Návrat investície do pol roka
Aký bol rok 2022 pre franšízový koncept Lomax v Česku a na Slovensku?
Minulý rok bol pre nás, čo sa týka franchisingu úspešný. Darilo sa nám získavať nových franšízantov v oblastiach, ktoré sme doposiaľ nemali pokryté. V tomto smere by sme rozhodne radi v budúcnosti pokračovali a našu sieť rozšírili o ďalších franšízantov.
Nachádzať kvalitných franšízových partnerov môže byť v dnešnej dobe pomerne náročné. Ako sa vám to darí?
Nových franšízantov sa nám darí privádzať predovšetkým aktívnou činnosťou našich regionálnych manažérov a aktivitou marketingového oddelenia. V čase covidu-19 sa značne narušili odberateľsko-dodávateľské reťazce, a to aj tie, ktoré boli dlhodobé. Firmy sa začali obzerať po nových príležitostiach, čo nám otvorilo dvere k novým odberateľom.
Od svojich budúcich franšízových partnerov nepožadujete, aby mali skúsenosti z odboru, všetko sa naučia v rámci zaškolenia. Ako dlho školenie franšízantov trvá a čo všekto si počas neho osvoja?
Kompletné zaškolenie a odovzdanie know-how zo strany Lomaxu zaberie iba pár týždňov a franšízant môže začať čoskoro samostatne fungovať a zarábať. Každý nový franšízant prejde podrobným produktovým a technickým školením a v praxi sa naučí, ako montovať a servisovať naše výrobky. Naučíme ich obchodné praktiky a dostanú aj základy marketingu pre svoje budúce fungovanie. Následne stanovíme ciele a nastavíme krátkodobé, strednodobé a dlhodobé rozvojové plány.
Počiatočná investícia, ktorá na franšízantov čaká je cca 12 tisíc eur. Čo všetko za to získajú? Ako je to potom s návratnosťou investície?
V počiatočnej investícii je nutné počítať s nájmom prevádzky aspoň na tri mesiace dopredu, a s tým súvisiacim zariadením ako je nábytok, vzorky a pod. Ďalej je potrebné zaobstarať dodávku, prípadne väčší príves za auto, náradie, počítač, tlačiareň. Tieto veci sú nevyhnutné pre riešenie obchodu a montáž na mieste realizácie. Návratnosť je vypočítaná na 3 až 6 mesiacov. Výška počiatočnej investície samozrejme závisí od toho, čo už daný záujemca vlastní alebo akým vybavením disponuje.
Za čo všetko sú franšízanti Lomax zodpovední?
Franšízanti sú zodpovední za kompletnú obchodnú a technickú stránku projektov, ktoré majú v riešení. Je to teda postup od oslovovania zákazníkov, získania dopytov cez obchodný a technický návrh riešenia až po inštaláciu výrobkov a s tým spojený záručný a pozáručný servis.
Aké máte plány na ďalší rozvoj siete na Slovensku v roku 2023?
Na Slovensku je pre nás absolútnou prioritou existujúca obchodná sieť. Tú ale chceme vhodne dopĺňať skúsenými obchodnými partnermi.
Na začiatok / Pre rozbehnutie franšízy Lomax je nutné mať priestory pre showroom, dodávku, náradie a tiež financie na štart. Prečítaj články
Keď predaj znamená aj poradenstvo
/15.12.2025
„Zákazník k nám prichádza pre riešenie a istotu, nielen pre farbu,“ hovorí manažérka franšízy Dom Farieb Lucia Bovan.
Značka Mail Boxes Etc. plánuje vstúpiť na slovenský trh a hľadá master-franšízanta. Manažér rozvoja MBE Pawan Kim približuje, akú úlohu bude zastávať.
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
Najčítanejšie
Franchising – čo to je?
/03.10.2013
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Rok 2025 ukázal, že Slovensko je pre franšízing atraktívnym trhom. Prichádzajú nové značky, iné pokračujú v expanzii. V ktorých segmentoch si môžu podnikatelia vyberať?
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Mezinárodná franšízová sieť Extra Services poskytuje služby vo viac ako 15 krajinách EÚ. Teraz hľadá master-franšízanta pre rozvoj značky na Slovensku.