Stabilný rozvoj

Pobočky ORION rozvíjate aj pomocou franchisy. Prečo ste sa rozhodli využiť na rozvoj tento typ spolupráce?
S ohľadom na to, že sme založili veľkoobchod, tak bolo mojim cieľom tiež zahájiť rozvoj maloobchodnej siete predajní ORION – český obchod pre domácnosť. Začal som najskôr s rozvojom vlastných predajní, preto veľmi dobre viem, akú starostlivosť vyžaduje jedna takáto predajňa. Uvažoval som teda na tým, ako by som mohol zjednodušiť celý chod maloobchodnej siete, pretože moja vízia je vytvoriť silnú maloobchodnú sieť po celej Českej republike. Pri mojom cestovaní za obchodom som narazil na princípy fungovania franchisingu. Po hlbšom zistení som sa rozhodol tento systém aplikovať aj na svoju spoločnosť. Forma franchisingu je pre náš koncept veľmi výhodná a dostupná širokej škále podnikateľov. Franchising má jasné pravidlá a podmienky, a to som presne potreboval vniesť do svojho podnikania a stanoviť pre svojich obchodných partnerov. To boli hlavné dôvody, prečo som sa pre tento systém rozhodol.
Ako by ste zhodnotil tento rok a porovnal ho s rokom minulým?
Sieť obchodov ORION – český obchod pre domácnosť tvorí v súčasnosti 54 prevádzok, z toho 34 predajní je franchisových. Ak by som mal porovnať rok predchádzajúci s rokom súčasným, tak môžem povedať, že rozvoju sa darí veľmi dobre. Otvárame v priemere 1 franchisovú predajňu mesačne. Na začiatku roka sme sa viac sústredili na modernizáciu predajní, ale súčasne sme zvládli otvoriť aj predajne v Hranicích, Příbrami, Šternberku a Pardubiciach. Ďalšie 4 predajne plánuje v Kyjově, Moravské Třebové, Břeclavi a Ústí nad Labem. Moje plány ale nekončia na území ČR. ORION sa rozvíja aj na Slovensko či Poľsko, kde tiež uvažujem o možnosti zavedenia franchisingu. Na Slovensku sme už otvorili 5 predajní, poslednou bola Galanta v septembri tohto roku.
Obchody ORION sa nachádzajú aj na Slovensku. Ako to vidíte s expanziou tam?
O expanziu na Slovensku sa od tohto roku stará rovnaký expanzný tým ako v ČR. Podarilo sa nám otvoriť už spomínanú Galantu a radi by sme do konca roka otvorili aj prevádzku v Bratislave. Na budúci rok plánuje aj pre Slovensko silnejšiu expanziu. Cieľové mestá sú Trnava, Nitra, Liptovský Mikuláš, Senica, Veľký Krtíš, atď. Expanzný tým sa tým usilovne zaoberá. Môžete sa tešiť na ďalšie otvorené predajne v ČR aj na Slovensku.
Aké plány by ste chceli stihnúť do konca roka?
Koniec roka bude v tomto ohľade už „tradične“ nabitý. V prvom rade nás čakajú kontrakty, ktoré budú tento krát vnímané široko. Bude predstavené veľké množstvo noviniek, zorganizujú sa školenia pre franchisantov, varenie s firemným kuchárom Daliborom Kovářom a budú prebiehať jednania o rozvoji maloobchodnej siete so záujemcami o franchisu, a pod. Expanzný tým usilovne pracuje na dohode s našimi váženými partnermi pre ďalší rozvoj maloobchodnej siete ORION – český obchod pre domácnosť v mestách Kyjov, Moravská Třebová, Břeclav, Třinec a Veselí nad Moravou. Do konca roka by sme radi otvorili ešte jednu predajňu na Slovensku, konkrétne v Bratislave.
Prečítaj články

Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Na trh vstupujú značkové predajne profesionálneho aj hobby náradia s premysleným systémom služieb. Podarí sa ukrajinskej franšíze rovnaký úspech ako doma?
Výrobca interiérových dverí a zárubní dosiahol v roku 2022 tržby viac ako 16 tisíc eur. Podieľali sa na tom aj franšízy na Slovensku.
Ako ušetriť za teplo, otázka, ktorá najmä tohtoročnú zimu trápila veľa ľudí nielen na Slovensku. Bola to však aj šanca na úspech franšízantov konceptu Maxeco.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?