Návrat investície do pol roka
Aký bol rok 2022 pre franšízový koncept Lomax v Česku a na Slovensku?
Minulý rok bol pre nás, čo sa týka franchisingu úspešný. Darilo sa nám získavať nových franšízantov v oblastiach, ktoré sme doposiaľ nemali pokryté. V tomto smere by sme rozhodne radi v budúcnosti pokračovali a našu sieť rozšírili o ďalších franšízantov.
Nachádzať kvalitných franšízových partnerov môže byť v dnešnej dobe pomerne náročné. Ako sa vám to darí?
Nových franšízantov sa nám darí privádzať predovšetkým aktívnou činnosťou našich regionálnych manažérov a aktivitou marketingového oddelenia. V čase covidu-19 sa značne narušili odberateľsko-dodávateľské reťazce, a to aj tie, ktoré boli dlhodobé. Firmy sa začali obzerať po nových príležitostiach, čo nám otvorilo dvere k novým odberateľom.
Od svojich budúcich franšízových partnerov nepožadujete, aby mali skúsenosti z odboru, všetko sa naučia v rámci zaškolenia. Ako dlho školenie franšízantov trvá a čo všekto si počas neho osvoja?
Kompletné zaškolenie a odovzdanie know-how zo strany Lomaxu zaberie iba pár týždňov a franšízant môže začať čoskoro samostatne fungovať a zarábať. Každý nový franšízant prejde podrobným produktovým a technickým školením a v praxi sa naučí, ako montovať a servisovať naše výrobky. Naučíme ich obchodné praktiky a dostanú aj základy marketingu pre svoje budúce fungovanie. Následne stanovíme ciele a nastavíme krátkodobé, strednodobé a dlhodobé rozvojové plány.
Počiatočná investícia, ktorá na franšízantov čaká je cca 12 tisíc eur. Čo všetko za to získajú? Ako je to potom s návratnosťou investície?
V počiatočnej investícii je nutné počítať s nájmom prevádzky aspoň na tri mesiace dopredu, a s tým súvisiacim zariadením ako je nábytok, vzorky a pod. Ďalej je potrebné zaobstarať dodávku, prípadne väčší príves za auto, náradie, počítač, tlačiareň. Tieto veci sú nevyhnutné pre riešenie obchodu a montáž na mieste realizácie. Návratnosť je vypočítaná na 3 až 6 mesiacov. Výška počiatočnej investície samozrejme závisí od toho, čo už daný záujemca vlastní alebo akým vybavením disponuje.
Za čo všetko sú franšízanti Lomax zodpovední?
Franšízanti sú zodpovední za kompletnú obchodnú a technickú stránku projektov, ktoré majú v riešení. Je to teda postup od oslovovania zákazníkov, získania dopytov cez obchodný a technický návrh riešenia až po inštaláciu výrobkov a s tým spojený záručný a pozáručný servis.
Aké máte plány na ďalší rozvoj siete na Slovensku v roku 2023?
Na Slovensku je pre nás absolútnou prioritou existujúca obchodná sieť. Tú ale chceme vhodne dopĺňať skúsenými obchodnými partnermi.

Prečítaj články

Máte originálny podnikateľský nápad a zdravý obchodný model. Ako z neho urobiť franšízu? Na to vám odpovie Lenka Nováková, konzultantka poradenskej spoločnosti PROFIT system.
„Flexibilita, inovatívny prístup a schopnosť reagovať na zmeny budú zásadné pre úspech,“ odkazuje budúcim franšízantom Marek Halfar, riaditeľ poradenskej spoločnosti PROFIT system.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
„Franšízová sieť kliník Nutriadapt navyšuje počet pobočiek a optimalizuje ich ziskovosť vďaka premysleným službám,“ hovorí konateľka spoločnosti Marta Nosková.
Podnikanie s TAB Board stojí na zdieľaní myšlienok a skúseností, ako výzvy meniť na úspechy. Daniela Jurča tento koncept oslovil natoľko, že sa z člena boardu stal franšízantom.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?