Expert na tieň

Nielen rolety a žalúzie sa nachádzajú v portfóliu spoločnosti Bematech, ktorá sa zaoberá výrobou dekoratívnej techniky od roku 1994. Na trhu sa rozvíjajú pomocou franchisového systému Creative point. Tento rok franchisant otvoril svoju ďalšiu predajňu v Zlíne a plánuje ďalšie. V súčasnej dobe sa zatiaľ rozvíjajú v 4 mestách: Praha, Plzeň, Brno a Zlín a v jednom slovenskom – Žilina.
Firma Bematech aktuálne nevedie jednanie so žiadnymi potenciálnymi franchisantmi, ale to neznamená, že rozvoj zastavila. Radi by otvorili ďalšie franchisové pobočky v Bratislave a Prahe. „Do ďalších štátov momentálne rozvoj neplánujeme,“ hovorí výkonný riaditeľ Bematech Petr Kříž. Dodáva, že spoločnosť kladie vysoké nároky na franchisanta, ktorý musí byť schopný vybudovať klientelu. Dôvodom je fakt, že značka tieniacej techniky Bematech Creative point je pre laikov mimo odbor neznáma, a preto je ťažšie ju do povedomia zákazníkov dostať.
Kríza zasiahla stavebný trh, ktorý sa z nej stále spamätáva. Konkurencia tak vytláča zlé firmy z trhu, čo ale vedie k tomu, že predávajú tovar za nižšiu cenu ako je obvyklé, aby sa na trhu udržali. Výsledkom je menší zisk a pomalý rozvoj trhu. Podľa Petra Kříže sa spoločnosť Bematech darí týmto praktikám odolávať.
Prečítaj články

Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Ľudovít Szabó po 18 rokoch v hobby markete začal podnikať ako živnostník. Otvoril si vlastnú franšízu Solodoor v Nitre.
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Na trh vstupujú značkové predajne profesionálneho aj hobby náradia s premysleným systémom služieb. Podarí sa ukrajinskej franšíze rovnaký úspech ako doma?
Najčítanejšie

Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.