Dizajnom k prosperite

V akom odbore Vaša spoločnosť pôsobí?
Sme firma, ktorá ponúka in-store design, teda dizajn interiérov i exteriérov predajní, pobočkových sietí alebo celkovo prostriedkov na podporu predaja, akými sú napríklad rôzne predajné stojany či brandingy. Nepredávame žiadne tovary ani komoditu. Sme zákazková výrobná firma s veľkým presahom do marketingu a dizajnu.
Kto vyhľadáva Vaše služby?
Nás typický zákazník je značka, ktorá je napríklad dvojkou, trojkou na trhu, uvedomuje si potrebu dizajnu, ktorý jej pomôže k prosperite a je ochotná v tomto smere investovať. Návratnosť takejto investície sa potom väčšinou ukáže práve na lepších obratoch alebo penetrácii značky.
Aká časť vašej produkcie smeruje na export?
Zatiaľ sa pohybujeme okolo 30 percent, ale radi by sme v tomto ohľade rástli.
Aké exportné destinácie sú pre Vás tie najdôležitejšie?
Momentálne je to Slovensko a Belgicko. Exportovali sme však už aj do Číny, Spojených štátov amerických alebo Austrálie.
Hrá pri exporte dôležitú úlohu iba kvalita, alebo i ďalšie aspekty, ako je schopnosť vyjednávania?
Budem úprimný. Zatiaľ sme v stave, kedy sme naše zákazky získali najmä cez osobné kontakty a väzby z ČR, takže schopnosť vyjednávania s neznámymi zahraničnými partnermi je niečím, v čom sa budeme zdokonaľovať v ďalších rokoch. A verte mi, veľmi sa na to teším!
Stretávate sa v cieľových destináciách s kultúrnymi rozdielmi, ktoré by vám spôsobovali komplikácie?
Určite áno, aj keď v tých našich to zasa tak exotické nie je. Belgicko nie je Česko a má svoje multikultúrne špecifiká. Komplikáciami by som to ale asi nenazýval.
Chceli by ste do budúcnosti skúsiť objaviť nové exportné teritóriá?
Áno, ako som už hovoril, veľmi sa na to teším. Najťažšie pre nás ale je vybudovať v danej krajine zázemie a zohnať správnych ľudí. Keď už máte dobrý produkt, tak ostatné ide už ľahko.
Ako hľadáte kvalifikovaných zamestnancov v súčasnosti, kedy je ich nedostatok?
Potvrdzujem, že kvalifikovaných a spoľahlivých kandidátov je veľký nedostatok. Pre mňa sú ale ľudia kľúčoví, a tak im sme väčšinou schopní ponúknuť prácu, ktorá je pre nich atraktívna. Pracujeme samozrejme na motivácii, sme rodinná firma, ktorá chce, aby tu ľuďom bolo príjemne. A darí sa nám. Nových kolegov zháňame nie iba klasickými cestami, ale aj cez odporučenia, školy alebo sociálne siete. Máme ale veľkú diverzitu v tom, aký typ ľudí hľadáme, takže recruitment pozícií funguje trochu inak, pokiaľ hľadáte montážnika a trochu inak, pokiaľ chcete fundovaného projekt manažéra.
Stáli ste na stupňoch víťazov 19. ročníka Exportní ceny DHL UniCredit. Čakali ste to? Aké z toho máte pocity?
Úprimne? Nečakali. O to väčší bola radosť, ktorá udelenie ocenenia sprevádzala. Ďakujeme za to!
Prečítaj články

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
„Chceme zvýšiť dosah našich programov a prísť s novinkami, ktoré podnikateľom uľahčia nielen riadenie firiem, ale aj ich osobný rozvoj,“ hovorí Šimon Mastný, riaditeľ franšízy TAB Board.
Máte originálny podnikateľský nápad a zdravý obchodný model. Ako z neho urobiť franšízu? Na to vám odpovie Lenka Nováková, konzultantka poradenskej spoločnosti PROFIT system.
„Flexibilita, inovatívny prístup a schopnosť reagovať na zmeny budú zásadné pre úspech,“ odkazuje budúcim franšízantom Marek Halfar, riaditeľ poradenskej spoločnosti PROFIT system.
Najčítanejšie

Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.