Od volantu k vegánskym burgerom
Práve tento špičkový jazdec sa rozhodol stretnúť sa s konkurenciou v gastronomickom podnikaní a spojil sily so spoločnosťou The Cream Group a Tomassom Chiabrem, investorom značky Beyond Meat, aby vytvorili franšízový koncept vegánskych „burgrární“ Neat Burger. A ciele nemajú malé. Po prvej pobočke, ktorá zahájila prevádzku na začiatku septembra v Londýne, chce expandovať ďalej a počas dvoch rokov otvoriť 14 ďalších prevádzok, a to nielen v Európe, ale aj v Spojených štátoch amerických a na Strednom východe.
Čo viedlo britského formulového pretekára k takému kroku? Hamilton známy svojim prístupom k zdravému životnému štýlu, vidí v koncepte príležitosť, ako zákazníkom ukázať, že aj vegánske jedlo môže chutiť dobre. „Ako niekto, kto dáva prednosť rastlinnej strave, verím, že je potrebné dostať ponuku takých jedál na ulice, do blízkosti koncových zákazníkov. A to je náš cieľ, chceme s našou ponukou osloviť nie iba vegánov, ale aj tých, čo sa iba občas chcú najesť bez mäsa,“ hovorí Lewis Hamilton.
Neat Burger však nie je iba o vegánskej strave, ale o celkovom prístupe k ekológii a životnému prostrediu. Tiež preto sa značka podľa Hamiltona zaviazala k etickým postupom a podpore malých podnikov. S tým korešponduje aj spolupráca s už spomínanou značkou Beyond Meat. „Mäsový priemysel je najväčším prispievateľom k tvorbe emisií skleníkových plynov,“ uvádza Tomasso Chiabra s tým, že jeho dopad na životné prostredie už nie je udržateľný.

Prečítaj články

Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.