Najlepšie franšízy sveta 2017

Ktoré franšízové siete ovládli globálny trh v roku 2017? Ktoré firmy patria medzi najväčších hráčov v Amerike a na svete? Magazín Entrepreneur každoročne vyhlasuje TOP 500 svetových franšíz, berie pritom v úvahu medziročný percentuálny nárast franšízových značiek aj aktuálny počet ich franšízových pobočiek. V roku 2017 sa takmer po 10 rokoch vrátila na prvé miesto americko-japonská sieť predajní 7-Eleven, ktorá má po celom svete 60 tisíc franšíz. Denne otvorí kdekoľvek na svete až 6 nových prevádzok. Vyniká nízkymi cenami v rámci svojej maloobchodnej ponuky a vďaka veľkoobchodnej činnosti tiež výhodnými maržami na tovary pre franšízantov.
Spoločnosť 7-Eleven vznikla v roku 1927 v Texase. Obchody typu convenience store v sieti 7-Eleven majú otvorené 24 hodín denne, a ponúkajú alternatívu veľkých supermarketov, vďaka ponuke občerstvenia ale konkurujú i typickým fast-foodom. Napriek tomu podľa hodnotenia zodpovedajú i tým najprísnejším kritériám pre modernú franšízovú sieť začiatku 21. storočia. Výhodou značky je snaha vyjsť v ústrety predovšetkým aktuálnym potrebám zákazníkov, skvelé služby ale poskytuje tiež svojim franšízantom. Vďaka využitiu moderných technológií a značným úsporám v rámci celého obchodného systému sa jej darí podporovať rast vo všetkých krajinách, v ktorých pôsobí.
30 šálok kávy za sekundu
Na druhom mieste skončil McDonald’s s 36 tisícmi pobočiek po celom svete. V minulom roku sa fast-foodovému gigantu podarilo prekonať pokles predaja z predchádzajúcich rokov. Z týchto dôvodov napríklad firma ohlásila predaj kuracieho mäsa výhradne bez obsahu antibiotík, z pokrmov odstránila konzervačné látky a umelé prísady, a celkovo rozšírila ponuku v dennom menu. Zákazníci značku odmenili nárastom tržieb v 1. štvrťroku 2017 o viac ako 6 percent. McDonald’s patrí podľa hodnotenia medzi firmy, ktoré ponúkajú svojim franšízantom v rámci obchodovania maximálnu možnú podporu a pomoc.
Tretia najlepšia franšízová sieť sveta je americká značka Dunkin’ Donuts, ktorá má 12 tisíc franšíz. Franšízové kaviarne s ponukou šišiek a ďalších špecialít strojnásobili v roku 2017 svoj rast, a to tiež na medzinárodnom poli. Prispelo k tomu okrem iného zníženie licenčných poplatkov pre franšízy. Pokiaľ podpíšu zmluvy na otvorenie 5 pobočiek Dunkin’ Donuts, dostávajú až 20% zľavu. Dunkin Donut’s predá po celom svete za jedinú sekundu 30 šálok svojej značkovej kávy.
Medzi najlepších 10 franšíz sveta patrí tiež sieť 67 tisíc fast-foodov Dairy Queen. Zrýchlila svoj rast v zámorí, a získala ďalší priestor pre svoju expanziu v Kórei, Karibiku, Európe a Latinskej Amerike. Kladie dôraz na podporu a propagáciu značky, a získanie dostatočných zdrojov pre fungovanie jednotlivých franšízových reštaurácií. Partnerskú spoločnosť hľadá Dairy Queen dlhodobo tiež v Českej republike. Detailné podmienky spolupráce nájdete v našom Katalógu franšíz.
Prečítaj články

Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Najčítanejšie

Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.