Franšíza zložená zo stavebníc

Konštruktér, robotik, inžinier, i autor LEGO filmov. Centrum Brick by Brick sa snaží na špeciálnych kurzoch deťom priblížiť nie iba technické odbory ako fyzika, architektúra, či mechanika. Cez hry učí zručnostiam a znalostiam orientovaným na STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Novinkou v programe Brick by Brick je tento rok kreatívny kurz, v rámci ktoré sa deti naučia vytvárať animácie a filmy pomocou stavebnice LEGO.
"Na jar sme otvárali franšízy v Mladej Boleslavi a Brne, a v lete by sme radi pridali tiež Kladno a Ostravu," hovorí Adéla Masaryková zo spoločnosti Empire The Know-How Institute, ktorá koncept Brick by Brick zastupuje v Česku a na Slovensku. Pobočky v Kladne a Ostrave sa momentálne pripravujú na začiatok prevádzky a rovnako ako už fungujúce pobočky tiež na letnú sezónu, kedy slávia úspech medzi deťmi i rodičmi predovšetkým prímestské tábory. Záujem je ale dlhodobo o narodeninové oslavy, ktoré zaplňujú výukové centrá cez víkendy.
Plná škola od rána do večera vrátane víkendov
Brick by Brick hľadá franšízantov v celej krajine, predovšetkým vo väčších mestách, či menších mestách s veľkou spádovou oblasťou. Ideálny záujemca musí mať podnikateľský "drive", aby si bol sám schopný zháňať pre franšízu klientov. Chýbať mu nesmie ani nadšenie pre vzdelávanie a prácu s deťmi. "Musí v našom podnikaní vidieť zmysel, a musí ho to baviť," hovorí Masaryková s tým, že majiteľ franšízy by sa mal rozhodne podieľať na jej prevádzke. "Brick by Brick nie je biznis, na ktorom by bolo možné rýchle zbohatnúť, pedagogická činnosť ako taká je veľmi náročná," dodáva majiteľka českej a slovenskej licencie.
Koncept je na druhú stranu podľa Adély Masarykovej postavený tak, že franšízant má široké možnosti výberu produktov, vďaka ktorým môže plne využiť kapacitu priestorov i lektorov od rána do večera vrátane víkendov. Časté je, že si licenciu obstarajú napríklad majitelia jazykovej školy či výtvarných kurzov, ktorí koncept Brick by Brick pridajú do ponuky svojho detského centra. Franšízant platí fixný licenčný poplatok, za ktorý získava právo poskytovať kurzy a vzdelávacie produkty v danom regióne. Samozrejmosťou je územná exkluzivita, kedy vo väčšom meste smie fungovať iba jedna pobočka Brick by Brick. Celková investícia do franšízy vyjde na asi 5 555 eur.
Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?