Biznis s predsavzatím

V súčasnej dobe eviduje franšízová značka Svet zdraví 63 predaných franšízových licencií, 60 z nich sa už premenilo vo fungujúcu pobočku. Iba v tomto roku firma Sunkins, ktorá za konceptom stojí, sprevádzkovala prostredníctvom franšízantov sedem pobočiek. Aktívny je však aj na zahraničných trhoch. Na Slovensku nájdeme v súčasnosti 14 miest, kde výživoví špecialisti radia klientom, ako sa správne stravovať.
Hlavnou témou Svetu zdravia bolo tento rok Poľsko a vstup na tento trh, kde momentálne funguje jedna pobočka, predané sú však už dve franšízové licencie. Ako hovorí Marta Nosková, výkonná riaditeľka Sunkins, poľský trh je špecifický a od českého a slovenského sa líši. „Medzi Českom a Slovenskom, okrem legislatívy, žiaden veľký rozdiel nevidíme. Mentalita našich národov je veľmi podobná. V Poľsku je však podľa môjho názoru určitý rozdiel v chápaní predplatených služieb,“ vysvetľuje Marta Nosková s tým, že u nás sú ľudia zvyknutí si služby predplácať na určitú dobu. V Poľsku sa naopak zamestnanci Sveta zdravia stretávajú s dotazmi typu – Budete tu ešte o pol roka?. „Z toho možno usudzovať, že v Poľsku sa otvára mnohonásobne viac konceptov ako u nás, ale tiež ich mnohonásobne viac do roka skončí,“ dodáva Marta Nosková.
Kila vedú dolu
Nikoho neprekvapí, že v prípade oblasti, v ktorej Svet zdravia pôsobí, sa prejavuje sezónnosť. Nepopiera to ani Marta Nosková. „S príchodom nového roka pravidelne sledujeme nárast klientov spojený s predsavzatiami, ktoré si ľudia dávajú. V minulosti sa v návštevnosti negatívne prejavovali letné mesiace. Postupom času však tento trend ustúpil a teraz je aj obdobie leta porovnateľné s celoročným priemerom,“ prezradzuje Nosková.
Dôvodom eliminácie tohto trendu môže byť aj smer, ktorým sa Svet zdravia v posledných rokoch vydal. Aj keď stále najviac klientov prichádza do jeho dverí s tým, že chcú riešiť redukciu hmotnosti alebo zlepšiť svoj zdravotný stav, nie sú jediní, kto služby špecialistov Sveta zdravia vyhľadávajú. V minulom roku sieť pripravila program „Výživa športovcov“, ktorý je určený profesionálom ale aj amatérskym športovcom na zlepšenie ich výkonnosti.
„V septembri sme spustili program zameraný na výživu detí, pretože vieme, že problém detskej obezity je stále aktuálnejší. Často sa na nás obracali klienti, ktorí chceli riešiť stravovanie svojich detí,“ hovorí Marta Nosková a ďalej prezradzuje, že momentálne Svet zdravia pripravuje program „Výživa diabetikov“, pretože na základe vyhodnotenia výsledkov biochemických vyšetrení klientov zistili, že veľa z nich je vo fáze prediabetu a alebo sú už „priznanými“ diabetikmi. „Chystáme služby aj pre ďalšie špecifické cieľové skupiny, ktorým by úprava stravovania pomohla. Chceme sa venovať napríklad aj výžive pacientov po onkologickej liečbe,“ doplňuje Marta Nosková.
Prečítaj články

Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?