Vytvárame priestor pre rozvoj franšízingu
Tento rok bol pre Vašu spoločnosť plný zmien – nový dizajn magazínu Vlastní firma FRANCHISING a organizácia prvého pražského Veľtrhu FRANCHISINGU. Ostali vám nejaké novinky aj do nasledujúceho roka?
Máte pravdu, rok 2016 bol pre nás naozaj rokom plným noviniek. Môžem však povedať, že zmeny vami spomenuté priniesli ovocie, ale my nezaspávame na vavrínoch. Naším hlavným cieľom je totiž rozvoj franšízingu v Českej republike a na Slovensku, čo je, ako sami vidíme, nikdy nekončiaca práca. Prostredníctvom našich médií chceme našim čitateľom i naďalej prinášať novinky a užitočné informácie ohľadom podnikania pod zavedenou značkou. Máme tiež v pláne im sprostredkovať viac rád a tipov od odborníkov na rôzne oblasti, rovnako ako od ďalších osobností podnikania. Čitatelia sa môžu tešiť na zaujímavé rozhovory v magazíne Vlastní firma FRANCHISING, aj na portáli Franchising.cz, Franchising.sk. Zároveň momentálne začíname pracovať na ďalšom ročníku Veľtrhu FRANCHISINGU.
Vráťme sa k Veľtrhu FRANCHISINGU, ktorý sa konal v novembri. Ako by ste ho zhodnotili?
Som rád, že môžem na tomto mieste povedať, že historicky prvý ročník zaznamenal úspech a potvrdil nám, že sme sa vydali správnym smerom. Dôkazom toho je viac ako 1900 návštevníkov a takmer 30 vystavovateľov, ktorí na veľtrhu prezentovali svoje franšízové ponuky a služby, ktoré rozvoju franšízového podnikania napomáhajú. Teší ma najmä spätná väzba od zástupcov vystavujúcich konceptov, že im veľtrh pomohol nájsť nových záujemcov o ich franšízové licencie. Dosiahli sme tak cieľ, ktorým bolo vytvoriť priestor pre stretávanie sa poskytovateľov franšízových licencií s potenciálnymi franšízantmi. Podarilo sa nám tiež zaujať návštevníkov programom Školenia franchisingu, ktoré sa tešilo veľkému záujmu.
Môžeme sa teda tešiť na ďalší ročník?
Samozrejme. Ako som už spomínal, momentálne prebiehajú prípravy na ďalší ročník. Uskutoční sa opäť v spolupráci so spoločnosťou ELAI (European Leadership & Academic Institute) v rámci Týždňa podnikania, ktorý prebehne v termíne od 13. do 17. novembra 2017. Verím, že sa nám zasa podarí návštevníkov zaujať pestrou skladbou vystavujúcich franšízových sietí a tiež zaujímavým programom.
Vaša spoločnosť PROFIT system poskytuje okrem iného aj poradenstvo pri tvorbe franšízových konceptov. Pozorujete v poslednej dobe zvyšujúci sa záujem zo strany fungujúcich firiem o rozvoj prostredníctvom franšíz?
Franšízing je v České republike a na Slovensku stále aktuálnou témou. Veľa fungujúcich firiem začína pri svojom rozvoji premýšľať aj o možnosti expandovať prostredníctvom franšízových partnerov. Dobrou správou je, že ak sa firmy pre vytvorení franšízovej siete rozhodnú, čím ďalej tým častejšie sa obracajú na profesionálnych poradcov. Tí sú schopní dohliadnuť na to, že je sieť nastavená kvalitne. Franšízanti uchádzajúci sa o získanie licencie potom majú určitú istotu, že sa stanú súčasťou dobre spracovaného konceptu.
Čo by ste popriali čitateľom portálu Franchising.sk do roku 2017?
Najmä pevné zdravie, vďaka nemu sa budú môcť vrhať nie iba do podnikateľských projektov. Ďalej prajem všetkým našim čitateľom šťastnú ruku pri prijímaní rozhodnutí, ktoré posunú ich podnikanie tým správnym smerom, pevné nervy pri zdolávaní prekážok, ktoré ich na podnikateľskej ceste stretávajú, a tiež splnenie cieľov, ktoré si pre svoj pracovný aj súkromný život vytýčili.
Prečítaj články
Šanca stať sa lídrom MBE na Slovensku
/24.11.2025
Značka Mail Boxes Etc. plánuje vstúpiť na slovenský trh a hľadá master-franšízanta. Manažér rozvoja MBE Pawan Kim približuje, akú úlohu bude zastávať.
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Známy chorvátsky fast-casual reťazec Koykan hľadá franšízantov s vášňou pre svetovú gastronómiu. Po otvorení reštaurácií v Bratislave chce expandovať aj do ďalších miest.