Profesionálny prístup
Ako sa darilo Vašim franchisantom v prvých mesiacoch roka 2014? Ako by ste ho porovnali s rokom 2013?
Rok 2013 bol pre nás štartovným rokom. Dlhoročné prípravy priniesli ovocie vo forme rýchleho štartu a s tým spojeného návratu investícií našich franchisantov. Napríklad prvý partner, spoločnosť A-DAY, ktorá otvorila v ČR našu prvú franchisu AMARYLLIS BEAUTY INSTITUT v Českých Budejoviciach, dokázala v priebehu 9 mesiacov vynaložené prostriedky obrátiť a v decembri 2014 otvorila svoju druhú pobočku v Karlových Varoch! Plánom je otvorenie ďalšej úspešnej pobočky v Plzni v druhom polroku roka 2014. Podľa našich informácií je nárast klientov v prvom polroku 2014 u našich franchisantov vysoký, čo nás veľmi teší a zaväzuje k maximálnym výkonom.
Veľa prevádzok zameraných na estetické, kozmetické neinvazívne úkony a relaxáciu zaznamenáva v tomto roku skôr pokles klientov. Čím to je že u Vás naopak je nárast klientov?
Vieme o tejto situácii na dnešnom trhu. Na jednej strane je nám ľúto uzatváranie konkurenčných prevádzok, ktoré boli vedené dôsledne a od srdca, na druhej strane sa snažíme týchto klientov získať. Myslím, že náš úspech je v profesionálnom prístupe už do prvého kontaktu s klientom, v maximálnej snahe počúvať a vyjsť v ústrety jeho potrebám.
Aké služby u Vás klienti predovšetkým hľadajú?
Naši klienti prichádzajú s problémami ako sú obezita, strie, celulitída, jazvy, problémy s akné, hyperhidróza… Najskôr sa venujeme prístrojovým meraniam. Následne je podľa výsledkov meraní odborne zostavený postup ošetrení a ten opäť konzultovaný dopodrobna s klientom. K vytvoreniu účinných protokolov ošetrení prispelo so svojimi skúsenosťami, schopnosťami veľa odborníkov, kozmetológov, biochemikov, biológov, 113 lekárov z rôznych častí sveta, vrátane mojej osoby. Tieto postupy sa neustále dopĺňajú, aktualizujú. Vzhľadom na používanie vysoko efektívnych prístrojov (zdravotnícka technika) a lekárskej kozmetiky si môže klient zvoliť postup, ktorý preferuje. K problémom, prianiam klientov sa staviame komplexne, vrátane zhodnotenia/úpravy životosprávy, pohybovej aktivity atď. Klient je už na začiatku celého programu oboznámený s tým čo môže očakávať.
Aké plány máte na tento rok? Do akých miest by ste radi smerovali?
Agresívne pracujeme na plnení našich plánov a tie postupne realizujeme. Pozitívne nás vnímajú aj finančné inštitúcie a vzhľadom na preverenie nášho podnikateľského zámeru môžeme v ČR a SR v spolupráci s bankovými domami poskytnúť našim potenciálnym partnerom lízing na zariadenie, a to aj pre začínajúcich partnerov bez podnikateľskej histórie! Ďalším pozitívnym ohlasom je spolupráca pri získaní fondov z ESP. Čo sa týka rozširovania siete, ani v tomto smere nie sme zameraný na kvantitu, ale kvalitu. Teraz prebiehajú jednania s 11 potenciálnymi záujemcami o vytvorení fanchisovej prevádzky. Partneri v mestách Brno, Olomouc, Bratislava a Košice sa už pripravujú na otvorenie.
Akú podporu potenciálnym franchisantom ponúkate?
Je to samozrejmá podpora z našej strany. Pre každého potenciálneho klienta je vypracovaný podnikateľský zámer, vrátanie priamočiareho prehľadu vynaložených prostriedkov, spôsobe financovania a následného príjmu, zisku. Partneri, ktorí už svoje prevádzky otvorili, boli zaskočení, že už druhý deň po otvorení prevádzky mali návštevnosť klientov s vyťažením v priemere na 35 %.
Ako by ste popísala trh kozmetiky v ČR a na Slovensku? Aké sú trendy a problémy?
Estetická medicína a s tým úzko spojená kozmetika zaznamenáva v tejto dobe novú vlnu renesancie. Na druhej strane sa vo zvýšenej miere selektuje kvalita ošetrenia a tiež kvalita/účinnosť kozmetických prípravkov, čo nám iba prospieva a sme za to vďační. Doba zľavových portálov v oblasti krásy pomaly končí a do popredia sa u takmer všetkých konečných klientov dostáva potreba získať za svoje peniaze maximálne kvalitnú službu, účinné ošetrenie. Ak sa budete totiž rozhodovať medzi kvalitným ošetrením s kvalitnou technikou a s kvalitnými prípravkami, ktoré Vám Váš problém vyriešia a nízkou cenou za ošetrenie, ktoré Vám nepomôže, v konečnom kroku zistíte, že „nízka cena“ Vás stojí veľa peňazí a času bez akéhokoľvek výsledku.
Čo hovoríte na reklamu na kozmetiku?
Zo všetkých strán doliehajúca reklama na kozmetické prípravky a jej rozpor s kvalitou je to isté. Výrobcovia dermo kozmetiky nemôžu vyrábať kvalitné prípravky a tiež robiť masivnu reklamu, potom by táto dermo kozmetika nebola predajná vzhľadom k extrémnej cene. Aj keď sa v médiách nestretneme tak často s kozmetikou REJUVE alebo RENLIVE, dámy a páni, ktorí ju vyskúšajú pri nej už zostávajú a to v 87,3 %. Toto číslo nás tiež prekvapilo, ale tiež povzbudilo na ceste za maximálnou kvalitou pre našich klientov.
Prečítaj články

Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?