Ako vyberať franšízora?
Franšízor je vlastníkom ochrannej známky a značky franšízovej siete, ktorý sám otestoval podnikateľský zámer a preukázal jeho rentabilitu. Veľa nových franšízorov býva prekvapených z konkurencie, ktorá panuje medzi franšízovými sieťami v daných lokalitách. Od marketingu miestnych podnikov sa ich pole pôsobnosti rýchlo presúva na úroveň veľkých národných i globálnych spoločností. Majú veľké výhody vrátane povedomia a dôvery spotrebiteľov, veľkých marketingových rozpočtov a skúsenejšieho tímu. Dobrou správou je, že všetci niekedy začínali, a franšízoví inovátori majú v súčasných podmienkach veľkú šancu na trhu uspieť, pokiaľ budú hrať podľa pravidiel a so správnymi kartami, teda ľuďmi.
Skúsení franšízoví a obchodní trenéri pomôžu rastúcej značke prekonať výzvy a problémy. Každý skvelý športovec má skvelého trenéra, najdôležitejšia je preto voľba správneho franšízora. Majiteľom franšízových sietí ponúkame niekoľko tipov, ako pri výbere franšízora neurobiť chybu . Ani tá najlepšia rada na svete nepomôže, pokiaľ sa ňou nikto neriadi. Zvážte vždy preto dopredu, či je vaša firma a franšízanti vo fáze, kedy je ich "tréning" zo strany franšízora vôbec možný. Rovnako ako športovci, i franšízanti by sa pod vplyvom franšízora mali postupne zlepšovať a vylaďovať svoje schopnosti. Najdôležitejším faktorem je - rovnako ako v športe - ochota spolupracovať a nasledovať trenéra.
Vyhnite sa tým, ktorí s vámi súhlasia
Trenér, ktorý s vami vždy súhlasí, nemusí byť úspešný. Jeho pôsobenie bude skôr neúčinné, v horšom prípade môže pre vašu fitmu znamenať dokonca hroziace nebezpečenstvo. Hlavným prínosom trenéra musí byť vždy úprimná, a niekedy i horšie prijateľná reflexia a rady.
Uistite sa, že váš tréner má vlastný systém a štýl
Dobrý trenér (franšízor) prinesie vašej spoločnosti mnoho výhod, vrátane rozsiahlych skúseností z odboru a reálného plánu na firemný rozvoj. Trenér je viac než poradca, ktorý počúva a múdro hovorí. Veľký trenéri majú vypracované rozsiahle herné plány, ktoré slúžia ako základ ich vlastného štýlu trénovania.
Stanovte systém na meranie výkonnosti
Jedným z hlavných prínosov vzťahu franšízora s franšízanta je prehľad o tom, čo vo vnútri siete funguje, a čo nefunguje, a je potrebné zlepšiť. Ukazovatele výkonnosti jednotlivých franšíz a franšízantov, rovnako ako celej siete, by preto vždy mali byť neoddeliteľnou súčasťou tréningového plánu franšízora. Niekde meria návštevnosť pobočiek, inde sa riadi tržbami, ďalšie spoločnosti vymýšľajú vlastné meriace a porovnávacie systémy.
Snažte sa vždy o dlhodobú spoluprácu
Implementovať, merať a upravovať, to sú základné piliere silné stratégie rastu v podnikaní. Dokonca i tie najlepšie stratégie začnú ale vykazovat výsledky až s odstupom času. Najmä, ak je úlohou franšízora zavádzať v systéme zmeny a úpravy, ktoré sa majú dotknúť celej franšízovej siete. Správne a dlhodobé vedenie franšízantov a prevádzka celého systému býva najdôležitejším faktorom úspechu vášho franšízového podnikania, ktorý zaistí tiež návratnosť vložených investícií.
Prečítaj články

Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Najčítanejšie

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?