Nájdite svoje podnikanie na veľtrhu vo Varšave
Poľská vláda pokračuje s ďalším uvoľňovaním opatrení spojených s bojom proti pandémii COVID-19. Od 6. júla je možné organizovať veľtrhy, výstavy a konferencie. To je veľmi dobrá správa aj pre franšízový trh v celej strednej a východnej Európe, ktorý s napätím očakával, kedy budú môcť franšízové koncepty osloviť záujemcov o podnikanie pod ich značkou v rámci 18. ročníka franšízového veľtrhu v poľskom hlavnom meste.
Počas troch dní venovaných franšízingu sa účastníkom akcie predstavia franšízové siete, ktoré hľadajú partnerov na svoj rozvoj nie iba na poľskom trhu, ale aj v ďalších stredoeurópskych krajinách. Príležitosť nájsť svoje budúce podnikanie majú aj tí podnikatelia, ktorí sa rozhodli na Slovensko priniesť značku, ktorá tu ešte nemá svoje zastúpenie. V Paláci vedy a kultúry majú návštevníci príležitosť hovoriť s odborníkmi na franšízing a poskytovateľmi licencií. Veľa konceptov tu budú zastupovať aj ich franšízanti.
Široká paleta odborov aj značiek
V súčasnosti je už zaregistrovaných viac ako 50 vystavovateľov, čo predstavuje takmer 70 vystavujúcich značiek. Ich počet však každým dňom vzrastá. O atraktivite varšavského veľtrhu hovorí aj fakt, že každoročne tu vystavuje okolo 200 značiek a niektoré si svoje miesto na 18. ročníku rezervovali už počas toho 17teho. Poľsko sa môže pýšiť najvyspelejším franšízovým trhom v CEE regióne s počtom okolo 1 310 franšízových systémov a 83 000 franšízantov. 8 z 10 franšíz je domáceho pôvodu, tj. 85 %.
Odborom s tradične najvyšším počtom vystavujúcich značiek je gastronómia. Rovnako to bude aj tento rok. O získanie nových franšízantov sa budú snažiť desiatky gastronomických značiek – napríklad McDonald´s, Pizza Hut, Subway alebo Sushi Royal. Predstaví sa tiež vzdelávacia sieť Edukido, ktorá chce so svojimi pobočkami uspieť aj na českom a slovenskom trhu. Zastúpenie však budú mať aj franšízy z ďalších odborov, ako napríklad obchod, reality alebo starostlivosť o krásu a zdravie.
Súčasťou veľtrhu je tiež Fórum Vlastného Podnikania. To poskytuje priestor budúcim franšízantom stretnúť sa s obchodníkmi a známymi osobnosťami, ktorí rozvíjajú svoje vlastné podnikanie. Tento rok prvýkrát dostanú priestor tiež franšízanti. Podelia sa o svoje skúsenosti s podnikaním pod franšízorom, prezradia okrem iného, ako hodnotia spoluprácu s centrálou alebo o akú podporu sa môžu pri svojom fungovaní v rámci franšízovej siete oprieť. Je to skvelá príležitosť získať informácie o každodennej práci franšízanta z prvej ruky. Zvláštnym hosťom fóra bude Maciej Orłoś, poľský herec a novinár, ktorý bude hovoriť o svojich vlastných obchodných skúsenostiach a prevádzkovaní kanálu YouTube.
Organizátorom varšavského franšízového veľtrhu je varšavská pobočka poradenskej skupiny PROFIT system® a odborný portál Franchising.pl.
V prípade záujmu o účasť na veľtrhu môžu záujemcovia kontaktovať redakciu portálu.

Prečítaj články

Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Najčítanejšie

Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.