
Ako by ste zhodnotil rok 2014 pre koncepty BodyConcept a DepilConcept?
Kríza, ktorá trvala niekoľko rokov, konečne začala opadať, čoho sme si všimli v práve v roku 2014. Naši Franšízanti zaznamenali rastúci obrat, ktorý dosahoval viac ako 20%. Avšak počet nových jednotiek našich kozmetických štúdií moc nerástol. Je to spôsobené predovšetkým opatrnou politikou bankových inštitúcií, ktoré nechcú moc požičiavať. Táto situácia je podobná vo všetkých štátoch Európy.
Radi by ste sa rozšírili aj do Českej republiky a na Slovensko. Vyjednávate už s nejakými potenciálnymi kandidátmi?
V Česku a na Slovensku sme naštarovali spoluprácu so spoločnosťou PROFIT system, ktorá nám pomáha s hľadaním vhodného partnera. Dostávame ponuky od potenciálnych franšízantov, ktorí by mali záujem otvoriť si svoje štúdio, bohužiaľ však sme zatiaľ so žiadnym kandidátom nepokročili k podpisu zmluvy.
Uvažujete ešte o ďalších krajinách mimo Českú republiku a Slovenska, kam by ste chceli expandovať?
Posledné dva roky sme sa hlavne sústredili na štáty, v ktorých už pôsobíme. Teraz sme sa však zamerali na väčšiu expanziu do nových krajín. Naším cieľom je začať rozvíjať naše kozmetické štúdia v ďalších štátoch Európy, ako Belgicko, Veľká Británia, Holandsko a Luxembursko.
Veľmi úspešní ste najmä v Poľsku. Prečo si myslíte, že práve na tomto trhu sa Vám tak darí?
Áno, franšízová štúdiá sa tu teší veľkému záujmu. Máme tu otvorené už 5 kozmetických štúdií DepilConcept. Veľmi si vážime toho, že sme našli skvelého master-franšízanta, ktorý sa sústredí na rozvoj siete a manažment. Sám prevádzkuje 3 vlastné štúdiá DepilConcept a 1 kliniku BodyConcept a on a jeho tím majú vďaka tomu skúsenosti a presne vie, čo potenciálny franšízanti chcú a potrebujú.
Keď sa pozrieme na Vaše budúce plány. Čoho chcete dosiahnuť v budúcom roku?
V roku 2015 by sme radi otvorili viac štúdií a založili štúdia v nových krajinách, naším cieľom je nájsť franšízantov aspoň z 2 až 3 krajín, ktorý by sa postaral o ďalší vývoj siete. Ak by sme sa bavili napríklad o Českej republike, radi by sme tu otvorili 3 nová štúdia BodyConcept a 6 DepilConcept. Tiež by sme tu chceli nájsť master-franšízanta, ktorý by dával lokálnu podporu našej sieti.
V Českej republike ste však už predtým angažovali a tiež mali master-franchisera. Môžete priblížiť, čo sa stalo?
V roku 2011 sme podpísali zmluvu s naším master-franšízovým partnerom, ktorý dostal práva na rozvoj našich konceptov v Českej republike a na Slovensku. Bohužiaľ po 2 rokoch náš partner vôbec neprejavoval úsilie na rozvoj značky na oboch trhoch. Nielen, že neotvoril ani jednu vlastnú pobočku, čo bolo súčasťou našej dohody, ale ani neinvestoval do rozširovanie siete, problém mu robilo aj dodržiavanie našich postupov a odporúčaní. Preto sme sa rozhodli od zmluvy s ním odstúpiť.
Prečítaj články

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
„Franšízová sieť kliník Nutriadapt navyšuje počet pobočiek a optimalizuje ich ziskovosť vďaka premysleným službám,“ hovorí konateľka spoločnosti Marta Nosková.
Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Hladká koža bez chĺpkov a nedostatkov sa stále nosí. Aby taká pokožka aj zostala, je potrebné procedúry opakovať. Presne na tom stojí DepilConcept.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.