Hľadáme chuť a elán

Aký bol rok 2013 pre značku Yves Rocher na slovenskom trhu?
Bol to rok dobrý, plný optimizmu. Po prvom roku, kedy sme sa búrlivo rozvíjali, sme v roku 2013 venovali pozornosť zefektívneniu všetkých našich aktivít.
Je o franchisové licencie vášho konceptu na tomto trhu záujem?
Áno, hlásia sa noví záujemcovia, i súčasný franchisanti, ktorí chcú svoje podnikanie rozšíriť a majú záujem otvoriť ďalšie pobočky.
Určite máte v pláne na slovenskom trhu pokračovať v ďalšom rozvoji. Viete už, koľko nových pobočiek by ste tu chceli v tomto roku otvoriť?
Zatiaľ je v jednaní jedna a potom ďalej, uvidíme, aké ponuky prídu.
Akým spôsobom hľadáte svojich franchisových partnerov?
Klasicky na vyhľadávanie franchisových partnerov využívame internetové kampane alebo inzerciu v tlači. Zároveň sa prezentujeme na rôznych franchisových konferenciách či výstavách. Pri hľadaní franchisantov nám pomáha i členstvo v Slovenskej franchisingovej asociácii.
Aký by mali Vaši franchisanti byť?
Hlavne by mali mať elán a chuť pracovať, starať sa o obchod, klientov a svojich zamestnancov, chcieť v obchode tráviť čas, predávať, riadiť chod obchodu. Mať podnikateľského duchu a vymýšľať nové aktivity na zviditeľnenie prevádzky v danej lokalite. Neopomenuteľnou nutnosťou je samozrejme i isté finančné zázemie na zakúpenie licencie a prvotné zásoby tovaru.
Myslíte si, že sa rozvoj na slovenskom a českom trhu z Vášho pohľadu nejako líši?
Naša značka pôsobí na českom trhu už od roku 1991, teda veľká expanzia značky je už za nami, no i naďalej otvárame každoročne niekoľko ďalších obchodov. Naproti tomu na Slovensku ešte stále existujú regióny, ktoré na svoj prvý obchod Yves Rocher iba čakajú (napr. Banská Bystrica). Bohužiaľ na Slovensku nie je toľko veľkých miest, ktoré sú vhodné na otvorenie obchodu s našou kozmetikou. Tiež podmienky podnikania sa stále viac odlišujú od tých českých.
Ako by ste zhodnotili fungovanie slovenského franchisového trhu?
V posledných rokoch nastal veľký progres v informovanosti ľudí o možnostiach franchisového podnikania. O franchisu majú záujem všetky vekové kategórie. Neustále prekážky a sťažovanie podmienok pre podnikateľov je naopak očividný zo strany vlády.
Prečítaj články

Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?