Biznis šitý na mieru (nie iba) ženám
V domácom Poľsku má vzdelávacia sieť Edukido 59 pobočiek, ambíciu má však oveľa väčšiu. Chce expandovať aj v ďalších európskych krajinách. K master-franšízantovi v Chorvátsku by tak mohli pribudnúť aj master-franšízanti z Česka a Slovenska. A určite by to mohli byť aj master-franšízantky.
Potvrdzujú to aj slová COO Edukido Anny Stasiuk, ktoré hovoria na základe skúseností z poľského trhu. „66 % poľských pobočiek, master franšízu v Chorvátsku a zahraničné pobočky vedú ženy. Dokonca aj v centrále spoločnosti Edukido pracujú prevažne ženy, ktoré tvoria takmer 70 % zamestnancov,“ prezrádza Anna Stasiuk s tým, že je presvedčená o tom, že Edukido pomáha ženám v sebarealizácii. „Ženy, bez ohľadu na to, či majú deti alebo nie, veľmi často chcú, aby ich práca mala zmysel a prinášala niečo dobré. Umožňujeme im tento cieľ dosiahnuť tým, že pripravujeme vlastný program, ktorý je v súlade so súčasnými trendmi vo výchove a vzdelávaní detí,“ dodáva.
Franšízanti ako nositelia značky
Učenie hrou, rozvoj jemnej a hrubej motoriky na rozdiel od tabletov, mobilov a inej elektroniky, rovnako ako rozvoj kreativity a fantázie detí – to sú charakteristické rysy kurzov Edukido, ktoré na výučbu používa snáď všetkými obľúbené kocky Lego. Franšízový koncept tak, ako je nastavený, dáva franšízantom tiež možnosť skĺbiť osobný rozvoj a profesijné ambície s rodinným životom. Aj preto sú medzi nimi v súčasnej dobe aj mamičky vracajúce sa z materskej alebo rodičovskej dovolenky. Často sa potom o franšízu uchádzajú ženy, ktoré sa rozhodli opustiť zamestnanie v korporáciách, zmeniť kariéru a stať sa samostatnými podnikateľkami.
Záujemcovia o franšízovú licenciu Edukido, bez ohľadu na to, či ide o mužov alebo ženy, nemusia mať s podnikaním žiadne skúsenosti. Skúsenosti zo školstva samozrejme pomáhajú, ale nie sú povinné. Účasť na povinných školeniach im poskytne znalosti a know-how potrebné na vedenie podnikania pod touto značkou. A navyše, podpora zo strany centrály počas trvania spolupráce poskytuje franšízantom pocit istoty a tiež motiváciu k tomu byť aktívny.
Zamerané na deti / Úlohou franšízantov Edukido je otvárať a viesť kurzy pre deti vo veku 3 až 12 rokov. Výhodou je, že nie je nutné, aby mali vlastné učebne. Na spolupráci sa môžu dohodnúť s materskými či základnými školami. Prečítaj články
Hravá franšíza na pevných základoch
/18.08.2025
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Najväčší veľtrh franšízového podnikania v strednej a východnej Európe sa tento rok koná od 19. do 21. októbra v Paláci kultúry a vedy vo Varšave. S nami máte vstupenku zadarmo.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
„Vzdelávacie workshopy sú naším najžiadanejším produktom. Preto sa na ne zameriavame v novom obchodnom modeli pre franšízantov," hovorí Kamila Holody z Edukida.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.