Expert na tieň

Nielen rolety a žalúzie sa nachádzajú v portfóliu spoločnosti Bematech, ktorá sa zaoberá výrobou dekoratívnej techniky od roku 1994. Na trhu sa rozvíjajú pomocou franchisového systému Creative point. Tento rok franchisant otvoril svoju ďalšiu predajňu v Zlíne a plánuje ďalšie. V súčasnej dobe sa zatiaľ rozvíjajú v 4 mestách: Praha, Plzeň, Brno a Zlín a v jednom slovenskom – Žilina.
Firma Bematech aktuálne nevedie jednanie so žiadnymi potenciálnymi franchisantmi, ale to neznamená, že rozvoj zastavila. Radi by otvorili ďalšie franchisové pobočky v Bratislave a Prahe. „Do ďalších štátov momentálne rozvoj neplánujeme,“ hovorí výkonný riaditeľ Bematech Petr Kříž. Dodáva, že spoločnosť kladie vysoké nároky na franchisanta, ktorý musí byť schopný vybudovať klientelu. Dôvodom je fakt, že značka tieniacej techniky Bematech Creative point je pre laikov mimo odbor neznáma, a preto je ťažšie ju do povedomia zákazníkov dostať.
Kríza zasiahla stavebný trh, ktorý sa z nej stále spamätáva. Konkurencia tak vytláča zlé firmy z trhu, čo ale vedie k tomu, že predávajú tovar za nižšiu cenu ako je obvyklé, aby sa na trhu udržali. Výsledkom je menší zisk a pomalý rozvoj trhu. Podľa Petra Kříže sa spoločnosť Bematech darí týmto praktikám odolávať.
Prečítaj články

Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?
Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Ľudovít Szabó po 18 rokoch v hobby markete začal podnikať ako živnostník. Otvoril si vlastnú franšízu Solodoor v Nitre.
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.