Biznis pod milión
O hudobnom priemysle a jeho premenách a fungovaní v ňom sme sa rozprávali s českým hudobníkom a producentom Janem P. Muchowem. Dočítate sa okrem iného, či sa dá úspešný hudobný projekt odhaliť na prvý pohľad, či majú v dnešnej dobe šancu na úspech skôr veľké alebo malé vydavateľstvá.
V rubrike „O čom sa hovorí“ sa venujeme tomu, aká generácia youtuberov a bloggerov ovplyvňuje dnešné podnikanie. O tom, že začať podnikať s franšízou je možné i keď nemáte viac, ako EUR 37 000 vás presvedčí Supertéma, ktorá predstaví franšízové koncepty, pod ktorými môžete rozbehnúť biznis pomocou nižšej investície. Aby vás pri pôsobení pod zavedenou značkou nič neprekvapilo, je nutné mať dôkladne spracovanú zmluvu. Ako na to vám poradíme v rubrike Franšíza od A do Z.
Veľkým problémom každého podnikateľa sú insolventní zákazníci, ktorí neplatia za poskytnuté produkty či služby. Ako postupovať pri vymáhaní pohľadávok, alebo ako sa nedostať do pozície veriteľa poradia právnici v rubrike „Dobré rady“. V „Príbeh manažéra“ sa dozviete, ako sa Martin Svačinka dostal od štúdia hutníctva až k vytvoreniu siete Boutique Gurmán. V rubrike „Moja firma“ nájdete návod, ako si otvoriť predajňu so zdravou stravou.
Súčasťou magazínu je samozrejme tiež ucelená ponuka franšízových a partnerských konceptov, ktoré v tuzemsku hľadajú partnerov pre svoj rozvoj. Magazín je možné objednať online vo vydavateľstve na portáli Franchising.sk. Dostupné sú jednotlivé čísla ale aj predplatné ôsmich čísel za 290 Kč. Časopis je tiež možné zakúpiť v sieti maloobchodných predajní Relay, Inmedio, M-Trafik, Peal a sietí GECO tabak.
Prečítaj články
Hladká pokožka ako stabilný biznis
/12.11.2025
Franšízová sieť DepilConcept otvára nové pobočky naprieč Slovenskom. Prináša know-how, ktoré využíva viac ako 250 kliník po celom svete.
Franšízová sieť Maxeco hľadá nových partnerov pre slovenský trh. Skúsenosti z odboru nie sú nutné, záujemcov čaká dôkladné školenie a následná podpora.
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.