Vzdelávanie pre budúcnosť
„Keď viete myslieť, dokážete veľa vecí,“ hovorí zakladateľ Young Engineers Amir Asor a jeho slová napĺňajú poslanie, ktoré si jeho spoločnosť vytýčila za cieľ. A to pripraviť súčasnú generáciu žiakov a študentov vo veku od 4 do 15 rokov na budúcnosť a dať im tak šancu získať náskok, ktorý následne využijú pri vstupe na pracovný trh. Svoje zastúpenie chce vzdelávacia franšíza zameraná na vzdelávanie v oblasti vedy, techniky, strojárstva a matematiky nájsť aj u nás, a to prostredníctvom franšízantov.
Franšízoví partneri, ktorí aktuálne pod hlavičkou Young Engineers pôsobia, by sa dali rozdeliť do dvoch skupín. Časť z nich má skúsenosti s deťmi. Vedia, ako k nim pristupovať, ako s nimi komunikovať, ako im vysvetliť jednoduché aj zložitejšie témy. „Vzdelávacia stránka nie je zložitá. Franšízant nemusí mať pedagogické skúsenosti. Myslím si teda, že so základnými zručnosťami to zvládne každý,“ prezrádza Amir Asor s tým, že druhým typom franšízantov sú ľudia, ktorí majú k poslaniu veľmi blízko, ale nemajú na samotnú výučbu schopnosti, alebo nemajú záujem viesť kurzy sami. Ani to však nie je problém, pretože si môžu najať inštruktorov.
Záujemcovia o pripojenie sa k sieti, ktorá funguje v 50 krajinách sveta, sa musia pripraviť na investíciu vo výške zhruba 1,5 až 20 tisíc dolárov, ktorá pokryje náklady spojené s otvorením pobočky. Konečná výška investície je ovplyvnená veľkosťou pobočky a tiež jej zariadením. Každé centrum Young Engineers získa územnú exkluzivitu pre jej spádovú oblasť so zhruba 100 tisíc obyvateľmi, vďaka čomu je podľa franšízora zaistená úspešná prevádzka danej jednotky. Dôležité je umiestnenie centra. Ako ideálne sa javí vybudovať ho v oblastiach s vysokou koncentráciou detí, v miestach, kam sú zvyknuté chodiť – teda v blízkosti škôl či škôlok.

Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?