Subway s novým majiteľom?
Informáciu o plánovanom predaji reťazca Subway priniesol ako prvý Wall Street Journal. Podľa jeho zdrojov by sa cena celej siete mala pohybovať okolo 10 miliárd dolárov. Reťazec, ktorý je známy svojou ponukou sendvičov a šalátov, si údajne najal poradcov, ktorých úlohou je preveriť možnosti prípadného predaja. Stať sa tak môže aj to, že k predaju vôbec nedôjde.
„Vzhľadom na to, že sme súkromne vlastnená spoločnosť, nemôžeme komentovať štruktúru vlastníkov, ani ich ďalšie podnikateľské zámery. Naším cieľom je aj naďalej sa zameriavať na pokračovanie transformácie, ktorú spoločnosť začala, a pomôcť tým našim franšízantom k úspechu a ziskovosti,“ povedal na otázku redakcie portálu Franchising.sk Martin Princ, CEE Territory Director Subway.
Ako už bolo spomenuté, na Slovensku funguje v súčasnosti okolo 10 reštaurácií. Na Slovensko značka vstúpila v roku 2009, kedy otvorila svoju prvú pobočku v Trenčíne.
Značka Subway bola založená v roku 1965 v americkom meste Bridgeport v štáte Connecticut. Na rozvoj tak na domácom trhu, ako aj za jeho hranicami, využíva cestu franchisingu. Prvou reštauráciou mimo amerického kontinentu sa stala pobočka v Bahrajne, ktorá svoje dvere zákazníkov otvorila v roku 1984. Prvá európska prevádzka tejto siete začala fungovať v britskom Brightone, a to v roku 1996. Zaujímavým faktom je, že sieť Subway tvorí zo 100 % pobočky franšízantov. To znamená, že franšízor (poskytovateľ licencie) vlastné pobočky neprevádzkuje.

Prečítaj články

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Najčítanejšie

„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.