Franšízantom zjednodušujeme administratívu
Môžete zhodnotiť činnosť franšízového konceptu Solodoor za posledný rok?
V roku 2015 sme otvorili tri predajne. V tomto roku ďalšie štyri a do konca roka by sme radi otvorili ďalšie dve. Trh sa vyvíja dobre a po dverách značky Solodoor je tento rok väčší dopyt ako v predchádzajúcom roku.
Čo sa podarilo a na čom by ste radi zapracovali?
Podarilo sa nám významne zjednodušiť administratívne práce franšízantov vďaka spusteniu softvérového nástroja, ktorý prepája objednávkový systém Solodoor s účtovným systémom Pohoda, ktorý naši franšízanti používajú.
"Záujem o naše licencie je veľký. Chceme si však udržať vysokú kvalitu našej značky a preto si dôkladne vyberáme," hovorí Josef Laštovička.
V čom je koncept pre franšízantov atraktívny?
Atraktívnosť tohto konceptu je založená na jeho jednoduchosti, je plne funkčný a predovšetkým už vyskúšaný. Našej spoločnosti nejde o to, aby sme na franšízantoch zarábali. Stačí nám, že sa predávajú výrobky Solodoor. A v tom je asi najväčšia sila celého konceptu. Výšku investície nebudem prezrádzať, ale zjednodušene môžem povedať, že investície na strane franšízanta nijako nákladovo nevybočujú z bežných nákladov na riadenie predajne a že čiastku, ktorú franšízant zaplatí vo forme licenčného poplatku, mu hodnotovo okamžite vraciame vo forme vzoriek a v pomoci sprevádzkovať predajňu vrátane softvérového zariadenia. K otázke návratnosti: jej dĺžka najviac záleží na konkrétnom franšízantovi, nemala by byť však dlhšia ako dva roky.
Sú nejaké faktory brániace šíreniu konceptu?
Vždy uskutočňujeme analýzu a štúdiu spádových obchodných oblastí a zo skúsenosti môžem povedať, že nie všetky lokality sú pre túto franšízu stopercentne vhodné. Najviac záleží na veľkosti mesta a na jeho polohe.
Ako pomáhate franšízantom v podnikaní?
Predovšetkým marketingovou podporou výrobcu Solodoor a ďalej predajnými zľavovými akciami.
Na akom produkte franšízanti najviac zarábajú?
Samozrejme na predaji výrobkov Solodoor, ale tiež na kovaniach a montážach.
Ako hodnotíte situáciu na Slovensku?
Značka SOLODOOR má na Slovensku svoju pevnú pozíciu a patrí medzi veľmi žiadané značky. SOLODOOR má na Slovensku obchodných partnerov, ktorí každoročne zvyšujú obrat.
Koľko tam máte celkom pobočiek a koľko je franšízových?
Máme jednu vlastnú značkovú predajňu v Bratislave. Z hľadiska franchisy sa práve pripravujeme na vstup do Slovenskej republiky. Zrejme jedna z prvých franchisových predajní bude spomínaná značková predajňa v Bratislave, ktorú momentálne ponúkame na odpredaj za veľmi výhodných podmienok. Práve teda hľadáme skúsenejšieho záujemce o túto predajňu, ktorý by ju prevádzkoval ako franchisovú.
Chystáte pre franšízantov a zákazníkov nejaké novinky?
Neustály vývoj nových výrobkov k Solodooru neodmysliteľne patrí. Solodoor každoročne uvádza na trh nové modely dverí. Dáva dôraz na atraktívny dizajn, stále zlepšuje kvalitu a skracuje dodacie lehoty. Nechajte sa prekvapiť.
Prečítaj články

Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Ľudovít Szabó po 18 rokoch v hobby markete začal podnikať ako živnostník. Otvoril si vlastnú franšízu Solodoor v Nitre.
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Na trh vstupujú značkové predajne profesionálneho aj hobby náradia s premysleným systémom služieb. Podarí sa ukrajinskej franšíze rovnaký úspech ako doma?
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.