Biznis v znamení čistoty

Na oblasť čistenie odevov, ochrany a údržby textílií sa zameruje francúzska značka 5àSec, ktorá pôsobí už v 30 štátoch sveta. Aj v Českej republike sa jej podarilo zaujať, aktuálne sa najviac pobočiek nachádza v hlavnom meste. Na Slovensku je situácia s počtom rozľahlosti siete menšie, avšak spoločnosť IDEAL Slovenská, ktorá značku na tomto trhu zastupuje, ju chce rozšíriť aj do ďalších miest. K tomu sa rozhodla využiť aj osvedčenú franchisovú spoluprácu.
V súčasnej dobe firma vo vlastnom držanie prevádzkuje 4 čistiarne v Bratislave. Franchisove pobočky chce otvárať ale predovšetkým v menších mestách, veľké mestá sa rozhodla rozvíjať vlastnými silami. "Menšie mestá sú vhodné pre našich potenciálnych franchisantov, teda miestnych podnikateľov, ktorí poznajú dobre mesto a miestnu klientelu. Hľadáme tých záujemcov, ktorí by sa starali o značku 5àSec, boli v kontakte so zamestnancami atď., nie len investorov, ktorí vložia peniaze a o nič sa nestarajú," hovorí konateľka spoločnosti IDEAL Slovensko Markéta Beujardová.
Záujemca o franchisovú licenciu 5àSec by sa mal pripraviť na fakt, že do podnikania vloží v závislosti na veľkosti prevádzky asi 120 až 160 tisíc eur. Samozrejmosťou je všetka podpora spoločnosti pri podnikaní. Pomôže aj so zabezpečením zariadenie strojmi citlivé k životnému prostrediu, na ktorých si firma zakladá.
Prečítaj články

„Medziročne nám dopyt po sťahovaní, vyprataní a upratovaní rastie o 50 %,“ hovorí Bc. Radek Straka, riaditeľ franšízovej siete Extra Services.
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.