Nové obchody
Ako sa darí franchisovému konceptu Yves Rocher na Slovensku?
Aj na slovenskom trhu zaznamenávame podnikateľov, ktorí sa zaujímajú o podnikanie pod našou značkou Yves Rocher. Dokonca aj súčasní franchisanti majú záujem o otvorenie ďalšej pobočky. Franchisantov hľadáme do pobočiek v Trenčíne a Nitre, na jeseň budeme otvárať ďalší bratislavský obchod v nákupnom centre Bory, kde by sme chceli, aby ho hneď od začiatku riadil franchisant. Sme v jednom kolotoči ako tu, tak aj v ČR a sme za to radi.
Aká je situácia v susednom Česku?
Situácia je tu pre nás viac ako úspešná. Podarilo sa nám otvoriť pobočky v ďalších mestách, do ktorých hľadáme ďalších franchisových partnerov. Od 1. 9. 2014 môžu zákazníci navštíviť nový obchod v Prahe v OC Šestka a v priebehu jeseni budú môcť zákazníci navštíviť nové pobočky vo Frydku Místku v obchodnom dome Frýda, tiež v Podebradoch. Všetky tieto pobočky chceme prevádzkovať ako viazanú franchisu, preto pre ne hľadáme vhodných franchisantov, ktorí by ich mali v prenájme. Formou čistej franchisy, čiže nájomcom priestorov je priamo franchisant, boli v lete otvorené obchody v Olomouci (OC Globus) a v Ústí nad Labem (Hypermarket Albert). Od 30. 8. máme novú franchisantku v YR v Ostrave (OC Futurum).
Ako vyzerá ideálny franchisant Yves Rocher? Čo od neho očakávate?
Samostatný podnikateľ s rešpektom ku značke a jej stratégiám, ktorý má cit pre výber personálu a jeho následnej neustálej motivácii. Samostatný a tvorivý vo vlastnom regionálnom marketingu. Aby mal radosť z predaja. Tiež chceme, aby franchisant bol aktívny, hľadal zákazníkov napríklad tým, že sa zúčastňuje regionálnych akcií. Bude sa snažiť nadviazať spoluprácu so spoločnosťami, kde môže cieliť na zákazníkov.
Franchising je pre Vás výhodný. Čím si to vysvetľujete?
Franchising predstavuje všestrannú odbornú pomoc podnikateľom, vrátane distribúcie a reklamnej kampane. Koncept franchisy umožňuje začínajúcemu prevádzkovateľovi vyhnúť sa začiatočníckym chybám, ktoré môžu viesť aj ku koncu celého podnikania. V prípade franchisy so spoločnosťou Yves Rocher ide o veľmi úzku spoluprácu franchisanta s medzinárodnou firmou so silnou značkou, ktorá mu poskytuje svoje know-how, zatiaľ čo franchisant využíva svoje znalosti miestneho prostredia a môže tak oveľa lepšie osloviť potenciálnych zákazníkov.
Prečítaj články

Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?