Skok do podnikania
Obrovské haly, sieťované trampolíny od steny k stene, kde môžu desiatky dospelých a detí voľne lietať: to je, stručne povedané, SkyZone. Keď v roku 2004 otvoril tvorca tohto konceptu RickPlatt v Las Vegas na takmer 16 000 m² prvú SkyZone, nezamýšľal vtedy rozbehnúť komerčnú zábavu, ale športovú aktivitu. Ľudia však začali prichádzať nie kvôli športu, ale kvôli rekreácii. Z konceptu sa rýchlo stal celosvetový hit.
Keď o dva roky neskôr otvoril Rickov syn Jeff druhú SkyZone v St. Louis, koncept začal prinášať prvú úrodu ako kvalitný podnikateľský nápad. Iba počas šiestich mesiacov prevádzky bola herňa v čiernych číslach. V súčasnosti má SkyZone viac ako 115 herní a to nie iba v USA, ale tiež v Kanade, Austrálii, Mexiku a Saudskej Arábii, pričom väčšina herní je v rukách franšízantov. Dobývanie nových trhov prostredníctvom franšíz zostáva strategickým plánom aj pre krajiny strednej Európy.
„Hľadáme silného, tržne orientovaného partnera, ktorý má skúsenosť s poskytovaním služieb alebo zo sektoru zábavného priemyslu,“ hovorí William Edwards, riaditeľ spoločnosti EHS, ktorá reprezentuje SkyZone. Franšíza sa poskytuje vo forme „Area Development licence“, čo znamená, že príjemca bude mať právo rozvíjať herňu na zmluvnom území. Príjemca licencie bude mať povinnosť zahájiť prevádzku dohodnutého počtu herní podľa plánu rozvoja.
Medzi ďalšie povinnosti patrí vyhľadávanie vhodných priestorov. Odporúčané sú haly s vysokými stropmi s rozlohou 1 500 až 3 000 m². Herne môžu byť sprevádzkované aj v rámci nákupných centier. „Predpokladáme, že franšízant bude poznať miestny trh a zvyky obyvateľov daného územia,“ hovorí Edwards s tým, že EHS pomáha s nájdením vhodného priestoru.
Štandardný balíček podpory, s ktorou príjemca franšízy môže počítať, obsahuje aj asistenciu pri navrhovaní a inštalácii trampolín, sprostredkovaní a nákupe zariadenia a dohľad nad investičným cyklom. „Najdôležitejšou súčasťou podpory bude tréning, ktorý trvá až dva týždne a je organizovaný v sídle SkyZone v Los Angeles. Školenie pokrýva všetky aspekty podnikania: Facility management, POS, IT systémy, údržbu a kontrolu alebo marketing a reklamu,“ hovorí Edwards.
SkyZone je podľa prieskumu Franchise Business Review známa ako svetová jednotka medzi zábavnými parkami s trampolínami v interiéri. Je to najväčšia sieť tohto typu v USA a priťahuje rôznorodú skupinu klientov, medzi ktorých patria deti, dospelí, športovci aj rekreanti. Ponúka celú škálu aktivít ako napríklad basketbal, volejbal alebo potápanie v penových kockách. Vzhľadom na originalitu a rozmanitosť obsahu sa SkyZone stala veľmi atraktívnym miestom na organizovanie narodeninových osláv a skupinových akcií.
Prečítaj články
Od poradenstva až po vlastnú kliniku
/13.10.2025
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Franšízová sieť DepilConcept otvára nové pobočky naprieč Slovenskom. Prináša know-how, ktoré využíva viac ako 250 kliník po celom svete.
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
„Franšízová sieť kliník Nutriadapt navyšuje počet pobočiek a optimalizuje ich ziskovosť vďaka premysleným službám,“ hovorí konateľka spoločnosti Marta Nosková.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Známy chorvátsky fast-casual reťazec Koykan hľadá franšízantov s vášňou pre svetovú gastronómiu. Po otvorení reštaurácií v Bratislave chce expandovať aj do ďalších miest.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.