Expert na tieň

Nielen rolety a žalúzie sa nachádzajú v portfóliu spoločnosti Bematech, ktorá sa zaoberá výrobou dekoratívnej techniky od roku 1994. Na trhu sa rozvíjajú pomocou franchisového systému Creative point. Tento rok franchisant otvoril svoju ďalšiu predajňu v Zlíne a plánuje ďalšie. V súčasnej dobe sa zatiaľ rozvíjajú v 4 mestách: Praha, Plzeň, Brno a Zlín a v jednom slovenskom – Žilina.
Firma Bematech aktuálne nevedie jednanie so žiadnymi potenciálnymi franchisantmi, ale to neznamená, že rozvoj zastavila. Radi by otvorili ďalšie franchisové pobočky v Bratislave a Prahe. „Do ďalších štátov momentálne rozvoj neplánujeme,“ hovorí výkonný riaditeľ Bematech Petr Kříž. Dodáva, že spoločnosť kladie vysoké nároky na franchisanta, ktorý musí byť schopný vybudovať klientelu. Dôvodom je fakt, že značka tieniacej techniky Bematech Creative point je pre laikov mimo odbor neznáma, a preto je ťažšie ju do povedomia zákazníkov dostať.
Kríza zasiahla stavebný trh, ktorý sa z nej stále spamätáva. Konkurencia tak vytláča zlé firmy z trhu, čo ale vedie k tomu, že predávajú tovar za nižšiu cenu ako je obvyklé, aby sa na trhu udržali. Výsledkom je menší zisk a pomalý rozvoj trhu. Podľa Petra Kříže sa spoločnosť Bematech darí týmto praktikám odolávať.
Prečítaj články

Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Na trh vstupujú značkové predajne profesionálneho aj hobby náradia s premysleným systémom služieb. Podarí sa ukrajinskej franšíze rovnaký úspech ako doma?
Výrobca interiérových dverí a zárubní dosiahol v roku 2022 tržby viac ako 16 tisíc eur. Podieľali sa na tom aj franšízy na Slovensku.
Ako ušetriť za teplo, otázka, ktorá najmä tohtoročnú zimu trápila veľa ľudí nielen na Slovensku. Bola to však aj šanca na úspech franšízantov konceptu Maxeco.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?