Kaliforňan
Informácie o franchisovom systéme
popis franchisového systému
Kaliforňan misky sú čerstvé, farebné, sezónne, chutné, skrátka dobré.
Našou misiou je prinášať ľuďom radosť z jedla.
Kaliforňan bol jeden z prvých bowl konceptov v Bratislave. V krajine ktorá je presýtená tradičným fast-foodom Kaliforňan ukázal, že ani rýchle jedlo to-go nemusi byt zlé - misky predstavujú zdravšie alternatívy klasických obedov. Mäská sú kvalitné, prísady kreatívne farebné, šaláty čerstvé a omáčky dodávajú každej miske chuť podľa želania jednotlivého hosťa, od sviežej chimichurri, krémového blue cheese alebo štiplavého mango habanera. Vegáni si tiež prídu na svoje vďaka pestrej ponuke zeleninových variant aj bezmliečnych omáčiek. Kaliforňan je dnes pojem ktorý nepotrebuje vysvetlenie, všetci už vedia, že keď sa ide na Kaliforňana, ide sa na misku.
Kaliforňan vznikol v roku 2019 kedy priniesol na Slovensko kus západného pobrežia Ameriky a to práve prostredníctvom chutí jedinečných a pestrých misiek. V priebehu necelých troch rokov sa táto obľúbená miskáreň rozrástla o daľších sedem prevádzok, vrátane dvoch foodtruckov ktoré ľudia nájdu na statických centrálnych miestach, ale aj na pop up eventoch a streetfood festivaloch.
Misky fungujú na princípe mix and match, ľudia si vyberajú z ponuky:
- Základ
- Prísady
- Šaláty
- Mäso
- Omáčky
Denné menu sa mení sezónne a obsahuje také chuťovky ako glazovaná mrkva, hummus so sušenými paradajkami, pyrečká od výmyslu sveta, rôzne druhy coleslawu a čerstvých šalátov. Jedlo je zdravé, rozmanité a kompatibilné s takmer akýmkoľvek štýlom výživy. Samozrejme, nemôžeme zabudnúť na kaliforňanské špeci omáčky, na ktorých stojí aj jeho slogan: It’s all about the sauce
Vlastné pobočky
5
Franchisové pobočky
3
Obrázok pobočky systému
Informácie pre franchisantov
Podpora pre franchisantov
Kaliforňan je rodina, keď sa k nám pridáš budeš mať podporu nielen of centrály ale aj súčasných prevádzok. Naša podpora zahrňuje konzultácie a poradenstvo pred otvorením, cez otvorenie a samozrejme aj priebežne počas celej spolupráce.
- poskytnutie metodiky a základných údajov pre vypracovanie podnikateľského zámeru;
- analýza vhodnosti uvažovanej lokality a regionálnej trhovej situácie;
- spolupôsobenie pri tvorbe vizuálu, projektu, výbere technológie a zariadenia;
- zabezpečenie výhodného centrálneho nákupu technológie, zariadenia a dôležitých surovín;
- poskytnutie kompletného manuálu franchisingovej prevádzky a poradenstvo pri jeho aplikácii, kontrola a hodnotenie kvality pri jeho realizácii;
- systematická metodická podpora príjemcovi franchisingu, školenie spolupracovníkov a vstupná prax v stávajúcich prevádzkach;
- zabezpečenie výhodného centrálneho poskytovania marketingových a reklamných služieb a podpora regionálnych reklamných aktivít.
Nevyhnutná investícia na začiatku
- €30.000 - €45.000
- Suma závisí od veľkosti prevádzky a vybavenosti kuchyne.
Základné požiadavky
Výberové konanie na franchisanta sa robí pre každú konkrétnu prevádzku osobitne, pričom sa zohľadňujú jej špecifiká. Kaliforňan je obedové bistro a preto by sa prevádzky mali nachádzať vo vysoko frekventovaných oblastiach v blízkosti kancelárskych alebo obytných budov.
U záujemcu na franchising Kaliforňan sú dôležité všetky jeho danosti, ktoré vytvárajú predpoklad na úspešné riadenie franchisingovej prevádzky od vzdelania, praxe až po osobnostné predpoklady.
- franchisantom Kaliforňan môže byť fyzická alebo právnická osoba;
- franchisant sa stotožňuje s filozofiou a podmienkami konceptu Kaliforňan;
- schopnosť podnikateľského myslenia, rozhodovania a zodpovednosti;
- osobné predpoklady pre tímovú prácu a vôľu dosiahnuť spoločný podnikateľský úspech;
- počiatočný kapitál teda na zriadenie a rozbehnutie prevádzky.
Informácie o franchisorovi
Kaliforňan HQ s.r.o.
Astrová 763/46, 821 01 Bratislava-Ružinov
00421 918 980 858
Kontaktná osoba pre záujemcov o licenciu
Michaela Smrtičová
Zistite viac
Prečítaj články
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
„V tomto roku sa zameriame najmä na expanziu mimo Bratislavu. Chceme otvoriť štyri nové pobočky," hovorí Michaela Smrtičová z vedenia franšízovej siete Kaliforňan.
Obohatiť gastronomický trh plánuje svojou ponukou bowl koncept Kaliforňan, bistro, ktoré zmenilo pojem ‘slovenský fast-food‘. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Roark uspeli nad konkurenčnou skupinou vedenou investičnými firmami TDR Capital a Sycamore Partners. Dražba trvala od februára a cena sa vyšplhala na 9,55 miliardy dolárov.
V nákupnom centre Eurovea 2 sa pobočka McDonald's nedávno predstavila dizajnom, ktorý je inšpirovaný Mesiacom. Celkovo ide už o 41. reštauráciu na Slovensku.
Franšízový koncept UGO Freshbar a Salaterie prežíva pozitívne obdobie. Na Slovensku sa chce stať dominantným hráčom.
Na domácom českom trhu je Bageterie Boulevard lídrom v odbore. Svoju sieť chce vďaka franšízam posilniť aj na Slovensku.
Informácie zadané v katalógu dodávajú samotné franchisové systémy. Pred podpisom zmluvy o spoluprácu by mal každý záujemca posúdiť ponuku danej firmy. Redakcia si vyhradzuje právo upraviť informácie o systémoch udávaných v katalógu. V prípade zistenia, že udávané informácie nie sú pravdivé či neaktuálne, prosíme kontaktuje redakciu.