Vytvárame priestor pre rozvoj franšízingu

Tento rok bol pre Vašu spoločnosť plný zmien – nový dizajn magazínu Vlastní firma FRANCHISING a organizácia prvého pražského Veľtrhu FRANCHISINGU. Ostali vám nejaké novinky aj do nasledujúceho roka?
Máte pravdu, rok 2016 bol pre nás naozaj rokom plným noviniek. Môžem však povedať, že zmeny vami spomenuté priniesli ovocie, ale my nezaspávame na vavrínoch. Naším hlavným cieľom je totiž rozvoj franšízingu v Českej republike a na Slovensku, čo je, ako sami vidíme, nikdy nekončiaca práca. Prostredníctvom našich médií chceme našim čitateľom i naďalej prinášať novinky a užitočné informácie ohľadom podnikania pod zavedenou značkou. Máme tiež v pláne im sprostredkovať viac rád a tipov od odborníkov na rôzne oblasti, rovnako ako od ďalších osobností podnikania. Čitatelia sa môžu tešiť na zaujímavé rozhovory v magazíne Vlastní firma FRANCHISING, aj na portáli Franchising.cz, Franchising.sk. Zároveň momentálne začíname pracovať na ďalšom ročníku Veľtrhu FRANCHISINGU.
Vráťme sa k Veľtrhu FRANCHISINGU, ktorý sa konal v novembri. Ako by ste ho zhodnotili?
Som rád, že môžem na tomto mieste povedať, že historicky prvý ročník zaznamenal úspech a potvrdil nám, že sme sa vydali správnym smerom. Dôkazom toho je viac ako 1900 návštevníkov a takmer 30 vystavovateľov, ktorí na veľtrhu prezentovali svoje franšízové ponuky a služby, ktoré rozvoju franšízového podnikania napomáhajú. Teší ma najmä spätná väzba od zástupcov vystavujúcich konceptov, že im veľtrh pomohol nájsť nových záujemcov o ich franšízové licencie. Dosiahli sme tak cieľ, ktorým bolo vytvoriť priestor pre stretávanie sa poskytovateľov franšízových licencií s potenciálnymi franšízantmi. Podarilo sa nám tiež zaujať návštevníkov programom Školenia franchisingu, ktoré sa tešilo veľkému záujmu.
Môžeme sa teda tešiť na ďalší ročník?
Samozrejme. Ako som už spomínal, momentálne prebiehajú prípravy na ďalší ročník. Uskutoční sa opäť v spolupráci so spoločnosťou ELAI (European Leadership & Academic Institute) v rámci Týždňa podnikania, ktorý prebehne v termíne od 13. do 17. novembra 2017. Verím, že sa nám zasa podarí návštevníkov zaujať pestrou skladbou vystavujúcich franšízových sietí a tiež zaujímavým programom.
Vaša spoločnosť PROFIT system poskytuje okrem iného aj poradenstvo pri tvorbe franšízových konceptov. Pozorujete v poslednej dobe zvyšujúci sa záujem zo strany fungujúcich firiem o rozvoj prostredníctvom franšíz?
Franšízing je v České republike a na Slovensku stále aktuálnou témou. Veľa fungujúcich firiem začína pri svojom rozvoji premýšľať aj o možnosti expandovať prostredníctvom franšízových partnerov. Dobrou správou je, že ak sa firmy pre vytvorení franšízovej siete rozhodnú, čím ďalej tým častejšie sa obracajú na profesionálnych poradcov. Tí sú schopní dohliadnuť na to, že je sieť nastavená kvalitne. Franšízanti uchádzajúci sa o získanie licencie potom majú určitú istotu, že sa stanú súčasťou dobre spracovaného konceptu.
Čo by ste popriali čitateľom portálu Franchising.sk do roku 2017?
Najmä pevné zdravie, vďaka nemu sa budú môcť vrhať nie iba do podnikateľských projektov. Ďalej prajem všetkým našim čitateľom šťastnú ruku pri prijímaní rozhodnutí, ktoré posunú ich podnikanie tým správnym smerom, pevné nervy pri zdolávaní prekážok, ktoré ich na podnikateľskej ceste stretávajú, a tiež splnenie cieľov, ktoré si pre svoj pracovný aj súkromný život vytýčili.
Prečítaj články

Máte originálny podnikateľský nápad a zdravý obchodný model. Ako z neho urobiť franšízu? Na to vám odpovie Lenka Nováková, konzultantka poradenskej spoločnosti PROFIT system.
„Flexibilita, inovatívny prístup a schopnosť reagovať na zmeny budú zásadné pre úspech,“ odkazuje budúcim franšízantom Marek Halfar, riaditeľ poradenskej spoločnosti PROFIT system.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
„Franšízová sieť kliník Nutriadapt navyšuje počet pobočiek a optimalizuje ich ziskovosť vďaka premysleným službám,“ hovorí konateľka spoločnosti Marta Nosková.
Podnikanie s TAB Board stojí na zdieľaní myšlienok a skúseností, ako výzvy meniť na úspechy. Daniela Jurča tento koncept oslovil natoľko, že sa z člena boardu stal franšízantom.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?