Ako zarobiť peniaze na YouTube?
YouTube je druhým najnavštevovanejším webom na svete, hneď za Facebookom. Polovica návštevníkov YouTubu ho používa denne. YouTube predstavuje neuveriteľných 25 % celosvetovej mobilnej prevádzky. Priemerný návštevník YouTube sleduje v priemere 40 minút videa denne. Myslím, že nie je žiadnym prekvapením, že tými, kto ho navštevujú denne, sú hlavne mileniálovia. YouTube denne používa 37 % osôb vo veku 18–34 rokov. Výsledkom toho je fakt, že prostredníctvom tejto platformy zarábajú desatisíce ľudí. Niektorí z nich sa stali dokonca multimilionármi.
Ako môžete využuť silu YouTubu pre vlastný zisk?
Založte si vlastný kanál!
Kúzlo YouTubu spočíva v tom, že v podstate neexistujú žiadne pravidlá ohľadom toho, aký druh obsahu môžete publikovať. Môže to byť takmer čokoľvek, ak sa budete riadiť pokynmi pre komunitu YouTube. Môžete vytvárať krátke filmy, animácie, spievať, tancovať, založiť videoblog alebo jednoducho zdieľať videá o svojich produktoch. Dôležité je v tomto momente to, aby ste našli a rozvíjali svoj vlastný jedinečný štýl, vďaka čomu môžete osloviť čo najširšie spektrum potenciálnych zákazníkov, followerov, fanúšikov. Mimochodom, vedeli ste, že sa na YouTube každú minútu nahraje 5 hodín nového obsahu? Preto sa musíte snažiť o to, aby ste boli aspoň trochu jedineční.
Tipy a triky, ako začať:
- Vyberte si používateľské meno. Malo by to byť niečo jednoduché a hlavne zapamätateľné. Chcete, aby si ho ľudia pamätali a dávali o ňom vedieť svojim ďalším kontaktom v sieťach.
- Nebudnite pridať klúčové slová spojené s vašim obsahom v pokročilej časti nastavenia kanálu, aby ste oslovili cieľové publikum. Ľudia vás proste musia nájsť.
- Snažte sa, aby vaše videá neboli veľmi dlhé - aby sa ľudia nenudili a neklikli inam. Zamerajte sa na niečo zábavné, pútavé a podmanivé.
- Využívajte na svoju prácu tie správne nástroje. Uistite sa, že máte dobrú kameru, osvetlenie, mikrofón, editačný software atď. Nenechajte sa odradiť, ak zo začiatku váš obsah nie je úžasný. Všetci musíme niekde začať. Ak máte dostatočný rozpočet, najmite si profesionála.
- Zverejňujte svoje videá pravidelne! Udržujte pravidelné tempo obsahu, aby ste zostali relevantní.
- Oslovujte správne publikum. Sústreďte sa na to, kto je vaša cieľová skupina a kto môžu byť vaši zákazníci.
- Merajte a sledujte Google Analytics a venujte pozornosť číslam a grafom o každom z vašich videí. Pomôžu vám pochopiť, čo funguje dobre a kde by ste sa mali zlepšiť.
Začnite zarábať
- Hneď ako je váš kanál nastavený a streamovaný, nezabudnite zapnúť „money maker“. Povoliť speňaženie! Prejdite na svoj kanál -> kliknite na správcu videí -> znovu kliknite na kanál -> vyberte povoliť speňaženie.
- Nezabudnite, ak chcete zarábať peniaze, budete potrebovať stále publikum. Pridajte kľúčové slová, zdieľajte svoj obsah na všetkých svojich sociálnych sieťach a komunikujte so svojim publikom. To vám pomôže rásť.
- Aby ste mohli zarábať peniaze, budete potrebovať minimálne 4 000 hodín celkovej doby sledovania a 1 000 odberateľov (subscribers).
Prepojte svoj účeť s AdSense
Ak chcete na YouTube začať zarábať peniaze, musíte si založiť účet Google AdSense. Toto je platforma, ktorú budete potrebovať, aby ste mohli prijímať platby z YouTube. Do rovnakého účtu AdSense môžete pridať viac kanálov YouTube. Kliknite sem a zaregistrujte sa ešte dnes. Nezabudnite, že YouTube vypláca odmenu až potom, čo zarobíte 100 a viac dolárov za reklamy umiestnené vo vašom kanále a videách.
Koľko YouTuberi zarábajú? Momentálne je to niečo medzi 0,01 až 0,03 dolára za zhliadnutie, čo znamená 3 až 5 dolárov za 1000 zhliadnutí a až 5 000 dolárov za 1 000 000 zhliadnutí.
Staňte sa YouTube Partnerom
V rámci Partnerského programu YouTube máte prístup k ďalším nástrojom pre vytváranie, podporu komunity a tipom. Môžete dokonca vyhrávať ceny.
Minimálne požiadavky pre pripojenie sa do programu:
- Dodržujte všetky zásady speňaženia YouTube.
- Žite v krajine/oblasti, kde je k dispozícii Partnerský program YouTube.
- Váš obsah sledovali ľudia za posledných 12 mesiacov dlhšie ako 4000 hodín.
- Máte viac ako 1 000 predplatiteľov.
- Máte prepojený účet AdSense.
Ďalšie informácie o podmienkach Partnerského progarmu YouTube získate kliknutím sem.
Predaj tovarov
Hneď ako sa váš kanál začne viac presadzovať, môžete začať predávať svoje vlastné značkové tovary. Bude to vyžadovať trochu práce naviac, ale je to dobrý spôsob, ako pridať nový zdroj príjmov a zároveň dostať svoje meno či produkt do reálneho sveta. Existuje niekoľko webov tretích strán, ktoré vám môžu pomôcť nastaviť online obchod pre vašich followerov a odberateľov.
Affiliate marketing
Keď sa už bavíme o predaji produktov. Nemusí nutne ísť o predaj vašich vlastných. Môžete predávať tovary niekoho iného výmenou za províziu. Dokonca aj veľké spoločnosti ako Amazon a eBay ponúkajú príležitosť pridruženým obchodníkom. Môže sa to však zmeniť a ovplyvniť váš obsah, pretože budete musieť skontrolovať svoje pridružené produkty, ponechať na ne odkazy v popise alebo v prípade potreby dokonca vytvoriť návod „ako používať“.
Sponzoring a licencie
Ďalším proaktívnym spôsobom, ako vytvoriť nový zdroj príjmov na YouTube, je hľadanie sponzorstva konkrétnych spoločností. Môže to byť prirodzená voľba alebo dokonca plánované partnerstvo. Môžete radšej vyjednávať priamo so značkou. Je to lepšie ako keby ste sa pri platbe spoliehali na YouTube. Na druhú stranu, ak vlastníte značku a chcete ju zladiť s iným kanálom YouTube alebo influencerom, môžete sa na neho obrátiť priamo a dohodúť si stretnutie, počas ktorého preberiete možnosti spolupráce.
Ak sa stane, že vaše video bude „virálne“, môžete svoj obsah za peniaze zmeniť tiež za licenciu, ak chcú spoločnosti použiť vašu IP.
Čo ďalšie môžete urobiť?
Existuje nekonečné množstvo spôsobov, ako vytvárať príjmy prostredníctvom vytvárania obsahu na YouTube. Jediným obmedzením je vaša myseľ. Samotný YouTube neustále premýšľa a vytvára nové spôsoby, ako môžu YouTube partneri zarábať peniaze prostredníctvom platformy.
Nižšie nájdete niektoré z nedávnych návrhov:
- Členstvo v kanále: Vaši členovia by prevádzali mesačné platby za špeciálne výhody alebo exkluzívny obsah.
- Superchat a supernálepky: Vaši fanoušikovia vám môžu platiť za to, aby sa ich správy zvýrazňovali v streamoch chatu.
- Výnosy YouTube Premium: Predplatitelia môžu za prístup k prémiovému obsahu zaplatiť poplatok. Ak sa zaregistrujete do tohto programu, získate časť tohto poplatku za predplatné.
Záver
Na úspech budete potrebovať iba tvrdú prácu, odhodlanie, kreativitu a vieru v seba a svoj produkt. Rovnako ako v inej práci, môžete aj na YouTube svoje nápady premeniť na peniaze. Prečo zo svojho koníčka neurobiť prácu snov. Veľa šťastia, YouTuberi!
Prečítaj články
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti McDonald’s pre český a slovenský trh sa stala Yuliya Badritdinova. Aktuálne má na starosti 3 trhy.
EÚ podporuje malé a stredné firmy. Cez nový grantový program im pomáha riešiť otázky spojené s duševným vlastníctvom, ktoré často riešia aj franšízy.
Stále väčšie množstvo majiteľov najrôznejších značiek sa musí zaoberať bojom proti plagiátorom ich značky. Ich počet stúpa ruka v ruke s rastúcim digitálnym trhom.
Moderné podnikanie nie je vždy náročné, zarábať je možné aj iba vďaka notebooku. Franšízový e-shop ponúka nový český koncept Kiwicode, platbami po sieti sa zaoberá firma Paysera z Litvy.
Existujú profesie, v ktorých sa môžu zrodiť talentovaní franšízori i franšízanti. Patria medzi nich účtovníci, športovci i predajcovia či manažéri.
Najčítanejšie
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.