McDonald´s
Informácie o franchisovom systéme
popis franchisového systému
Svetoznámu sieť reštaurácií rýchleho občerstvenia pozná takmer každý. Značka McDonald's je fenoménom medzi značkami vrátane produktov a služieb, ktoré sú pre reštaurácie pod zlatými oblúkmi typické. Reštaurácie rýchleho občerstvenia sa nachádzajú vždy v príjemnom prostredí a sú ukážkou systémového dodržiavania všetkých hygienických a prevádzkových procesov, či funkčných štandardov.
Celý systém prípravy jedál je založený na prísnom sledovaní kvality dodávaných surovín a pracovných postupov. Ďalším atribútom je kvalitná ponuka, rýchly a priateľský servis, čisté a bezbariérové prostredie. Za úspechom tejto spoločnosti vo viac ako 120 krajinách stojí práve franšízový koncept s nadšenými majiteľmi reštaurácií, ktorí dokážu prevádzkovať vlastné reštaurácie aj celý život. Mnohí ich dokonca zvyknú venovať aj svojim deťom. Značka McDonald's™ je už viac ako polstoročie lídrom v oblasti gastro podnikania. Neustále napreduje, zdieľa know-how a inovácie, ktoré fungujú globálne.
Na Slovensku McDonald's pôsobí od roku 1995. Počet prevádzok z roka na rok narastá. Aj preto je spoločnosť na Slovensku považovaná za lídra vo svojom segmente. V súčasnosti na Slovensku pôsobí viacero licenčných partnerov a partneriek, ktorí prevádzkujú väčšinu McDonald's reštaurácií. Od roku 2019 ponúka svoje reštaurácie novým záujemcom o vlastnú prevádzku, ktorí majú podnikateľského ducha, sú komunikatívni, neboja sa životných výziev, pričom nemusia mať ani skúsenosti v gastronómii. Spoločnosť McDonald's Slovakia aktívne hľadá nových licenčných partnerov aj v tomto roku.
Získanie licencie s podnikateľským plánom pod zlatými oblúkmi a prevádzkovanie vlastnej reštaurácie môže byť pre mnohých záujemcov či podnikateľov zaujímavou príležitosťou pre investíciu. Uzavretie zmluvy oprávňuje licenčného partnera používať obchodnú známku a ďalšie práva spoločnosti McDonald's až po dobu 20 rokov. Táto obchodná známka má nielen silný marketingový kredit, ale má vskutku veľkú hodnotu a môže sa dediť z generácie na generáciu.
Hoci prax pre záujemcov v segmente gastronómie, ktorí chcú získať licenciu nie je podmienkou, chýbať im nesmie podnikateľský duch, ekonomické zručnosti a schopnosť viesť tím ľudí. Podmienkou je tiež finančná predispozícia v podobe vstupného kapitálu začínajúc od 500-tisíc eur. Požiadavka preverenej finančnej zábezpeky je naviazaná na potrebnú prevádzkovú výbavu každej reštaurácie, ktorou musí disponovať každý kandidát. Spoločnosť McDonald's je spoľahlivým partnerom pre každého licenčného partnera a uvedomuje si, že úspešnosť spočíva v ľuďoch, inováciách, a v snahe udržiavať a zlepšovať profitabilitu každej reštaurácie. Preto je McDonald's spoľahlivý partner a vždy nápomocný. Podporuje aktivity a ambície svojich licenčných partnerov.
Výška úvodného kapitálu nemusí žiadneho záujemcu odrádzať. Systém licenčného partnerstva je vo svete úspešne etablovaný už niekoľko desiatok rokov. Každý nový licenčný partner má možnosť vykryť väčšiu časť počiatočnej investície aj úverovou formou. Ide o 60 % časť z celkovej hodnoty reštaurácie, ktorá v priemere môže stáť 1,2 milión eur, čo nie je v tomto segmente bežné. Investícia do franchisingu je spravidla dlhodobá ( 20 rokov). Návratnosť sa pohybuje na úrovni 15 až 20 %, čo v praxi znamená obdobie 5 až 7 rokov. Navyše, licenčný partner nemusí riešiť národný marketing či propagáciu značky. To všetko zabezpečuje materská firma. Každý vybraný kandidát musí absolvovať prevádzkový tréning ešte pred získaním konkrétnej reštaurácie, ktorý trvá od 8 do12 mesiacov. Počas neho získa všetky potrebné zručnosti, schopnosti viesť prevádzku a získa všetky potrebné informácie, ktoré mu tiež pomôžu v rozvíjaní svojho podnikania.
Až po absolvovaní prevádzkového tréningu, ponúkne McDonald's potenciálnemu licenčnému partnerovi vždy konkrétnu reštauráciu a podmienky jej získania. Po nadobudnutí konkrétnej reštaurácie má licenčný partner k dispozícii skúseného konzultanta, ktorý mu je nápomocný najmä pri riešení prevádzkových procesov, či iných požiadaviek.
V rámci nastavenia transparentných a férových obchodných podmienok medzi licenčným partnerom a spoločnosťou McDonald's, uhrádza licenčný partner materskej firme mesačné poplatky, ktoré predstavujú objem 10 až 20 percent z celkových tržieb reštaurácie, a to podľa atraktivity lokality a trhového potenciálu. Potom je to 5 % poplatok za používanie značky a 5 – 6 % z tržieb za marketingovú podporu.
Každý záujemca sa o možnosti získania svojej vlastnej McDonald's reštaurácie môže dozvedieť na webovej stránke McDonald's, kde stačí v prípade záujmu o získanie reštaurácie na Slovensku vyplniť krátky formulár.
Informácie sú platné k 1.8.2024
Vlastné pobočky
7 SR
Franchisové pobočky
42 SR
Obrázok pobočky systému
Informácie pre franchisantov
Podpora pre franchisantov
- Prevádzková príručka
- Prevádzkový tréning priamo v reštaurácii (8-12 mesiacov)
- Prevádzkové poradenstvo
- Manažérske poradenstvo
- Finančné poradenstvo
- Marketingová a PR podpora
Nevyhnutná investícia na začiatku
Celková investícia: cca 1,2 mil. EUR (podiel vlastného kapitálu cca 500 000 eur).
- Kaucia/Depozit: 15 000 USD (alebo podpis zmenky)
- Vstupný poplatok: 45 000 USD
- Priebežný poplatok/ Royalties: 5%
- Marketingový poplatok: od 5 do 6 %
- Nájomné od 14 % - 20 %
Základné požiadavky
- Franšízantom môže byť iba fyzická osoba (nie právnická)
- Zmluva sa uzatvára na obdobie 20 rokov (alebo v nadväznosti na dĺžku nájomnej zmluvy)
- McDonald's vyberá lokalitu a investuje do nehnuteľnosti, ktorú následne prenajíma
- Pridelenie reštaurácie franšízantovi je v plnej v kompetencii McDonald's
- Franšízant na vlastné náklady obstaráva všetko zariadenie reštaurácie
- Schopnosť riadiť a motivovať kolektív
- Silná orientácia na zákazníka a podporu značky
- Obchodné myslenie a finančná gramotnosť
- Organizačné schopnosti
- Schopnosť aktívne riadiť prevádzku reštaurácie
- Osobné zapojenie do riadenia McDonald's reštaurácie/ reštaurácií
- Absolvovanie celého prevádzkového tréningu a vzdelávacieho programu
- Dostatočný vlastný finančný kapitál, minimálne vo výške 500 000 eur
Informácie o franchisorovi
McDonald´s Slovakia spol. s.r.o.
Einsteinova 33, 851 01 Bratislava
+421 2 5441 8590
Kontaktná osoba pre záujemcov o licenciu
Monika Rousková
Zistite viac
Prečítaj články
Najčítanejšie
Franšízing spôsobil revolúciu v globálnom podnikaní tým, že umožnil rýchlu expanziu s osvedčeným obchodným modelom. Objavte najväčšie franšízové siete, ktoré formujú priemyselné odvetvia po celom svete.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
V nákupnom centre Eurovea 2 sa pobočka McDonald's nedávno predstavila dizajnom, ktorý je inšpirovaný Mesiacom. Celkovo ide už o 41. reštauráciu na Slovensku.
McDonald's pokračuje v plánovanej expanzii. Na konci septembra otvorilauž už tridsiatu 39. reštauráciu, ktorá svoje miesto našla na dialnici.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
Roark uspeli nad konkurenčnou skupinou vedenou investičnými firmami TDR Capital a Sycamore Partners. Dražba trvala od februára a cena sa vyšplhala na 9,55 miliardy dolárov.
Franšízový koncept UGO Freshbar a Salaterie prežíva pozitívne obdobie. Na Slovensku sa chce stať dominantným hráčom.
Na domácom českom trhu je Bageterie Boulevard lídrom v odbore. Svoju sieť chce vďaka franšízam posilniť aj na Slovensku.
Laici aj podnikatelia so skúsenosťami z oblasti gastronómie. Tí všetci sa môžu stať franšízantmi značky iBoxík. Aká investícia na nich čaká?
Informácie zadané v katalógu dodávajú samotné franchisové systémy. Pred podpisom zmluvy o spoluprácu by mal každý záujemca posúdiť ponuku danej firmy. Redakcia si vyhradzuje právo upraviť informácie o systémoch udávaných v katalógu. V prípade zistenia, že udávané informácie nie sú pravdivé či neaktuálne, prosíme kontaktuje redakciu.