Parížske Franchise Expo bude na jeseň
Pôvodne chceli organizátori presunúť túto najväčšiu franšízovú akciu v Európe na koniec mája. Vývoj epidémie COVID-19 spolu s nariadeniami francúzskej vlády ich však prinútil stanoviť neskorší termín. Tohtoročný ročník Franchise Expo Paris sa bude konať od 4. do 7. októbra 2020 v areáli výstaviska Paris Expo Porte de Versailles.
Organizačný tím parížskeho veľtrhu v spolupráci s L´Observatoire de la Franchise v súčasnosti pracuje na zaistení možnosti online stretnutí franšízorov a potenciálnych franšízantov. Registrovaní franšízori sa budú môcť stretnúť so záujemcami o franšízové licencie, ktorí si už obstarali vstupenku na túto akciu, na ktorej môžu nájsť ten správny koncept pre svoje podnikanie. To môže byť výhodou hlavne pre záujemcov z tých krajín, ktoré ešte v októbri nebudú svojim občanom dovolovať vycestovať z krajiny. Medzi nich sa v súčasnosti zaradzuje aj Slovensko, aj keď stále silnejú hlasy, že uvolňovanie vycestovania za účelom obchodných ciest, medzi ktoré patrí aj účasť na veľtrhu, je žiaduce.
V prípadě, že sa tak stane, je účasť na takomto veľtrhu aj pre tuzemské franšízové koncepty šancou, ako nájsť partnerov aj v iných krajinách a znovu naštartovať svoj rozvoj, ktorý bol súčasnou situáciou spomalený. Fakt, že sa majiteľom franšízových konceptov účasť na parížskom veľtrhu oplatí dokladajú aj štatistiky. Podľa nich totiž tri štvrtiny (75 %) vystavovateľov uzatvorilo priamo na mieste dohodu so záujemcami o franšízovú či master-franšízovú spoluprácu, ktorá viedla k vytvoreniu či širšiemu rozvoju franšízovej siete.
„Dá sa očakávať že záujem o franšízové podnikanie sa po pominutí tejto najsilnejšej krízovej fáze zvýši. Práve v tomto období totiž vyšli najavo výhody, ktoré podnikanie v rámci zavedeného konceptu prináša. Franšízanti totiž vo väčšine prípadov mohli využiť pomoc zo strany franšízora, alebo ťažiť zo sily jeho vyjednávacích schopností – napr. pri jednaniach o znížení či odpustení nájmov za prevádzky,“ hovorí riaditeľ poradenskej spoločnosti PROFIT system franchise services Marek Halfar.

Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Vo Varšave sa od 24. do 26. októbra koná ďalší ročník franšízového veľtrhu. Prečo si túto najväčšiu stredoeurópsku akciu s touto tematikou zapísať do diára?
Najčítanejšie

Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.