Dizajnom k prosperite
V akom odbore Vaša spoločnosť pôsobí?
Sme firma, ktorá ponúka in-store design, teda dizajn interiérov i exteriérov predajní, pobočkových sietí alebo celkovo prostriedkov na podporu predaja, akými sú napríklad rôzne predajné stojany či brandingy. Nepredávame žiadne tovary ani komoditu. Sme zákazková výrobná firma s veľkým presahom do marketingu a dizajnu.
Kto vyhľadáva Vaše služby?
Nás typický zákazník je značka, ktorá je napríklad dvojkou, trojkou na trhu, uvedomuje si potrebu dizajnu, ktorý jej pomôže k prosperite a je ochotná v tomto smere investovať. Návratnosť takejto investície sa potom väčšinou ukáže práve na lepších obratoch alebo penetrácii značky.
Aká časť vašej produkcie smeruje na export?
Zatiaľ sa pohybujeme okolo 30 percent, ale radi by sme v tomto ohľade rástli.
Aké exportné destinácie sú pre Vás tie najdôležitejšie?
Momentálne je to Slovensko a Belgicko. Exportovali sme však už aj do Číny, Spojených štátov amerických alebo Austrálie.
Hrá pri exporte dôležitú úlohu iba kvalita, alebo i ďalšie aspekty, ako je schopnosť vyjednávania?
Budem úprimný. Zatiaľ sme v stave, kedy sme naše zákazky získali najmä cez osobné kontakty a väzby z ČR, takže schopnosť vyjednávania s neznámymi zahraničnými partnermi je niečím, v čom sa budeme zdokonaľovať v ďalších rokoch. A verte mi, veľmi sa na to teším!
Stretávate sa v cieľových destináciách s kultúrnymi rozdielmi, ktoré by vám spôsobovali komplikácie?
Určite áno, aj keď v tých našich to zasa tak exotické nie je. Belgicko nie je Česko a má svoje multikultúrne špecifiká. Komplikáciami by som to ale asi nenazýval.
Chceli by ste do budúcnosti skúsiť objaviť nové exportné teritóriá?
Áno, ako som už hovoril, veľmi sa na to teším. Najťažšie pre nás ale je vybudovať v danej krajine zázemie a zohnať správnych ľudí. Keď už máte dobrý produkt, tak ostatné ide už ľahko.
Ako hľadáte kvalifikovaných zamestnancov v súčasnosti, kedy je ich nedostatok?
Potvrdzujem, že kvalifikovaných a spoľahlivých kandidátov je veľký nedostatok. Pre mňa sú ale ľudia kľúčoví, a tak im sme väčšinou schopní ponúknuť prácu, ktorá je pre nich atraktívna. Pracujeme samozrejme na motivácii, sme rodinná firma, ktorá chce, aby tu ľuďom bolo príjemne. A darí sa nám. Nových kolegov zháňame nie iba klasickými cestami, ale aj cez odporučenia, školy alebo sociálne siete. Máme ale veľkú diverzitu v tom, aký typ ľudí hľadáme, takže recruitment pozícií funguje trochu inak, pokiaľ hľadáte montážnika a trochu inak, pokiaľ chcete fundovaného projekt manažéra.
Stáli ste na stupňoch víťazov 19. ročníka Exportní ceny DHL UniCredit. Čakali ste to? Aké z toho máte pocity?
Úprimne? Nečakali. O to väčší bola radosť, ktorá udelenie ocenenia sprevádzala. Ďakujeme za to!
Prečítaj články
Od poradenstva až po vlastnú kliniku
/13.10.2025
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.