Vlastné aj franšízové
Koľko nových pobočiek sa Vám od začiatku tohto roka podarilo otvoriť? Koľko z nich je franšízových?
Vzhľadom na to, že expanzívny tým Orionu ČR sa začal starať aj o rozvoj maloobchodnej siete na Slovensku, je do novo otvorených predajní počítané aj otvorenie slovenských pobočiek. Orion v tomto roku otvoril zatiaľ 10 franšízových predajní v ČR a jednu na Slovensku. Ďalej sme v Česku otvorili štyri predajne priamo prevádzkované Orionom a dve sme prevzali od franšízantov. Ďalšie dve predajne, ktoré prevádzkoval Orion, si od nás kúpili franšízoví partneri. Konkrétne ide o predajňu v Šumperku a Litoměřicích. Celkom sme teda otvorili k dnešnému dátumu 15 nových predajní.
Koľko pobočiek plánujete otvoriť do konca roka?
Do konca roka otvoríme ešte šesť obchodov. Budú to franšízové predajne na Slovensku ale aj v Česku. Konkrétne sú to mestá Liptovský Mikuláš, Spišská Nová Ves, Skalica, Jaroměř, Košice, Nitra, kde sa môžete tešiť na nové predajne Orion – český obchod pre domácnosť alebo Orion – slovenský obchod pre domácnosť.
Máte už plány na budúci rok?
Plánom je doobsadiť voľné miesta v ČR, aby mohli zákazníci vo všetkých mestách nájsť predajňu Orion. Rozvoj v Česku bude prebiehať spolu s rozvojom na Slovensku. Predajne, ktoré môžeme so stopercentnou istotou potvrdiť, sú Zlaté Moravce, Veľký Krtíš, Považská Bystrica. V Česku by mali pribudnúť nové predajne vo Vrcholabí, Havířove, Rakovníku, Chomútove, Plzni, Strakoniciach alebo Domažliciach.
Čo Vás viedlo k prevzatiu franšízovej pobočky v Lanškroune? Obvykle to býva skôr naopak, že koncepty dávajú vlastné pobočky do franšízy.
Áno, aj Orion ponúka prenechanie už fungujúcich predajní do správy franšízanta. Samorejme tomu musí predchádzať vzájomná obchodná história franšízora a franšízanta. Konkrétne v tomto prípade išlo o veľmi závažný rodinný problém zo strany nášho partnera, kedy muselo prísť k prevzatiu fungujúcej predajne franšízorom.
Chystáte nejaké novinky pre zákazníkov a franšízantov?
Zaujímavou novinkou pre franšízových partnerov sú TV zobrazovače, ktoré budeme na našich prevádzkach spúšťať. Chceme tým zaujať a osloviť potenciálnych zákazníkov. Túto formu reklamy, podpory považujeme za zaujímavú a prínosnú. TV zobrazovače, začneme v predajniach Orion vídať do mesiaca. Bude na nich k dispozícii mnoho informácií o tovaroch, akciách a celom sortimente.
Prečítaj články

Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Ľudovít Szabó po 18 rokoch v hobby markete začal podnikať ako živnostník. Otvoril si vlastnú franšízu Solodoor v Nitre.
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Na trh vstupujú značkové predajne profesionálneho aj hobby náradia s premysleným systémom služieb. Podarí sa ukrajinskej franšíze rovnaký úspech ako doma?
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?