Miesta pre zdravie

Čo vás viedlo k tomu priviesť na český trh výrobky z konope s liečivými účinkami?
Celý môj život sa zaujímam o zdravý životný štýl. Predtým, ako som sa pustil do podnikania s konopnými výrobkami, pracoval som asi 6 rokov u jednej spoločnosti, čo sa zaaoberala doplnkami stravy. Založil som si tu certifikát a vo firme sa mi darilo. Všimol som si, že veľa ľudí túži po zdravých prípravkoch, ktoré by im pomohli s ich problémami. Postupom času som si povedal, prečo nezačať podnikať, pretože som videl, že ľudia sú viac chorí a o alternatívne spôsoby liečenia sa viac zaujímajú. Potreboval som však nájsť nejaký liečivý prípravok, ktorý na trhu nebol a mal dobré účinky. S priateľskou sme narazili na konope a preštudovali sme si jeho liečivé účinky. Uvedomili sme si, že tu na konope nie je žiadny marketing a pustili sme sa do osvety o jeho farmakologických účinkoch. Po zhromaždení informácií sme naštartovali aj výrobu našich prípravkov Carun, čo následne viedlo ku vzniku Konopných lekární. Dnes už máme i zaregistrovanú značku Konopná lekáreň, a tak ju môžeme aj používať. A naše úsilie investovať do marketingu sa oplatilo, konopné výrobky sú čím ďalej tým viac žiadanejšie.
Prečo práve lekáreň?
Lekáreň z toho dôvodu, že ľudia si už niekoľko stoviek rokov predstavujú lekáreň ako miesto, kde dostanú liečivé prípravky, keď ich niečo trápi. Nachádzajú tu lieky, ktoré im od chorôb pomáhajú. Názov sme si vybrali preto, že sa cítime ako pravá Konopná lekáreň.
Prečo ste sa rozhodli rozvíjať lekárne pomocou franchisy? V čom vidíte výhodu?
K franchisingu nás priviedli naši spolupracovníci, ktorí videli výhodu predovšetkým v nižších nákladoch na riadenie. Vďaka tomu sme tiež mohli rozšíriť našu sieť po celej Českej republike prostredníctvom našich partnerov. Prvú franchisovú predajňu sme otvorili v Konopišti, a pretože mala úspech, rozhodli sme sa vo franchisingu pokračovať. V súčasnosti už franchisových Konopných lekární máme niekoľko, dokonca jednu vo Veľkej Británii.
Ako sa koncept osvedčil vo Veľkej Británii?
Konopná lekáreň sa tu uchytila dobre. Pobočku v Británii operujeme na základe master-franchisovej licencie v Bristole, budúci mesiac sa sťahujeme do Londýna. Tam chceme začať s trade show, ktorá sa uskutoční v Londýne v apríli, a dúfame, že týmto naša značka Carun získa ešte väčšiu obľubu. Ozývajú sa nám záujemcovia o náš produkt aj z iných štátov, napríklad z Izraela. V priemere sa nám ozývajú 3 až 6 investori zo zahraničia, ktorí s nami chcú spolupracovať.
Do akých miest by ste radi mierili s Konopnými lekárňami?
Pravdupovediac, nevyhľadávame lokality, kde je viac ľudí, pretože lekárne sú špecifické v tom, že ich návštevnosť neurčuje miesto, ale skôr faktory, ako sú chorí ľudia a pod. Môžete teda mať lekárne v miliónovom meste alebo v státisícovom a budú mať podobný obrat. Tiež záleží na mediálnej kampani, akú budete prevádzkovať. Tým nechcem povedať, že chceme otvárať Konopné lekárne kdekoľvek, radi by sme smerovali napríklad do kúpeľných miest, nebránime sa zaujímavým miestam v Prahe, Karlových Varocho, Chebe či Českom Krumlove.
Aký je záujem o franchisovú licenciu?
V súčasnosti je záujem enormný. Myslím si, že bude ešte väčší, pretože veríme, že informácie o konope sa budú dostávať stále do popredia. Konopné liečivá pôjdu i do normálnych lekární, automaticky sa zvýši povedomie o konope, či už vďaka našej práci alebo len čo táto rastlina dokáže. Tiež vďaka úspechu našich spolupracovníkov a franchisantov sa zvyšuje záujem o franchisovú licenciu, kedy si podnikatelia chcú založiť svoju lekáreň a ponúkať zdravé liečivá. Sme rozhodnutí stále konope rozširovať a byť najlepší.
Aký musí byť franchisant?
Musí to byť človek obchodník. Musí byť, ako sa hovorí „zapálený pre vec“ a veriť, že to, čo rozbiehame, má úspech. Nemusí disponovať žiadnymi zdravotníckymi skúsenosťami. Všetky školenia, ktoré potenciálny franchisanti budú potrebovať, pomôžeme zaistiť my. Potrebujeme tiež investíciu okolo 6 tisíc až 12 tisíc euro.
A čo priestory?
Boli by sme radi, keby podnikatelia už mali miesto vybavené, pretože vieme, že cítia, kde bude najlepšie prevádzkovať lekáreň. Poznajú prostredie a ľudí, kam chodia a čo potrebujú. Samozrejme aj my musíme miesto schváliť. Ak však miesto mať nebude, nevadí, s výberom lokality mu pomôžeme. Všetko zariadenie priestorov poskytneme a podnikateľa bude stáť vyššie spomenutú sumu.
Existuje konkurencia vo vašom podnikaní?
Trúfam si tvrdiť, že nikde na svete. Máme originálny franchisový koncept, s ktorým sa propagujeme už niekoľko rokov a vyšvihli sme ho medzi najlepšie. Samozrejme sa objavili narážky liečiv z konope, ale my už to máme všetko podchytené a vieme, ako liečivé účinky z konope fungujú. Výrobky Carun majú najširšiu dostupnú starostlivosť na svete v konope. Okrem toho neustále pracujeme na vývoji ďalších produktov s liečivými účinkami.
Prečítaj články

Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?