Franšíza pre odborníkov

Každý podnikateľ, ktorý sa rozhodne podnikať či už na vlastnú päsť, alebo pod franšízovou značkou, musí disponovať živnostenským listom. Pokiaľ ide o franšízu, existuje názor, že k nadobudnutiu franšízové licencie stačí držať voľnú živnosť. Málokto vie, že to nemusí byť pravda. Existujú aj franšízové systémy, ku ktorým potrebujete doložiť odbornú spôsobilosť.
Franšízy, ku ktorým potrebujete viazanú živnosť, sa nachádzajú hlavne medzi kozmetickými firmami či spoločnosťami zameriavajúcami sa na zdravie človeka. Veľa franšízových konceptov sa zaoberá nutričným poradenstvom ako Svet zdravia, Naturhouse či Systém asistovaného chudnutie. "Náš budúci franšízant musí byť vyštudovaní v odbore nutričného poradenstva," upozorňuje Lenka námestníci, konateľka firmy Systém astistovaného chudnutia.
Podnikatelia, ktorí však takéto vzdelanie nemajú, nemusia zúfať, ak sa usilujú o obstaranie franšízové licencie na podobné centrum. Ak potenciálny franšízant toto oprávnenie nemá, mal by zabezpečiť trvalý vzťah s osobou, ktorá týmto vzdelaním disponuje. Viazanú živnosť potom nie je problém získať.
Pokiaľ ide o zdravie, sú podmienky veľmi prísne. Na obstaranie kozmetického salónu nie je potrebné zaobstarať si viazanú živnosť (ak nie je súčasťou kaderníctvo), napriek tomu niektoré procedúry vyžadujú dohľad lekára. Jedná sa napríklad o lymfodrenáž.
"Pri tejto liečebnej metóde môžu vzniknúť komplikácie a kozmetické štúdia, ktorá ju vykonávajú, by mali mať záštitu lekára. Všimli sme si, že veľa centier bez profesionálneho dohľadu krachujú," dodáva Juraj Slovák z kozmetickej spoločnosti Medi Health and Beauty zastupujúci franšízový koncept Amaryllis.
Prečítaj články

Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?