Najlepšie franšízy sveta 2017

Ktoré franšízové siete ovládli globálny trh v roku 2017? Ktoré firmy patria medzi najväčších hráčov v Amerike a na svete? Magazín Entrepreneur každoročne vyhlasuje TOP 500 svetových franšíz, berie pritom v úvahu medziročný percentuálny nárast franšízových značiek aj aktuálny počet ich franšízových pobočiek. V roku 2017 sa takmer po 10 rokoch vrátila na prvé miesto americko-japonská sieť predajní 7-Eleven, ktorá má po celom svete 60 tisíc franšíz. Denne otvorí kdekoľvek na svete až 6 nových prevádzok. Vyniká nízkymi cenami v rámci svojej maloobchodnej ponuky a vďaka veľkoobchodnej činnosti tiež výhodnými maržami na tovary pre franšízantov.
Spoločnosť 7-Eleven vznikla v roku 1927 v Texase. Obchody typu convenience store v sieti 7-Eleven majú otvorené 24 hodín denne, a ponúkajú alternatívu veľkých supermarketov, vďaka ponuke občerstvenia ale konkurujú i typickým fast-foodom. Napriek tomu podľa hodnotenia zodpovedajú i tým najprísnejším kritériám pre modernú franšízovú sieť začiatku 21. storočia. Výhodou značky je snaha vyjsť v ústrety predovšetkým aktuálnym potrebám zákazníkov, skvelé služby ale poskytuje tiež svojim franšízantom. Vďaka využitiu moderných technológií a značným úsporám v rámci celého obchodného systému sa jej darí podporovať rast vo všetkých krajinách, v ktorých pôsobí.
30 šálok kávy za sekundu
Na druhom mieste skončil McDonald’s s 36 tisícmi pobočiek po celom svete. V minulom roku sa fast-foodovému gigantu podarilo prekonať pokles predaja z predchádzajúcich rokov. Z týchto dôvodov napríklad firma ohlásila predaj kuracieho mäsa výhradne bez obsahu antibiotík, z pokrmov odstránila konzervačné látky a umelé prísady, a celkovo rozšírila ponuku v dennom menu. Zákazníci značku odmenili nárastom tržieb v 1. štvrťroku 2017 o viac ako 6 percent. McDonald’s patrí podľa hodnotenia medzi firmy, ktoré ponúkajú svojim franšízantom v rámci obchodovania maximálnu možnú podporu a pomoc.
Tretia najlepšia franšízová sieť sveta je americká značka Dunkin’ Donuts, ktorá má 12 tisíc franšíz. Franšízové kaviarne s ponukou šišiek a ďalších špecialít strojnásobili v roku 2017 svoj rast, a to tiež na medzinárodnom poli. Prispelo k tomu okrem iného zníženie licenčných poplatkov pre franšízy. Pokiaľ podpíšu zmluvy na otvorenie 5 pobočiek Dunkin’ Donuts, dostávajú až 20% zľavu. Dunkin Donut’s predá po celom svete za jedinú sekundu 30 šálok svojej značkovej kávy.
Medzi najlepších 10 franšíz sveta patrí tiež sieť 67 tisíc fast-foodov Dairy Queen. Zrýchlila svoj rast v zámorí, a získala ďalší priestor pre svoju expanziu v Kórei, Karibiku, Európe a Latinskej Amerike. Kladie dôraz na podporu a propagáciu značky, a získanie dostatočných zdrojov pre fungovanie jednotlivých franšízových reštaurácií. Partnerskú spoločnosť hľadá Dairy Queen dlhodobo tiež v Českej republike. Detailné podmienky spolupráce nájdete v našom Katalógu franšíz.
Prečítaj články

Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Vo Varšave sa od 24. do 26. októbra koná ďalší ročník franšízového veľtrhu. Prečo si túto najväčšiu stredoeurópsku akciu s touto tematikou zapísať do diára?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Originálny vzdelávací franšízový program pracuje s obľúbenou detskou stavebnicou. Čím by mohli ich kurzy u nás zaujať?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?