Expert na tieň
Nielen rolety a žalúzie sa nachádzajú v portfóliu spoločnosti Bematech, ktorá sa zaoberá výrobou dekoratívnej techniky od roku 1994. Na trhu sa rozvíjajú pomocou franchisového systému Creative point. Tento rok franchisant otvoril svoju ďalšiu predajňu v Zlíne a plánuje ďalšie. V súčasnej dobe sa zatiaľ rozvíjajú v 4 mestách: Praha, Plzeň, Brno a Zlín a v jednom slovenskom – Žilina.
Firma Bematech aktuálne nevedie jednanie so žiadnymi potenciálnymi franchisantmi, ale to neznamená, že rozvoj zastavila. Radi by otvorili ďalšie franchisové pobočky v Bratislave a Prahe. „Do ďalších štátov momentálne rozvoj neplánujeme,“ hovorí výkonný riaditeľ Bematech Petr Kříž. Dodáva, že spoločnosť kladie vysoké nároky na franchisanta, ktorý musí byť schopný vybudovať klientelu. Dôvodom je fakt, že značka tieniacej techniky Bematech Creative point je pre laikov mimo odbor neznáma, a preto je ťažšie ju do povedomia zákazníkov dostať.
Kríza zasiahla stavebný trh, ktorý sa z nej stále spamätáva. Konkurencia tak vytláča zlé firmy z trhu, čo ale vedie k tomu, že predávajú tovar za nižšiu cenu ako je obvyklé, aby sa na trhu udržali. Výsledkom je menší zisk a pomalý rozvoj trhu. Podľa Petra Kříže sa spoločnosť Bematech darí týmto praktikám odolávať.
Prečítaj články
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Franšízová sieť Maxeco hľadá nových partnerov pre slovenský trh. Skúsenosti z odboru nie sú nutné, záujemcov čaká dôkladné školenie a následná podpora.
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?
Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Najčítanejšie
Franchising – čo to je?
/03.10.2013
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Rok 2025 ukázal, že Slovensko je pre franšízing atraktívnym trhom. Prichádzajú nové značky, iné pokračujú v expanzii. V ktorých segmentoch si môžu podnikatelia vyberať?
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Mezinárodná franšízová sieť Extra Services poskytuje služby vo viac ako 15 krajinách EÚ. Teraz hľadá master-franšízanta pre rozvoj značky na Slovensku.