Hľadáme chuť a elán

Aký bol rok 2013 pre značku Yves Rocher na slovenskom trhu?
Bol to rok dobrý, plný optimizmu. Po prvom roku, kedy sme sa búrlivo rozvíjali, sme v roku 2013 venovali pozornosť zefektívneniu všetkých našich aktivít.
Je o franchisové licencie vášho konceptu na tomto trhu záujem?
Áno, hlásia sa noví záujemcovia, i súčasný franchisanti, ktorí chcú svoje podnikanie rozšíriť a majú záujem otvoriť ďalšie pobočky.
Určite máte v pláne na slovenskom trhu pokračovať v ďalšom rozvoji. Viete už, koľko nových pobočiek by ste tu chceli v tomto roku otvoriť?
Zatiaľ je v jednaní jedna a potom ďalej, uvidíme, aké ponuky prídu.
Akým spôsobom hľadáte svojich franchisových partnerov?
Klasicky na vyhľadávanie franchisových partnerov využívame internetové kampane alebo inzerciu v tlači. Zároveň sa prezentujeme na rôznych franchisových konferenciách či výstavách. Pri hľadaní franchisantov nám pomáha i členstvo v Slovenskej franchisingovej asociácii.
Aký by mali Vaši franchisanti byť?
Hlavne by mali mať elán a chuť pracovať, starať sa o obchod, klientov a svojich zamestnancov, chcieť v obchode tráviť čas, predávať, riadiť chod obchodu. Mať podnikateľského duchu a vymýšľať nové aktivity na zviditeľnenie prevádzky v danej lokalite. Neopomenuteľnou nutnosťou je samozrejme i isté finančné zázemie na zakúpenie licencie a prvotné zásoby tovaru.
Myslíte si, že sa rozvoj na slovenskom a českom trhu z Vášho pohľadu nejako líši?
Naša značka pôsobí na českom trhu už od roku 1991, teda veľká expanzia značky je už za nami, no i naďalej otvárame každoročne niekoľko ďalších obchodov. Naproti tomu na Slovensku ešte stále existujú regióny, ktoré na svoj prvý obchod Yves Rocher iba čakajú (napr. Banská Bystrica). Bohužiaľ na Slovensku nie je toľko veľkých miest, ktoré sú vhodné na otvorenie obchodu s našou kozmetikou. Tiež podmienky podnikania sa stále viac odlišujú od tých českých.
Ako by ste zhodnotili fungovanie slovenského franchisového trhu?
V posledných rokoch nastal veľký progres v informovanosti ľudí o možnostiach franchisového podnikania. O franchisu majú záujem všetky vekové kategórie. Neustále prekážky a sťažovanie podmienok pre podnikateľov je naopak očividný zo strany vlády.
Prečítaj články

Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?