Biznis v znamení čistoty
Na oblasť čistenie odevov, ochrany a údržby textílií sa zameruje francúzska značka 5àSec, ktorá pôsobí už v 30 štátoch sveta. Aj v Českej republike sa jej podarilo zaujať, aktuálne sa najviac pobočiek nachádza v hlavnom meste. Na Slovensku je situácia s počtom rozľahlosti siete menšie, avšak spoločnosť IDEAL Slovenská, ktorá značku na tomto trhu zastupuje, ju chce rozšíriť aj do ďalších miest. K tomu sa rozhodla využiť aj osvedčenú franchisovú spoluprácu.
V súčasnej dobe firma vo vlastnom držanie prevádzkuje 4 čistiarne v Bratislave. Franchisove pobočky chce otvárať ale predovšetkým v menších mestách, veľké mestá sa rozhodla rozvíjať vlastnými silami. "Menšie mestá sú vhodné pre našich potenciálnych franchisantov, teda miestnych podnikateľov, ktorí poznajú dobre mesto a miestnu klientelu. Hľadáme tých záujemcov, ktorí by sa starali o značku 5àSec, boli v kontakte so zamestnancami atď., nie len investorov, ktorí vložia peniaze a o nič sa nestarajú," hovorí konateľka spoločnosti IDEAL Slovensko Markéta Beujardová.
Záujemca o franchisovú licenciu 5àSec by sa mal pripraviť na fakt, že do podnikania vloží v závislosti na veľkosti prevádzky asi 120 až 160 tisíc eur. Samozrejmosťou je všetka podpora spoločnosti pri podnikaní. Pomôže aj so zabezpečením zariadenie strojmi citlivé k životnému prostrediu, na ktorých si firma zakladá.
Prečítaj články
Ubytovanie pod silnou značkou
/02.10.2025
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
„Medziročne nám dopyt po sťahovaní, vyprataní a upratovaní rastie o 50 %,“ hovorí Bc. Radek Straka, riaditeľ franšízovej siete Extra Services.
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
Najčítanejšie
Keď predaj znamená aj poradenstvo
/15.12.2025
„Zákazník k nám prichádza pre riešenie a istotu, nielen pre farbu,“ hovorí manažérka franšízy Dom Farieb Lucia Bovan.
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Rok 2025 ukázal, že Slovensko je pre franšízing atraktívnym trhom. Prichádzajú nové značky, iné pokračujú v expanzii. V ktorých segmentoch si môžu podnikatelia vyberať?
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.