Biznis s predsavzatím

V súčasnej dobe eviduje franšízová značka Svet zdraví 63 predaných franšízových licencií, 60 z nich sa už premenilo vo fungujúcu pobočku. Iba v tomto roku firma Sunkins, ktorá za konceptom stojí, sprevádzkovala prostredníctvom franšízantov sedem pobočiek. Aktívny je však aj na zahraničných trhoch. Na Slovensku nájdeme v súčasnosti 14 miest, kde výživoví špecialisti radia klientom, ako sa správne stravovať.
Hlavnou témou Svetu zdravia bolo tento rok Poľsko a vstup na tento trh, kde momentálne funguje jedna pobočka, predané sú však už dve franšízové licencie. Ako hovorí Marta Nosková, výkonná riaditeľka Sunkins, poľský trh je špecifický a od českého a slovenského sa líši. „Medzi Českom a Slovenskom, okrem legislatívy, žiaden veľký rozdiel nevidíme. Mentalita našich národov je veľmi podobná. V Poľsku je však podľa môjho názoru určitý rozdiel v chápaní predplatených služieb,“ vysvetľuje Marta Nosková s tým, že u nás sú ľudia zvyknutí si služby predplácať na určitú dobu. V Poľsku sa naopak zamestnanci Sveta zdravia stretávajú s dotazmi typu – Budete tu ešte o pol roka?. „Z toho možno usudzovať, že v Poľsku sa otvára mnohonásobne viac konceptov ako u nás, ale tiež ich mnohonásobne viac do roka skončí,“ dodáva Marta Nosková.
Kila vedú dolu
Nikoho neprekvapí, že v prípade oblasti, v ktorej Svet zdravia pôsobí, sa prejavuje sezónnosť. Nepopiera to ani Marta Nosková. „S príchodom nového roka pravidelne sledujeme nárast klientov spojený s predsavzatiami, ktoré si ľudia dávajú. V minulosti sa v návštevnosti negatívne prejavovali letné mesiace. Postupom času však tento trend ustúpil a teraz je aj obdobie leta porovnateľné s celoročným priemerom,“ prezradzuje Nosková.
Dôvodom eliminácie tohto trendu môže byť aj smer, ktorým sa Svet zdravia v posledných rokoch vydal. Aj keď stále najviac klientov prichádza do jeho dverí s tým, že chcú riešiť redukciu hmotnosti alebo zlepšiť svoj zdravotný stav, nie sú jediní, kto služby špecialistov Sveta zdravia vyhľadávajú. V minulom roku sieť pripravila program „Výživa športovcov“, ktorý je určený profesionálom ale aj amatérskym športovcom na zlepšenie ich výkonnosti.
„V septembri sme spustili program zameraný na výživu detí, pretože vieme, že problém detskej obezity je stále aktuálnejší. Často sa na nás obracali klienti, ktorí chceli riešiť stravovanie svojich detí,“ hovorí Marta Nosková a ďalej prezradzuje, že momentálne Svet zdravia pripravuje program „Výživa diabetikov“, pretože na základe vyhodnotenia výsledkov biochemických vyšetrení klientov zistili, že veľa z nich je vo fáze prediabetu a alebo sú už „priznanými“ diabetikmi. „Chystáme služby aj pre ďalšie špecifické cieľové skupiny, ktorým by úprava stravovania pomohla. Chceme sa venovať napríklad aj výžive pacientov po onkologickej liečbe,“ doplňuje Marta Nosková.
Prečítaj články

Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?