Naučte sa podnikať s učením detí
Škola Populo na individuálne doučovanie detí vznikla pred 10 rokmi v Česku. Aktuálne má viac ako 1300 lektorov, ktorých výučbou prešlo vyše 34-tisíc študentov – v krajských aj okresných mestách po celej republike. Cieľovou skupinou sú deti a študenti základných a stredných škôl, ktorí potrebujú buď dlhodobú podporu v niektorom predmete, alebo prípravu na rôzne prijímacie či maturitné skúšky. Najväčší dopyt je po predmetoch matematika, slovenčina, angličtina, chémia, fyzika, nemčina. Doučovanie prebieha prezenčne na pobočkách alebo online. Na Slovensku funguje franšízová pobočka v Bratislave, v pláne je ďalšie rozširovanie siete na tunajšom trhu.
Franšíza Školy Populo je zaujímavá pre typy osobností, ktoré sú orientované na komunikáciu, majú obchodného ducha a veľmi dobré organizačné schopnosti. Dôležitá je aj empatia k rodičom, deťom a lektorom. ,,Franšízanti by mali mať vášeň pre prácu s deťmi, ich rodičmi a lektormi. Kľúčové je, aby ich napĺňalo budovanie inšpiratívneho prostredia, kde sa deti môžu rozvíjať, rodičia cítia podporu a lektorov vedú ku kvalitnému výkonu,” upresňuje zakladateľ a riaditeľ spoločnosti Jakub Rakušan.
Okrem finančnej nezávislosti je pre nich odmenou zmysluplná činnosť – franšízanti dávajú prácu lektorom a podporujú ich odborný rast. Rodičom a deťom pomáhajú prekonať rôzne problémy či výzvy, ktoré školské roky prinášajú. Práca franšízantov Školy Populo je tak veľmi variabilná a napríklad organizačné záležitosti je samozrejme možné riešiť z domova alebo na cestách. Je teda vhodná pre osobnosti, ktoré si čas rady organizujú nezávisle.
Franšíza do každého krajského mesta
„Aktuálne hľadáme franšízantov pre všetky krajské mestá s výnimkou Bratislavy, teda Trnavu, Trenčín, Nitru, Žilinu, Banskú Bystricu, Prešov a Košice,“ upresňuje Jakub Rakušan. ,,Škola Populo zaisťuje za svojich franšízantov efektívny nábor lektorov a klientov prostredníctvom kombinácie centrálnych marketingových aktivít a osobného prístupu na lokálnej úrovni. Staráme sa napríklad o online reklamu, propagáciu na sociálnych sieťach a ďalšie podporné aktivity. Určite nám pomáha aj známosť značky na trhu.”
Začiatok podnikania je pritom možný aj bez väčších počiatočných investícií. Franšízant na začiatok investuje predovšetkým svoj čas a ochotu učiť sa v rámci intenzívneho prezenčného školenia, za ktoré zaplatí 2 tisíc EUR. Celková výška príjmov závisí predovšetkým na aktivite franšízanta, po stabilizácii pobočky sa pohybuje okolo 2500 až 4000 EUR. Ďalším faktorom ovplyvňujúcim ziskovosť je veľkosť pobočky. „Skúsenosť s predajom je pre potenciálneho franšízanta výraznou výhodou, pretože mu umožňuje lepšie porozumieť potrebám zákazníkov a efektívne prezentovať služby Školy Populo,“ dodáva k vstupným podmienkam Jakub Rakušan.

Prečítaj články

Franšízová sieť s jazykovými kurzami Zaraz rastie v zisku až o 70 %. Dve prosperujúce pobočky vedie Eva Králová, ktorá nám prezradila, prečo by svoju prácu nemenila.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Najčítanejšie

Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.