Subway s novým majiteľom?
Informáciu o plánovanom predaji reťazca Subway priniesol ako prvý Wall Street Journal. Podľa jeho zdrojov by sa cena celej siete mala pohybovať okolo 10 miliárd dolárov. Reťazec, ktorý je známy svojou ponukou sendvičov a šalátov, si údajne najal poradcov, ktorých úlohou je preveriť možnosti prípadného predaja. Stať sa tak môže aj to, že k predaju vôbec nedôjde.
„Vzhľadom na to, že sme súkromne vlastnená spoločnosť, nemôžeme komentovať štruktúru vlastníkov, ani ich ďalšie podnikateľské zámery. Naším cieľom je aj naďalej sa zameriavať na pokračovanie transformácie, ktorú spoločnosť začala, a pomôcť tým našim franšízantom k úspechu a ziskovosti,“ povedal na otázku redakcie portálu Franchising.sk Martin Princ, CEE Territory Director Subway.
Ako už bolo spomenuté, na Slovensku funguje v súčasnosti okolo 10 reštaurácií. Na Slovensko značka vstúpila v roku 2009, kedy otvorila svoju prvú pobočku v Trenčíne.
Značka Subway bola založená v roku 1965 v americkom meste Bridgeport v štáte Connecticut. Na rozvoj tak na domácom trhu, ako aj za jeho hranicami, využíva cestu franchisingu. Prvou reštauráciou mimo amerického kontinentu sa stala pobočka v Bahrajne, ktorá svoje dvere zákazníkov otvorila v roku 1984. Prvá európska prevádzka tejto siete začala fungovať v britskom Brightone, a to v roku 1996. Zaujímavým faktom je, že sieť Subway tvorí zo 100 % pobočky franšízantov. To znamená, že franšízor (poskytovateľ licencie) vlastné pobočky neprevádzkuje.

Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Vo Varšave sa od 24. do 26. októbra koná ďalší ročník franšízového veľtrhu. Prečo si túto najväčšiu stredoeurópsku akciu s touto tematikou zapísať do diára?
Najčítanejšie

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.