Využiť dopyt sa oplatí
Koľko máte na domácom českom trhu aktuálne pobočiek a koľko z nich je franšízových?
Je nás 5 pobočiek, z toho 4 franšízové. Centrála je stále v Nymburku, pred nedávnom sa presunula jedna pobočka do Kolína, nová pobočka je od začiatku prázdnin v Benátkach nad Jizerou, stále pobočky sú vo Vrchlabí a v Mariánskych Lázních. Na pobočke v Prahe na Italské sa striedame.
Dá sa očakávať, že vo vašom biznise funguje akási sezónnosť. Určite zažívate silnejšie a slabšie mesiace. Ako s tým „bojujete“?
Sezónnosť sa prejavuje iba čiastočne, že nad dané bežné množstvo ľudí, je v mesiacoch január až apríl, oproti tomuto stavu navýšenie. V letných mesiacoch ide skôr o to, že vplyvom dovolenkových last minute dlhodobo daný termín nevyjde. Bežne objednávame na 14 dní či mesiac dopredu, takže keď príde táto neočakávaná udalosť, tak má prednosť.
Ako to vyzerá s ďalším rozvojom na tuzemskom trhu. Môžeme sa v dohľadnej dobe tešiť na otvorenie nových pobočiek?
Áno, ďalšia pobočka bude v priebehu septembra alebo začiatkom októbra na okraji Prahy. Podľa vhodnosti volíme medzi Uhříněvsí a Říčanami. Ďalšiu pobočku chystáme v Plzni.
Kedy je ten správny čas na otvorenie pobočky Vášho konceptu?
Je dobré využiť zvýšený dopyt od januára a v priebehu týchto jarných mesiacov, ale je potrebné počítať s tým, že ľudia sa o pobočke musia dopredu nejakou cestou dozvedieť, vidieť, že funguje, tiež je potrebné počítať určite s nejakými 3 až 4 mesiacmi dopredu, aby sa prevádzka zabehla.
Aké sú Vaše skúsenosti s franšízovými partnermi?
Skúsenosti mám veľmi dobré. Všetci naši franšízanti majú záujem o svojich klientov, starajú sa o nich veľmi starostlivo, pomáhajú zorientovať sa v nezmyselných odporúčaniach, ktoré sú na internete a v ďalších médiách, klienti sa na nich môžu spoľahnúť. Vzhľadom na to, že naše zameranie je pomoc ľudom, tak niektorí nie sú tak úplne zdatní obchodníci, ale v tomto ohľade pomáha naša centrála a zaisťuje aj roznos letákov či pomoc pri rozširovaní povedomia obyvateľov o tejto službe.
Neuvažujete o expanzii na zahraničný trh?
Už máme predbežnú dohodu o franšízovej pobočke na Slovensku. Mala by začať fungovať od decembra. Cesta k franšíze nie je úplne jednoduchá, pretože franšizanti musia byť nutriční terapeuti a musia sa naučiť pracovať Systémom asistovaného chudnutia®, čo je špeciálna metóda vedenia terapeuta aj klienta. Manuál, ktorý franšízant získa musí poznať naspamäť skôr, ako ide na skúšobný týždeň na moju prevádzku a následne do svojej ordinácie.
Prečítaj články

Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Hladká koža bez chĺpkov a nedostatkov sa stále nosí. Aby taká pokožka aj zostala, je potrebné procedúry opakovať. Presne na tom stojí DepilConcept.
Nutriadapt Clinic má na Slovensku dvadsaťdva pobočiek, ktoré spravuje manažér franšízovej siete Tibor Lipiansky. Ako vyzerá jeho spolupráca s franšízantmi?
Iba 4 z 21 poradní, ktoré pod touto značkou fungujú, prevádzkuje sám master-franšízant. Zhruba 70 percent poradní vedú ženy.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?