Najlepšie franšízy sveta 2017

Ktoré franšízové siete ovládli globálny trh v roku 2017? Ktoré firmy patria medzi najväčších hráčov v Amerike a na svete? Magazín Entrepreneur každoročne vyhlasuje TOP 500 svetových franšíz, berie pritom v úvahu medziročný percentuálny nárast franšízových značiek aj aktuálny počet ich franšízových pobočiek. V roku 2017 sa takmer po 10 rokoch vrátila na prvé miesto americko-japonská sieť predajní 7-Eleven, ktorá má po celom svete 60 tisíc franšíz. Denne otvorí kdekoľvek na svete až 6 nových prevádzok. Vyniká nízkymi cenami v rámci svojej maloobchodnej ponuky a vďaka veľkoobchodnej činnosti tiež výhodnými maržami na tovary pre franšízantov.
Spoločnosť 7-Eleven vznikla v roku 1927 v Texase. Obchody typu convenience store v sieti 7-Eleven majú otvorené 24 hodín denne, a ponúkajú alternatívu veľkých supermarketov, vďaka ponuke občerstvenia ale konkurujú i typickým fast-foodom. Napriek tomu podľa hodnotenia zodpovedajú i tým najprísnejším kritériám pre modernú franšízovú sieť začiatku 21. storočia. Výhodou značky je snaha vyjsť v ústrety predovšetkým aktuálnym potrebám zákazníkov, skvelé služby ale poskytuje tiež svojim franšízantom. Vďaka využitiu moderných technológií a značným úsporám v rámci celého obchodného systému sa jej darí podporovať rast vo všetkých krajinách, v ktorých pôsobí.
30 šálok kávy za sekundu
Na druhom mieste skončil McDonald’s s 36 tisícmi pobočiek po celom svete. V minulom roku sa fast-foodovému gigantu podarilo prekonať pokles predaja z predchádzajúcich rokov. Z týchto dôvodov napríklad firma ohlásila predaj kuracieho mäsa výhradne bez obsahu antibiotík, z pokrmov odstránila konzervačné látky a umelé prísady, a celkovo rozšírila ponuku v dennom menu. Zákazníci značku odmenili nárastom tržieb v 1. štvrťroku 2017 o viac ako 6 percent. McDonald’s patrí podľa hodnotenia medzi firmy, ktoré ponúkajú svojim franšízantom v rámci obchodovania maximálnu možnú podporu a pomoc.
Tretia najlepšia franšízová sieť sveta je americká značka Dunkin’ Donuts, ktorá má 12 tisíc franšíz. Franšízové kaviarne s ponukou šišiek a ďalších špecialít strojnásobili v roku 2017 svoj rast, a to tiež na medzinárodnom poli. Prispelo k tomu okrem iného zníženie licenčných poplatkov pre franšízy. Pokiaľ podpíšu zmluvy na otvorenie 5 pobočiek Dunkin’ Donuts, dostávajú až 20% zľavu. Dunkin Donut’s predá po celom svete za jedinú sekundu 30 šálok svojej značkovej kávy.
Medzi najlepších 10 franšíz sveta patrí tiež sieť 67 tisíc fast-foodov Dairy Queen. Zrýchlila svoj rast v zámorí, a získala ďalší priestor pre svoju expanziu v Kórei, Karibiku, Európe a Latinskej Amerike. Kladie dôraz na podporu a propagáciu značky, a získanie dostatočných zdrojov pre fungovanie jednotlivých franšízových reštaurácií. Partnerskú spoločnosť hľadá Dairy Queen dlhodobo tiež v Českej republike. Detailné podmienky spolupráce nájdete v našom Katalógu franšíz.
Prečítaj články

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Najčítanejšie

Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.