Franšízantom zjednodušujeme administratívu
Môžete zhodnotiť činnosť franšízového konceptu Solodoor za posledný rok?
V roku 2015 sme otvorili tri predajne. V tomto roku ďalšie štyri a do konca roka by sme radi otvorili ďalšie dve. Trh sa vyvíja dobre a po dverách značky Solodoor je tento rok väčší dopyt ako v predchádzajúcom roku.
Čo sa podarilo a na čom by ste radi zapracovali?
Podarilo sa nám významne zjednodušiť administratívne práce franšízantov vďaka spusteniu softvérového nástroja, ktorý prepája objednávkový systém Solodoor s účtovným systémom Pohoda, ktorý naši franšízanti používajú.
"Záujem o naše licencie je veľký. Chceme si však udržať vysokú kvalitu našej značky a preto si dôkladne vyberáme," hovorí Josef Laštovička.
V čom je koncept pre franšízantov atraktívny?
Atraktívnosť tohto konceptu je založená na jeho jednoduchosti, je plne funkčný a predovšetkým už vyskúšaný. Našej spoločnosti nejde o to, aby sme na franšízantoch zarábali. Stačí nám, že sa predávajú výrobky Solodoor. A v tom je asi najväčšia sila celého konceptu. Výšku investície nebudem prezrádzať, ale zjednodušene môžem povedať, že investície na strane franšízanta nijako nákladovo nevybočujú z bežných nákladov na riadenie predajne a že čiastku, ktorú franšízant zaplatí vo forme licenčného poplatku, mu hodnotovo okamžite vraciame vo forme vzoriek a v pomoci sprevádzkovať predajňu vrátane softvérového zariadenia. K otázke návratnosti: jej dĺžka najviac záleží na konkrétnom franšízantovi, nemala by byť však dlhšia ako dva roky.
Sú nejaké faktory brániace šíreniu konceptu?
Vždy uskutočňujeme analýzu a štúdiu spádových obchodných oblastí a zo skúsenosti môžem povedať, že nie všetky lokality sú pre túto franšízu stopercentne vhodné. Najviac záleží na veľkosti mesta a na jeho polohe.
Ako pomáhate franšízantom v podnikaní?
Predovšetkým marketingovou podporou výrobcu Solodoor a ďalej predajnými zľavovými akciami.
Na akom produkte franšízanti najviac zarábajú?
Samozrejme na predaji výrobkov Solodoor, ale tiež na kovaniach a montážach.
Ako hodnotíte situáciu na Slovensku?
Značka SOLODOOR má na Slovensku svoju pevnú pozíciu a patrí medzi veľmi žiadané značky. SOLODOOR má na Slovensku obchodných partnerov, ktorí každoročne zvyšujú obrat.
Koľko tam máte celkom pobočiek a koľko je franšízových?
Máme jednu vlastnú značkovú predajňu v Bratislave. Z hľadiska franchisy sa práve pripravujeme na vstup do Slovenskej republiky. Zrejme jedna z prvých franchisových predajní bude spomínaná značková predajňa v Bratislave, ktorú momentálne ponúkame na odpredaj za veľmi výhodných podmienok. Práve teda hľadáme skúsenejšieho záujemce o túto predajňu, ktorý by ju prevádzkoval ako franchisovú.
Chystáte pre franšízantov a zákazníkov nejaké novinky?
Neustály vývoj nových výrobkov k Solodooru neodmysliteľne patrí. Solodoor každoročne uvádza na trh nové modely dverí. Dáva dôraz na atraktívny dizajn, stále zlepšuje kvalitu a skracuje dodacie lehoty. Nechajte sa prekvapiť.
Prečítaj články

Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?
Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Ľudovít Szabó po 18 rokoch v hobby markete začal podnikať ako živnostník. Otvoril si vlastnú franšízu Solodoor v Nitre.
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.