Obchodné centrá rastú
V tomto období na európskom trhu nákupných centier pribudlo celkom 1,8 milióna metrov štvorcových nových plôch. Vyplýva to z najnovšej správy European Shopping Centre Development poradenskej spoločnosti Cushman & Wakefield 540 tisíc metrov štvorcových celkovej prenajímateľnej plochy.
Za celý rok 2013 by mala teda nová výstavba priniesť 730 tisíc metrov štvorcových. „Stredná Európa má stále potenciál pre novú výstavbu, nasýtenosť trhu je o dvadsať percent nižšia ako je európsky priemer. Developeri svoju pozornosť dnes zameriavajú na prirodzené medzery vo vybraných mestách a hlavne – na optimalizáciu centier. Trh v strednej Európe sa vyvíja prirodzene a zodpovedajúcim tempom sa približuje západným ukazovateľom“ povedal Jonathan Hallett výkonný riaditeľ pre stredoeurópsky región v spoločnosti C&W.
Pohľad do budúcnosti
Priemerná rozloha plôch v nákupných centrách 27 krajín EU činí 262 metrov štvorcových na 1000 obyvateľov, pričom priemer v strednej Európe dosahuje 209 metrov štvorcových na 1000 obyvateľov. Najnasýtenejším trhom v regióne strednej Európy s 225 metrami štvorcovými plochy nákupných centier na 1000 obyvateľov je Poľsko, ktoré vďaka tohtoročnej silnej výstavbe predbehlo Slovensko. Maďarsko s 136 m2 plochy nákupných centier na 1000 obyvateľov vykazuje vysokú mieru nenasýtenosti oproti tomu Česká republika dosahuje 210 m2 na 1000 obyvateľov.
Na rok 2014 je v celej Európe naplánovaných 171 nových projektov a 65 rozšírení existujúcich centier, pričom plocha pripravovaných projektov sa odhaduje na 6,2 miliónov metrov štvorcových. V strednej Európe developeri zverejnili na rok 2014 plány na otvorenie 30 nových centier. Spoločne s rozširovaním existujúcich objektov sa tak na rok 2014 pripravuje približne 760 tisíc metrov štvorcových nových plôch.
Prečítaj články
Unikátne produkty a služby sú obchodným hitom. Sú však aj prípady, keď na nich môžete prerobiť. Ako sa stať v tomto ohľade úspešnými?
Logá sú často tým prvým, čo vás napadne, keď si predstavíte značku. Pri jeho hľadaní a tvorbe myslite na to, že sa môže stať ikonickým.
Skúsení podnikatelia vedia, že úspech ich podnikania vo veľkej miere závisí na jeho umiestení. Poradíme, na čo dať pozor pri výbere priestorov pre vaše podnikanie.
Šťastie praje pripraveným, za úspechom stojí obvykle starostlivá príprava. Aj úspech sa dá natrénovať, a urýchli cestu na podnikateľské výslnie.
Zhruba tretina firiem na Slovensku nesplnila informačnú povinnost. V Českej republike sa jednalo o dve tretiny spoločností.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.