Franchisa s automobilmi

Franchisové koncepty, ktoré expandujú na zahraniční trh, majú komplikovanejšiu pozíciu v tom, že vyvolávajú väčšiu nedôveru ako domáce. Preto musia vynaložiť väčšie úsilie, aby sa na trh dostali. Franchisový systém autopožičovní Rentis, ktorý má pôvod v Poľsku, sa minulý rok rozhodol vstúpiť na tuzemský trh a húževnato nepovoľoval v hľadaní franchisového partnera. Úspech sa dostavil.
Prvým štátom okrem Poľska, kde môžu klienti využiť služby autopožičovne Rentis, sa stane susedná Česká republika. Slovensko bude hneď po nej. „V ČR sme uzatvorili zmluvu s prvým partnerom a prvú autopožičovňu otvoríme v priebehu apríla,“ vysvetľuje konateľ spoločnosti Rentis Bartosz Janowicz a dodáva: „Na Slovensku očakávame, že prvé obchodné miesto bude v prevádzke už za 2, maximálne 4 mesiace.“ Kde konkrétne by sa autopožičovne mali nachádzať, nechcel Bartosz Janowicz špecifikovať.
Na českom trhu jedná firma Rentis s ďalšími potenciálnymi klientami, Slovensko však nezostáva pozadu. „Počas troch rokov plánujeme ustáliť náš vozový park v ČR na 150 až 200 vozidiel a dosiahnuť obrať v hodnote 2 miliónov euro, na slovenskom trhu očakávame podobné čísla,“ približuje plány Bartosz Janowicz. Na domácom trhu v Poľsku prešla firma zmenami, fungovala tu pod menom Global Rent a car, ale počas roku sa rebrandovala na Rentis. Tento názov používa na domácom i zahraničnom trhu.
Prečítaj články

„Medziročne nám dopyt po sťahovaní, vyprataní a upratovaní rastie o 50 %,“ hovorí Bc. Radek Straka, riaditeľ franšízovej siete Extra Services.
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.