Úvaha nad franchisou

Trh franchisingu v Českej republike neustále rastie. O vytvorenie franchisingového reťazca v teoretickej rovine uvažuje aj investičná skupina Penta. Na myseľ sa jej dostali dve firmy z jej portfólia, lekárne Dr.Max a Pet Center. Realizácia je však nepravdepodobná.
Penta vytvorila z lekární Dr.Max v Česku a na Slovensku hráča číslo jedna. Sieť je prevádzkovaná čiastočne formou virtuálnych lekární, kedy prevádzkovatelia lekární sú ich majiteľmi a združujú sa pod jednou značkou. Týchto je okolo 100. „Virtuálnou cestou ísť nechceme. Teraz sa bavíme o tom, či to pustiť či ísť cestou tvrdej franchisy. Debata stále beží, zvažujeme plusy a mínusy. Vieme do franchisy zahrnúť konkrétne výhody a podmienky, ponúkame veľmi silnú značku,“ hovorí investičný riaditeľ Penty Václav Jirků a dodáva , že Penta má ale voči franchise 2 zásadné výhrady.
Rozhodnuté?
Prvý je strach , že značku Dr.Max by mohol po osemročnom budovaní niekto poškodiť. Druhý problém zostáva na strane trhu. Tým , že Dr.Max vyvolal jeho konsolidáciu, majú malí lekárnici voči lekárenskej sieti podľa Václava Jirků negatívne emócie. Dr.Max si na lekáreň nikto nenalepí. „Hľadanie odpovede u Dr.Max nám bude trvať niekoľko mesiacov, ale skôr sa prikláňam k tomu, že s franchisou na trh nepôjdeme,“ zakončuje debatu Václav Jirků.
Spoločnosť Penta prevádzkuje v Česku a na Slovensku cez 480 lekární Dr.Max, ďalších 70 lekární je otvorené v Poľsku. Tam Penta dokončuje akvizíciu lekárenského reťazca Mediq Apteka, čím získa 270 lekární a stane sa dvojkou na poľskom trhu. Časť lekární v sieti Mediq Apteka je riadené na základe franchisovej licencie.
Prečítaj články

Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?