Návrat investície do pol roka
Aký bol rok 2022 pre franšízový koncept Lomax v Česku a na Slovensku?
Minulý rok bol pre nás, čo sa týka franchisingu úspešný. Darilo sa nám získavať nových franšízantov v oblastiach, ktoré sme doposiaľ nemali pokryté. V tomto smere by sme rozhodne radi v budúcnosti pokračovali a našu sieť rozšírili o ďalších franšízantov.
Nachádzať kvalitných franšízových partnerov môže byť v dnešnej dobe pomerne náročné. Ako sa vám to darí?
Nových franšízantov sa nám darí privádzať predovšetkým aktívnou činnosťou našich regionálnych manažérov a aktivitou marketingového oddelenia. V čase covidu-19 sa značne narušili odberateľsko-dodávateľské reťazce, a to aj tie, ktoré boli dlhodobé. Firmy sa začali obzerať po nových príležitostiach, čo nám otvorilo dvere k novým odberateľom.
Od svojich budúcich franšízových partnerov nepožadujete, aby mali skúsenosti z odboru, všetko sa naučia v rámci zaškolenia. Ako dlho školenie franšízantov trvá a čo všekto si počas neho osvoja?
Kompletné zaškolenie a odovzdanie know-how zo strany Lomaxu zaberie iba pár týždňov a franšízant môže začať čoskoro samostatne fungovať a zarábať. Každý nový franšízant prejde podrobným produktovým a technickým školením a v praxi sa naučí, ako montovať a servisovať naše výrobky. Naučíme ich obchodné praktiky a dostanú aj základy marketingu pre svoje budúce fungovanie. Následne stanovíme ciele a nastavíme krátkodobé, strednodobé a dlhodobé rozvojové plány.
Počiatočná investícia, ktorá na franšízantov čaká je cca 12 tisíc eur. Čo všetko za to získajú? Ako je to potom s návratnosťou investície?
V počiatočnej investícii je nutné počítať s nájmom prevádzky aspoň na tri mesiace dopredu, a s tým súvisiacim zariadením ako je nábytok, vzorky a pod. Ďalej je potrebné zaobstarať dodávku, prípadne väčší príves za auto, náradie, počítač, tlačiareň. Tieto veci sú nevyhnutné pre riešenie obchodu a montáž na mieste realizácie. Návratnosť je vypočítaná na 3 až 6 mesiacov. Výška počiatočnej investície samozrejme závisí od toho, čo už daný záujemca vlastní alebo akým vybavením disponuje.
Za čo všetko sú franšízanti Lomax zodpovední?
Franšízanti sú zodpovední za kompletnú obchodnú a technickú stránku projektov, ktoré majú v riešení. Je to teda postup od oslovovania zákazníkov, získania dopytov cez obchodný a technický návrh riešenia až po inštaláciu výrobkov a s tým spojený záručný a pozáručný servis.
Aké máte plány na ďalší rozvoj siete na Slovensku v roku 2023?
Na Slovensku je pre nás absolútnou prioritou existujúca obchodná sieť. Tú ale chceme vhodne dopĺňať skúsenými obchodnými partnermi.

Prečítaj články

„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.