosti investora priniesť do svojej práčovne zákazníky to môže byť 3 až 5 rokov.
V čom si myslíte, že spočívá úspech vašich pobočiek a celého konceptu?
Poveda by som, že úspech do istej miery závisí na schopnosti ponúknuť zákazníkovi službu, ktorá donedávna na našom trhu chýbala, ale zároveň vo vysokej kvalite. Prostredie práčovne musí byť čisté, svetlé, prívetivé, proste také, aby sa zákazníkom páčilo k nám prísť. Veľkú úlohu hrá tiež, aby sa zákazník cítil v pohode, že obsluhu strojov zvládne a nebol v strese, že niečo pokazí. Na to slúži prepracovaný systém instruktážnych tabulí a návodov. V niekterých práčovnňách máme buď permanentne alebo určitú časť dňa obsluhu, ktorá zákazníkom ochotne poradí, ako postupovať.
V čom je vás franšízový koncept výnimočný a ako bojujete s konkurenciou?
Výnimočnosť nášho konceptu vidíme v tom, čo môžeme ponúknuť investorovi a tiež zákazníkovi, ktorý našu službu využívá. Všeobecne v smere k investorovi by som vyzdvihol našu pripravenosť na intenzívnu komunikáciu a pomoc investorovi s prípravou celého projektu a v tesnej spolupráci po celú dobu vzťahu, teda nie iba do otvorenia, ale i v priebehu normálnej prevádzky práčovne.
V smere k zákazníkom vidím našu výhodu v ponuke prvotriednej služby, čistého a prívetivého prostredia prevádzok a v ochote a trénovanosti personálu, ktorý so zákazníkmi prichádza do styku. V mnohých prevádzkach ponúkame doplnkové služby, ako napr. službu Drop-off, kedy zákazník, ktorému sa nechce čakať v práčovne, až sa mu prádlo vyperie a vysuší, môže ho dať na starosti obsluhe, ktorá to urobí za neho.
Máte konkrétne dlhodobé plány s českým trhom?
Z dlhodobého hľadiska máme v pláne rozširovať našu sieť značkových samoobslužných práčovní v Českej republike a na Slovensku, a zároveň neustále pracovať na zdokonalovaní služieb, ktoré poskytujeme zákazníkom v súčasných prevádzkach.
Prečítaj články

„Medziročne nám dopyt po sťahovaní, vyprataní a upratovaní rastie o 50 %,“ hovorí Bc. Radek Straka, riaditeľ franšízovej siete Extra Services.
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Najčítanejšie

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?