Najlepšie franšízy sveta 2017

Ktoré franšízové siete ovládli globálny trh v roku 2017? Ktoré firmy patria medzi najväčších hráčov v Amerike a na svete? Magazín Entrepreneur každoročne vyhlasuje TOP 500 svetových franšíz, berie pritom v úvahu medziročný percentuálny nárast franšízových značiek aj aktuálny počet ich franšízových pobočiek. V roku 2017 sa takmer po 10 rokoch vrátila na prvé miesto americko-japonská sieť predajní 7-Eleven, ktorá má po celom svete 60 tisíc franšíz. Denne otvorí kdekoľvek na svete až 6 nových prevádzok. Vyniká nízkymi cenami v rámci svojej maloobchodnej ponuky a vďaka veľkoobchodnej činnosti tiež výhodnými maržami na tovary pre franšízantov.
Spoločnosť 7-Eleven vznikla v roku 1927 v Texase. Obchody typu convenience store v sieti 7-Eleven majú otvorené 24 hodín denne, a ponúkajú alternatívu veľkých supermarketov, vďaka ponuke občerstvenia ale konkurujú i typickým fast-foodom. Napriek tomu podľa hodnotenia zodpovedajú i tým najprísnejším kritériám pre modernú franšízovú sieť začiatku 21. storočia. Výhodou značky je snaha vyjsť v ústrety predovšetkým aktuálnym potrebám zákazníkov, skvelé služby ale poskytuje tiež svojim franšízantom. Vďaka využitiu moderných technológií a značným úsporám v rámci celého obchodného systému sa jej darí podporovať rast vo všetkých krajinách, v ktorých pôsobí.
30 šálok kávy za sekundu
Na druhom mieste skončil McDonald’s s 36 tisícmi pobočiek po celom svete. V minulom roku sa fast-foodovému gigantu podarilo prekonať pokles predaja z predchádzajúcich rokov. Z týchto dôvodov napríklad firma ohlásila predaj kuracieho mäsa výhradne bez obsahu antibiotík, z pokrmov odstránila konzervačné látky a umelé prísady, a celkovo rozšírila ponuku v dennom menu. Zákazníci značku odmenili nárastom tržieb v 1. štvrťroku 2017 o viac ako 6 percent. McDonald’s patrí podľa hodnotenia medzi firmy, ktoré ponúkajú svojim franšízantom v rámci obchodovania maximálnu možnú podporu a pomoc.
Tretia najlepšia franšízová sieť sveta je americká značka Dunkin’ Donuts, ktorá má 12 tisíc franšíz. Franšízové kaviarne s ponukou šišiek a ďalších špecialít strojnásobili v roku 2017 svoj rast, a to tiež na medzinárodnom poli. Prispelo k tomu okrem iného zníženie licenčných poplatkov pre franšízy. Pokiaľ podpíšu zmluvy na otvorenie 5 pobočiek Dunkin’ Donuts, dostávajú až 20% zľavu. Dunkin Donut’s predá po celom svete za jedinú sekundu 30 šálok svojej značkovej kávy.
Medzi najlepších 10 franšíz sveta patrí tiež sieť 67 tisíc fast-foodov Dairy Queen. Zrýchlila svoj rast v zámorí, a získala ďalší priestor pre svoju expanziu v Kórei, Karibiku, Európe a Latinskej Amerike. Kladie dôraz na podporu a propagáciu značky, a získanie dostatočných zdrojov pre fungovanie jednotlivých franšízových reštaurácií. Partnerskú spoločnosť hľadá Dairy Queen dlhodobo tiež v Českej republike. Detailné podmienky spolupráce nájdete v našom Katalógu franšíz.
Prečítaj články

Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Vo Varšave sa od 24. do 26. októbra koná ďalší ročník franšízového veľtrhu. Prečo si túto najväčšiu stredoeurópsku akciu s touto tematikou zapísať do diára?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?