Návrat investície do pol roka
Aký bol rok 2022 pre franšízový koncept Lomax v Česku a na Slovensku?
Minulý rok bol pre nás, čo sa týka franchisingu úspešný. Darilo sa nám získavať nových franšízantov v oblastiach, ktoré sme doposiaľ nemali pokryté. V tomto smere by sme rozhodne radi v budúcnosti pokračovali a našu sieť rozšírili o ďalších franšízantov.
Nachádzať kvalitných franšízových partnerov môže byť v dnešnej dobe pomerne náročné. Ako sa vám to darí?
Nových franšízantov sa nám darí privádzať predovšetkým aktívnou činnosťou našich regionálnych manažérov a aktivitou marketingového oddelenia. V čase covidu-19 sa značne narušili odberateľsko-dodávateľské reťazce, a to aj tie, ktoré boli dlhodobé. Firmy sa začali obzerať po nových príležitostiach, čo nám otvorilo dvere k novým odberateľom.
Od svojich budúcich franšízových partnerov nepožadujete, aby mali skúsenosti z odboru, všetko sa naučia v rámci zaškolenia. Ako dlho školenie franšízantov trvá a čo všekto si počas neho osvoja?
Kompletné zaškolenie a odovzdanie know-how zo strany Lomaxu zaberie iba pár týždňov a franšízant môže začať čoskoro samostatne fungovať a zarábať. Každý nový franšízant prejde podrobným produktovým a technickým školením a v praxi sa naučí, ako montovať a servisovať naše výrobky. Naučíme ich obchodné praktiky a dostanú aj základy marketingu pre svoje budúce fungovanie. Následne stanovíme ciele a nastavíme krátkodobé, strednodobé a dlhodobé rozvojové plány.
Počiatočná investícia, ktorá na franšízantov čaká je cca 12 tisíc eur. Čo všetko za to získajú? Ako je to potom s návratnosťou investície?
V počiatočnej investícii je nutné počítať s nájmom prevádzky aspoň na tri mesiace dopredu, a s tým súvisiacim zariadením ako je nábytok, vzorky a pod. Ďalej je potrebné zaobstarať dodávku, prípadne väčší príves za auto, náradie, počítač, tlačiareň. Tieto veci sú nevyhnutné pre riešenie obchodu a montáž na mieste realizácie. Návratnosť je vypočítaná na 3 až 6 mesiacov. Výška počiatočnej investície samozrejme závisí od toho, čo už daný záujemca vlastní alebo akým vybavením disponuje.
Za čo všetko sú franšízanti Lomax zodpovední?
Franšízanti sú zodpovední za kompletnú obchodnú a technickú stránku projektov, ktoré majú v riešení. Je to teda postup od oslovovania zákazníkov, získania dopytov cez obchodný a technický návrh riešenia až po inštaláciu výrobkov a s tým spojený záručný a pozáručný servis.
Aké máte plány na ďalší rozvoj siete na Slovensku v roku 2023?
Na Slovensku je pre nás absolútnou prioritou existujúca obchodná sieť. Tú ale chceme vhodne dopĺňať skúsenými obchodnými partnermi.
Na začiatok / Pre rozbehnutie franšízy Lomax je nutné mať priestory pre showroom, dodávku, náradie a tiež financie na štart. Prečítaj články
Od poradenstva až po vlastnú kliniku
/13.10.2025
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.