Z televízie do sanitky

Ako sama hovorí, vďaka televíznej dramaturgii nie je pre ňu pojem licencia ničím neznámym. Televízne licencie sa však od franšízových veľmi nelíšia. „Kúpite koncept relácie, ktorý sa vám páči, a natočíte ho pod vlastnou réžiou s vlastnými ľuďmi. Majiteľ práv vám pomôže s technickou prípravou, prevedie vás prípravným natáčaním, dáva dozor nad prvými dielmi, dostanete úvodnú zvučku aj scénickú hudbu. Obsah si však upravujete podľa miestnych potrieb – napríklad v prípade súťaže pridáte otázky z miestnych zdrojov a o veciach, ktoré ľudí vo vašej krajine zaujímajú,“ vysvetľuje Jarmila Skopalová s tým, že presne taký model očakávala aj od vstupu do franšízového konceptu Novodobá sanitka. A nemýlila sa.
Franšízantkou tejto špecifickej siete sa stala Jarmila Skopalová v júni roku 2014, kedy zahájila prevádzku pobočky v Jihlave. Na koncepte oceňuje najmä to, že môže ťažiť z jeho ucelenosti a rozšírenosti po celej republike. „Majiteľka konceptu Novodobá sanitka Dita Freibergová sa aj v tejto nie príliš priaznivej dobe na podnikanie snaží nájsť cesty, ako pomôcť nám, franšízantom, ktorí sme od centrály v Tepliciach vzdialení. Pomáha nám v kontakte so samosprávou tak, aby sme v jednotlivých regiónoch nepôsobili ako jedna malá firma, ale aby bolo jasné, že sme firma s históriou pôsobiaca na celom českom trhu,“ vysvetľuje Jarmila Skopalová.
Za hranice
Veľkým prínosom pre sieť je podľa nej i fakt, že franšízor rešpektuje špecifiká jednotlivých regiónov, kde jej franšízoví partneri pôsobia. „Napríklad u nás na Vysočině sa stále snažíme slúžiť hlavne v malých obciach, a preto napríklad musíme veľa prispôsobovať ceny možnostiam našich klientov,“ doplňuje Jarmila Skopalová.
V minulom roku sa sieť Novodobá sanitka rozrástla o osem nových pobočiek, vďaka nim sa služba ponúkajúca prepravu pre chorých, ktorí nemajú od lekára nárok na sanitnú zdravotnícku prepravu, rozšírila do ďalších regiónov ako napríklad Litoměřice, Praha, Most, Havířov alebo Pardubice. „V minulom roku sa nám podarilo tiež vytvoriť nový vizuálny štýl našej siete, ktorý postupne zavádzame. Zamerali sme sa na zjednotenie reklamnej a marketingovej kampane. Na prelome roka sme tiež spustili novú podobu webových stránok, ktoré sme viac zamerali na našich klientov,“ vypočítava Dita Freibergová.
Pre tento rok má však Novodobá sanitka úplne iné plány. Nie iba že chce aj naďalej rozširovať svoje pôsobenie, aby u nás jej služby boli zákazníkom čo najdostupnejšie, ale plánuje aj expanziu za hranice. „Hlavným cieľom roku 2016 je zavedenie nášho konceptu na území Slovenska. Od januára na tomto trhu ponúkame franšízové licencie,“ prezradzuje Dita Freibergová s tým, že záujem o ne je značný, a to ako v Česku tak aj na Slovensku.
Prečítaj články

„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?