Firma musí ísť vpred

Celkem 78 % budúcich manažérov je presvedčených o tom, že pre obchodný rast firiem sú zásadné inovácie. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Deloitte medzi predstaviteľmi internetovej generácie. Iba štvrtina účastníkov ankety si však myslí, že súčasní manažéri dostatočne inovácie podporujú.
„Celkovo pretrváva názor, že pri vývoji inovácií s pridanou hodnotou tvorí hlavnú úlohu obchodná komunita. Takmer polovica respondentov je toho názoru, že inovácie, ktoré spoločnosť ovplyvňuje najpriaznivejšie, vznikajú v obchodnej sfére,“ hovorí Marek Romancov, partner v daňovom oddelení spoločnosti Deloitte. O tom, že najprístupnejšie inovácie sú vyvíjané vládou, je presvedčených 18 % opýtaných, a 17 % si myslí, že najväčší prínos majú inovácie vyvinuté na akademickej pôde.
Vzdelanie a úrady
Hlavnými prekážkami brániacimi inováciám sú nedostatok peňazí či investícií, rozdielna firemná kultúra či nezáujem zo strany vedenia podniku. Oblasti, kde sú inovácie podľa respondentov najviac treba, sú vzdelanie, výroba elektriny a vládne orgány jednotlivých krajín. Naopak za najviac inovatívne oblasti sú považované technológie, médiá, a telekomunikácie, spotrebné tovary a služby, výroba.
Dôležitú rolu hrajú inovácie pri najímaní a udržiavaní talentovaných zamestnancov. Dve tretiny polemizujúcich zástupcov internetovej generácie spomenuli, že pri výbere zamestnancov sú práve inovácie kľúčovým faktorom. Táto skutočnosť sa týka obzvlášť spoločností, ktoré sú pre neustále sa zvyšujúci počet zástupcov internetovej generácie atraktívni. Odhaduje sa, že v roku 2025 bude internetová generácia tvoriť 75 % svetovej pracovnej sily.
Internetová generácia, tiež označovaná ako Generácia Y, je pojem, ktorý sa prvýkrát objavil v roku 1993 v časopise Advertising Age, pričom popisoval generáciu detí narodených v rokoch 1985 až 1995. Dnes už často označuje i generáciu narodenú medzi rokmi 1976 až 2000. Generácia Y sa chápe ako nástupca generácie X a generácie MTV.
Prečítaj články

Unikátne produkty a služby sú obchodným hitom. Sú však aj prípady, keď na nich môžete prerobiť. Ako sa stať v tomto ohľade úspešnými?
Logá sú často tým prvým, čo vás napadne, keď si predstavíte značku. Pri jeho hľadaní a tvorbe myslite na to, že sa môže stať ikonickým.
Skúsení podnikatelia vedia, že úspech ich podnikania vo veľkej miere závisí na jeho umiestení. Poradíme, na čo dať pozor pri výbere priestorov pre vaše podnikanie.
Šťastie praje pripraveným, za úspechom stojí obvykle starostlivá príprava. Aj úspech sa dá natrénovať, a urýchli cestu na podnikateľské výslnie.
Zhruba tretina firiem na Slovensku nesplnila informačnú povinnost. V Českej republike sa jednalo o dve tretiny spoločností.
Najčítanejšie

Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.