Franchising je ideálny
BodyConcept a DepilConcept sú dnes rozpoznateľné značky na trhu starostlivosti o krásu. Ako ste začínali a kde v súčasnosti pôsobíte?
Naše franchisové koncepty sme začínali vyvíjať pred 8 rokmi. Vtedy sme si všimli, že na trhu kozmetických služieb nie sú dostatočne profesionálne strediská, ktoré by ponúkali kvalitnú starostlivosť za prijateľné ceny. Rozhodli sme sa hneď od začiatku, že vytvoríme sieť centier, ktorá by mohla pôsobiť na celom svete prostredníctvom franchisovej spolupráce. Tým by zákazníčky získali rovnakú kvalitu kdekoľvek na svete. Dnes máme vedúce postavenie na trhu u nás v Portugalsku a pred dvoma rokmi sme sa rozhodli rozvíjať naše služby i v ďalších štátoch. Pôsobíte v Poľsku, Českej republike, v Kapverdách, Brazílii, na Slovensku a vo Švajčiarsku. V súčasnej dobe prebiehajú prípravy na vstup do ďalších štátov.
Prečo ste sa rozhodli rozvíjať predovšetkým v menších štátoch?
Keď sme sa rozhodovali o rozvoj franchisových konceptov BodyConcept a DepilConcept, vybrali sme si menšie krajiny strednej Európy, pretože svojou rozlohou sú podobné Portugalsku a ekonomika v Poľsku či Rumunsku tiež rástla podobne ako u nás. V Poľsku sa nám podarilo vybudovať sieť za jeden a pol mesiaca. Aktuálne jednáme s master-franchisantom v Maďarsku a veríme, že sa nám podarí rovnaký úspech ako v ostatných štátoch.
Čo si myslíte o spôsobe podnikania pomocou franchisingu?
Franchising je skvelý obchodný model, ktorý prináša pozitíva pre franchisora i pre nadobúdateľa franchisy, franchisanta. Franchisor má vďaka franchisantom možnosť rásť rýchlejšie a naopak ľudia, ktorí uvažujú o možnostiach založiť si svoje vlastné podnikanie, majú v prípade franchisingu oveľa menej problémov. Podnikateľ vstupuje do niečoho, čo už funguje a môže ušetriť veľa námahy. Myslím, že je to dobrá voľba a podľa môjho názoru najlepší obchodný model na svete.
Plánujete pre DepilConcept či BodyConcept nejaké novinky? Priblížte nám tieto koncepty.
BodyConcept je určený predovšetkým do nákupných centier, aby zákazníčky mohli nájsť všetky služby súvisiace so starostlivosťou o krásu a zdravie. V tomto franchisovom systéme sa všetko zameriava na telo, každý zákazník dostane odporučenie, o ktorú časť tela by sa mal postarať a my mu potom pomôžme s liečbou určenou priamo na tú časť tela. Poskytujeme tiež klasické masáže, presoterapiu a podobne.
DepilConcept sa špecializuje na trvalé odstránenie chĺpkov, ale tiež poskytuje služby súvisiace s odstraňovaním chĺpkov na citlivejších oblastiach.
Aká je Vaša rada pre podnikateľov, ktorí uvažujú o kúpe franchisovej licencie?
Kľúčom k úspechu je analyzovať všetky možnosti na trhu. Je dôležité sa identifikovať s obchodnou značkou, nestačí len začať podnikať a všetko príde samo. Problémy prídu obvykle neskôr, aby vy sa s nimi musíte naučiť pracovať, pripravte sa na ne. Trh kozmetických služieb je veľmi konkurenčný a vy sa musíte naučiť v ňom uspieť. Existuje na ňom totiž veľmi veľa kozmetických značiek, ktoré sa nerozvíjajú pomocou franchisy a sú úspešné.
Prečítaj články

Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?