Kráľovná medzi práčovňami
Časy sa menia, špina zostáva. Motto franšízovej spoločnosti Speed Queen dáva verejnosti vedieť, že investície do práčovne nepodliehajú recesiám, a podnikať pod známou medzinárodnou značkou je lukratívne, jednoduché, a tiež efektívne. Americká značka Speed Queen vznikla v roku 1928, neskôr sa stala súčasťou koncernu na výrobu techniky pre práčovne značky Alliance Laundry Systems (ALS). Ten v súčasnosti pokračuje v expanzii nie iba v Spojených štátoch, ale tiež v Európe, na Strednom Východe, v Afrike a na rozvíjajúcich sa trhoch Ďalekého východu a Latinskej Ameriky.
V Európe sa pritom snaží zameriavať na potreby európskych zákazníkov. Medzi klientov ALS a jej značku Speed Queen patria v Amerike rodiny, bytové domy, hotely s práčovňami, a predovšetkým i investori, ktorí si chcú zariadiť vlastnú práčovňu. Poslednú možnosť ponúka spoločnosť i u nás, kde jej služby poskytuje celkovo 10 verejných práčovní (polovicu prevádzkuje spoločnosť sama). Aké má samoobslužná práčovňa v podnikaní hlavné výhody? Ako jej majiteľ nemusíte byť neustále prítomní v prevádzke, zákazníci platia za služby vhodením mincí podobne ako u iných automatov. V rámci ČR a SR zaisťuje ponuku, predaj a realizáciu práčovní celosvetového konceptu Speed Queen Laundry spoločnosť Laundrysys s.r.o.
V prípade spolupráce sa nejedná o klasickú franšízu, licencia na koncept je poskytovaná úplne zdarma. Prevádzkovatelia a investori samoobslužných práčovní môžu po zakúpení zariadenia zdarma ťažiť z marketingu značky Speed Queen. K dispozícii majú napríklad internetovú podporu pre svoju prevádzku. Výška investície sa pohybuje v rozmedzí od milióna do 1, 8 milióna českých korún v závislosti na veľkosti práčovne a rozsahu potrebných stavebných úprav. Návratnosť investície býva obvykle asi 3 roky. Práčovne po celom svete obvykle vykazujú podľa ALS rentabilitu asi 20–25 %.
Do hodiny čisté megaprádlo
"Každý asi pozná americké laundromaty z filmov, u nás sú zatiaľ tieto prevádzky násobne menšie. Typická česká práčovňa Speed Queen v Česku má v prevádzke okolo 6 práčok a 4 sušičky rôznych veľkostí a kapacity," vysvetľuje majiteľ českej licencie pre predaj samoobslužných práčok Speed Queen Jiří Mach. "Naše práčovne sú určené študentom, turistom, ale aj ľuďom, ktorí majú doma pračku, a potrebujú vyprať objemnejšie textílie ako sú periny, poťahy do auta. V takom prípade sú pre nich naše služby obrovskou úsporou času, do hodiny by mali z našej práčovne odchádzať už s čistou a suchou bielizňou ," dodáva.
Zákazníci platia za služby dopredu, preto nehrozí ani vymáhanie pohľadávok či dlhov. Celkové dosiahnuteľné príjmy práčovne v danej oblasti sa vždy odvíjajú od charakteristík danej lokality. Miestni distribútori Speed Queen pomáhajú franšízantom vždy s výberom miesta, i s analýzou trhu. Dizajnové prevádzky sa projektujú v USA na mieru príslušnému miestu, a udržovať sa v nich podľa Macha musí predovšetkým čistota, ktorá je alfou a omegou celého obchodu pod značkou Speed Queen. Servis práčok zaisťuje franšízantom poskytovateľ licencie.
Prečítaj články

„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?