Vlastné aj franšízové
Koľko nových pobočiek sa Vám od začiatku tohto roka podarilo otvoriť? Koľko z nich je franšízových?
Vzhľadom na to, že expanzívny tým Orionu ČR sa začal starať aj o rozvoj maloobchodnej siete na Slovensku, je do novo otvorených predajní počítané aj otvorenie slovenských pobočiek. Orion v tomto roku otvoril zatiaľ 10 franšízových predajní v ČR a jednu na Slovensku. Ďalej sme v Česku otvorili štyri predajne priamo prevádzkované Orionom a dve sme prevzali od franšízantov. Ďalšie dve predajne, ktoré prevádzkoval Orion, si od nás kúpili franšízoví partneri. Konkrétne ide o predajňu v Šumperku a Litoměřicích. Celkom sme teda otvorili k dnešnému dátumu 15 nových predajní.
Koľko pobočiek plánujete otvoriť do konca roka?
Do konca roka otvoríme ešte šesť obchodov. Budú to franšízové predajne na Slovensku ale aj v Česku. Konkrétne sú to mestá Liptovský Mikuláš, Spišská Nová Ves, Skalica, Jaroměř, Košice, Nitra, kde sa môžete tešiť na nové predajne Orion – český obchod pre domácnosť alebo Orion – slovenský obchod pre domácnosť.
Máte už plány na budúci rok?
Plánom je doobsadiť voľné miesta v ČR, aby mohli zákazníci vo všetkých mestách nájsť predajňu Orion. Rozvoj v Česku bude prebiehať spolu s rozvojom na Slovensku. Predajne, ktoré môžeme so stopercentnou istotou potvrdiť, sú Zlaté Moravce, Veľký Krtíš, Považská Bystrica. V Česku by mali pribudnúť nové predajne vo Vrcholabí, Havířove, Rakovníku, Chomútove, Plzni, Strakoniciach alebo Domažliciach.
Čo Vás viedlo k prevzatiu franšízovej pobočky v Lanškroune? Obvykle to býva skôr naopak, že koncepty dávajú vlastné pobočky do franšízy.
Áno, aj Orion ponúka prenechanie už fungujúcich predajní do správy franšízanta. Samorejme tomu musí predchádzať vzájomná obchodná história franšízora a franšízanta. Konkrétne v tomto prípade išlo o veľmi závažný rodinný problém zo strany nášho partnera, kedy muselo prísť k prevzatiu fungujúcej predajne franšízorom.
Chystáte nejaké novinky pre zákazníkov a franšízantov?
Zaujímavou novinkou pre franšízových partnerov sú TV zobrazovače, ktoré budeme na našich prevádzkach spúšťať. Chceme tým zaujať a osloviť potenciálnych zákazníkov. Túto formu reklamy, podpory považujeme za zaujímavú a prínosnú. TV zobrazovače, začneme v predajniach Orion vídať do mesiaca. Bude na nich k dispozícii mnoho informácií o tovaroch, akciách a celom sortimente.
Prečítaj články

Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Na trh vstupujú značkové predajne profesionálneho aj hobby náradia s premysleným systémom služieb. Podarí sa ukrajinskej franšíze rovnaký úspech ako doma?
Výrobca interiérových dverí a zárubní dosiahol v roku 2022 tržby viac ako 16 tisíc eur. Podieľali sa na tom aj franšízy na Slovensku.
Ako ušetriť za teplo, otázka, ktorá najmä tohtoročnú zimu trápila veľa ľudí nielen na Slovensku. Bola to však aj šanca na úspech franšízantov konceptu Maxeco.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?