Vynikajúca príležitosť
Aká je história konceptu BK Solution v zahraničí?
Koncept ekologických reklamných systémov BK Solutions vznikol v Poľsku, kde tento úspešný obchodný model zarába peniaze franchisantom zhruba dva roky. Za tak krátku dobu sa podarilo vybudovať sieť o cca 90 franchisantov . Keď sa zamyslíme nad dĺžkou história firmy, tak dva roky sú veľmi krátka doba. Na druhú stranu, keď si povieme 90 aktívnych franchisantov v sietí, zdá sa za tým byť obrovské množstvo odvedenej práce, ako na strane materskej spoločnosti, tak na strane franchisantov samotných. Vďaka jedinečnosti tohto obchodného konceptu a zároveň veľkému hladu po zamestnaní mal rast franchisy v materskom Poľsku obrovskú dynamiku. Spojením vyššie uvedeného sa teraz do obchodov každý mesiac pravidelne dostávajú státisíce reklamných sáčkov na pečivo od BK Solutions.
Ako sa konceptu BK Solutions v Českej republike a na Slovensku darí? Ste tu pomerne krátko, aký evidujete záujem o licencie?
V Českej republike a na Slovensku sme na ozajstnom začiatku a dostáva sa nám do rúk tiež jedinečná šanca preraziť s bezkonkurenčnou novinkou. K 10. októbri 2013 máme aktívnych 21 franchisových licencií v Českej republike a stále komunikujeme s ďalšími partnermi, ktorí sa ozývajú so záujmom o prevádzkovanie franchisovej činnosti s ekologickými reklamnými taškami. Niektorí potenciálni franchisanti majú dokonca záujem o pôsobení naraz vo viacerých mestách. Oslovujú nás ale aj obchody , ktoré si chcú objednať ekologické sáčky. Keď som sa pýtal potenciálnych franchisistov, prečo nás oslovili a prečo chcú predávať náš produkt, vždy som dostal veľmi podobné odpovede v zmysle: "jednoduché a napriek tomu účinné", "Váš produkt nemá konkurenciu, viem, že to dokážem predať", "je to výzva, byť u niečoho takého prvý" atď.
Aké máte v Českej republike a na Slovensku ciele? Koľko tu už máte pobočiek?
Pri vstupe na trh do Českej a Slovenskej republiky som predpokladal zhruba 40 franchisových pobočiek v Čechách a 20 potom na Slovensku. Ku dnešnému dňu máme aktívnu franchisy v ČR už v 20 tich mestách a na Slovensku potom v jednom. Naši sieť teraz rozvíja 30 obchodných zástupcov, čo je viac, ako počet aktívnych licencií.
Aké podmienky treba splniť , aby sa záujemca mohol stať franšízantom Vášho konceptu?
Hovoríme o podnikateľskom konceptu určenom pre jednu osobu - živnostníka. Je teda nevyhnutné, aby potenciálny franchisant mal živnostenské oprávnenie, dokázal pracovať samostatne, najlepšie aby mal historicky nejakú skúsenosti z oblasti obchodu, aby ho obchod bavil a hlavne, aby bol presvedčený o tom, že TO pôjde. So všetkými potenciálnymi záujemcami bude vykonaný aj osobný pohovor. Franchisant získa kompletné školenie a odovzdanie know - how, návod ako obchodovať. Jednodňové školenie bude prebiehať individuálne v centrále BK Solutions v Ostrave. Pozitívne myslenie je vlastne najdôležitejšou podmienkou, pretože keď človek v niečo verí, vždy sa k vytúženému cieľu blíži ľahšie, než keď hľadá prekážky a negatíva.
Ako vyzerá ideálna franchisant pre BK Solutions?
Veľmi mi záleží na tom, akí ľudia budú našu značku zastupovať. To, aby splnili profesijné požiadavky, beriem len ako základ. Veľký dôraz, ako som už spomenul, kladiem na celkovo pozitívny životný prístup, vieru v daný produkt a tiež nemenej dôležité sú vzájomnej empatie medzi mnou a záujemcom o licenciu. Ideálne franchisant BK Solutions musí byť už v jadre dobrým obchodníkom, musí vedieť komunikovať, improvizovať, riadiť si svoj vlastný čas, sledovať svoju efektivitu, musí si rád dávať vysoké ciele, ktoré chce pokoriť a nebáť sa povedať vlastný názor ak dokáže čokoľvek urobiť lepšie, ako navrhujeme .
Prečítaj články

„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?