Franšíza zložená zo stavebníc

Konštruktér, robotik, inžinier, i autor LEGO filmov. Centrum Brick by Brick sa snaží na špeciálnych kurzoch deťom priblížiť nie iba technické odbory ako fyzika, architektúra, či mechanika. Cez hry učí zručnostiam a znalostiam orientovaným na STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Novinkou v programe Brick by Brick je tento rok kreatívny kurz, v rámci ktoré sa deti naučia vytvárať animácie a filmy pomocou stavebnice LEGO.
"Na jar sme otvárali franšízy v Mladej Boleslavi a Brne, a v lete by sme radi pridali tiež Kladno a Ostravu," hovorí Adéla Masaryková zo spoločnosti Empire The Know-How Institute, ktorá koncept Brick by Brick zastupuje v Česku a na Slovensku. Pobočky v Kladne a Ostrave sa momentálne pripravujú na začiatok prevádzky a rovnako ako už fungujúce pobočky tiež na letnú sezónu, kedy slávia úspech medzi deťmi i rodičmi predovšetkým prímestské tábory. Záujem je ale dlhodobo o narodeninové oslavy, ktoré zaplňujú výukové centrá cez víkendy.
Plná škola od rána do večera vrátane víkendov
Brick by Brick hľadá franšízantov v celej krajine, predovšetkým vo väčších mestách, či menších mestách s veľkou spádovou oblasťou. Ideálny záujemca musí mať podnikateľský "drive", aby si bol sám schopný zháňať pre franšízu klientov. Chýbať mu nesmie ani nadšenie pre vzdelávanie a prácu s deťmi. "Musí v našom podnikaní vidieť zmysel, a musí ho to baviť," hovorí Masaryková s tým, že majiteľ franšízy by sa mal rozhodne podieľať na jej prevádzke. "Brick by Brick nie je biznis, na ktorom by bolo možné rýchle zbohatnúť, pedagogická činnosť ako taká je veľmi náročná," dodáva majiteľka českej a slovenskej licencie.
Koncept je na druhú stranu podľa Adély Masarykovej postavený tak, že franšízant má široké možnosti výberu produktov, vďaka ktorým môže plne využiť kapacitu priestorov i lektorov od rána do večera vrátane víkendov. Časté je, že si licenciu obstarajú napríklad majitelia jazykovej školy či výtvarných kurzov, ktorí koncept Brick by Brick pridajú do ponuky svojho detského centra. Franšízant platí fixný licenčný poplatok, za ktorý získava právo poskytovať kurzy a vzdelávacie produkty v danom regióne. Samozrejmosťou je územná exkluzivita, kedy vo väčšom meste smie fungovať iba jedna pobočka Brick by Brick. Celková investícia do franšízy vyjde na asi 5 555 eur.
Prečítaj články

„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Franšízová sieť s jazykovými kurzami Zaraz rastie v zisku až o 70 %. Dve prosperujúce pobočky vedie Eva Králová, ktorá nám prezradila, prečo by svoju prácu nemenila.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.