Nájdite svoje podnikanie na veľtrhu vo Varšave
Poľská vláda pokračuje s ďalším uvoľňovaním opatrení spojených s bojom proti pandémii COVID-19. Od 6. júla je možné organizovať veľtrhy, výstavy a konferencie. To je veľmi dobrá správa aj pre franšízový trh v celej strednej a východnej Európe, ktorý s napätím očakával, kedy budú môcť franšízové koncepty osloviť záujemcov o podnikanie pod ich značkou v rámci 18. ročníka franšízového veľtrhu v poľskom hlavnom meste.
Počas troch dní venovaných franšízingu sa účastníkom akcie predstavia franšízové siete, ktoré hľadajú partnerov na svoj rozvoj nie iba na poľskom trhu, ale aj v ďalších stredoeurópskych krajinách. Príležitosť nájsť svoje budúce podnikanie majú aj tí podnikatelia, ktorí sa rozhodli na Slovensko priniesť značku, ktorá tu ešte nemá svoje zastúpenie. V Paláci vedy a kultúry majú návštevníci príležitosť hovoriť s odborníkmi na franšízing a poskytovateľmi licencií. Veľa konceptov tu budú zastupovať aj ich franšízanti.
Široká paleta odborov aj značiek
V súčasnosti je už zaregistrovaných viac ako 50 vystavovateľov, čo predstavuje takmer 70 vystavujúcich značiek. Ich počet však každým dňom vzrastá. O atraktivite varšavského veľtrhu hovorí aj fakt, že každoročne tu vystavuje okolo 200 značiek a niektoré si svoje miesto na 18. ročníku rezervovali už počas toho 17teho. Poľsko sa môže pýšiť najvyspelejším franšízovým trhom v CEE regióne s počtom okolo 1 310 franšízových systémov a 83 000 franšízantov. 8 z 10 franšíz je domáceho pôvodu, tj. 85 %.
Odborom s tradične najvyšším počtom vystavujúcich značiek je gastronómia. Rovnako to bude aj tento rok. O získanie nových franšízantov sa budú snažiť desiatky gastronomických značiek – napríklad McDonald´s, Pizza Hut, Subway alebo Sushi Royal. Predstaví sa tiež vzdelávacia sieť Edukido, ktorá chce so svojimi pobočkami uspieť aj na českom a slovenskom trhu. Zastúpenie však budú mať aj franšízy z ďalších odborov, ako napríklad obchod, reality alebo starostlivosť o krásu a zdravie.
Súčasťou veľtrhu je tiež Fórum Vlastného Podnikania. To poskytuje priestor budúcim franšízantom stretnúť sa s obchodníkmi a známymi osobnosťami, ktorí rozvíjajú svoje vlastné podnikanie. Tento rok prvýkrát dostanú priestor tiež franšízanti. Podelia sa o svoje skúsenosti s podnikaním pod franšízorom, prezradia okrem iného, ako hodnotia spoluprácu s centrálou alebo o akú podporu sa môžu pri svojom fungovaní v rámci franšízovej siete oprieť. Je to skvelá príležitosť získať informácie o každodennej práci franšízanta z prvej ruky. Zvláštnym hosťom fóra bude Maciej Orłoś, poľský herec a novinár, ktorý bude hovoriť o svojich vlastných obchodných skúsenostiach a prevádzkovaní kanálu YouTube.
Organizátorom varšavského franšízového veľtrhu je varšavská pobočka poradenskej skupiny PROFIT system® a odborný portál Franchising.pl.
V prípade záujmu o účasť na veľtrhu môžu záujemcovia kontaktovať redakciu portálu.

Prečítaj články

Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.