Starostlivosť znamená príležitosť

Medzi rizikové segmenty patrí tiež oblasť vzdelávania, v ktorom môžete nájsť aj veľa franšízových sietí. Podľa analýzy spoločnosť Bisnode je krachom spoločnosti ohrozená takmer každá tretia firma podnikajúca v oblasti ťažby a výroby elektriny. Zaujímavosťou je, že krach hrozí takmer každej štvrtej firme v oblasti vzdelávania a každej piatej spoločnosti podnikajúcej v pohostinstve a hotelierstve.
„Každá ekonomika má svoje špecifiká v nastavení segmentov. Na rozdiel od Českej republiky je na Slovensku viac riziková výroba elektriny a ťažba. Vzhľadom na investičnú náročnosť oboch segmentov. Dá sa predpokladať, že slovenský trh neposkytuje natoľko atraktívne a rentabilné príležitosti ako trh český, čo sa priamo odráža do rizikovosti firiem v týchto odvetviach,“ hodnotí výsledok analytik Michal Řičař zo spoločnosti Bisnode s tým, že pomerne prekvapivá je vysoká rizikovosť segmentu vzdelávania. Dôvodom môže byť podľa Řičára fakt, že oblasť vzdelávania patrí k menej rozvinutým a teda aj menej stabilným.
Podľa analýzy, ktorá sa zaoberala situáciou na Slovensku a v Českej republike, sú medzi týmito krajinami výrazné rozdiely. V Česku patrí medzi najmenej rizikové odbory podnikanie v zdravotnej starostlivosti, výroba elektriny, vzdelávanie, nehnuteľnosti a poľnohospodárstvo. Naopak ako najmenej stabilné vyhodnotila analýza segment obchodu, pohostinstva, dopravy a stavebníctva.
„Z pohľadu rizikovosti podnikania je na tom Česká republika lepšie ako Slovensko, čo odráža rozdielny stav vyspelosti oboch ekonomík,“ doplnil Řičař s tým, že na Slovensku je najväčší podiel najmenej a súčasne najviac rizikových firiem zastúpených v oblasti výroby elektriny. Je to spôsobené tým, že tu pôsobí skupina veľkých firiem, ktoré ovládajú trh. Ostatné spoločnosti v segmente sú naopak veľmi rizikové.
Prečítaj články

Unikátne produkty a služby sú obchodným hitom. Sú však aj prípady, keď na nich môžete prerobiť. Ako sa stať v tomto ohľade úspešnými?
Logá sú často tým prvým, čo vás napadne, keď si predstavíte značku. Pri jeho hľadaní a tvorbe myslite na to, že sa môže stať ikonickým.
Skúsení podnikatelia vedia, že úspech ich podnikania vo veľkej miere závisí na jeho umiestení. Poradíme, na čo dať pozor pri výbere priestorov pre vaše podnikanie.
Šťastie praje pripraveným, za úspechom stojí obvykle starostlivá príprava. Aj úspech sa dá natrénovať, a urýchli cestu na podnikateľské výslnie.
Zhruba tretina firiem na Slovensku nesplnila informačnú povinnost. V Českej republike sa jednalo o dve tretiny spoločností.
Najčítanejšie

Obchodou s oblečením je veľa. Konkurencia je obrovská a každý sa snaží zapôsobiť svojim tovarom na čo najviac zákazníkov. Akým spôsobom ich však donútiť, aby navštívili práve vašu predajňu? Pomôcť môže merchandising, umenie toho, ako vystaviť tovar.
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.