Šanca na zisk z USA
Rozvíjať svoj biznis tu chce reťazec kaviarní PJ´s Coffee of New Orleans, reštaurácií Denny´s a Lawry´s, pubov The Tilted Kilt, fastfoodov Arby´s a tiež sieť trampolínových center Sky Zone. Všetky tieto značky hľadajú u nás, a tiež aj v susednom Česku partnera, ktorý ich bude exkluzívne zastupovať. „Úlohou výhradného zástupcu jednotlivých značiek bude vybudovať ich sieť v rámci celej republiky. K tomu získa kompletnú podporu zo strany poskytovateľa licencie,” hovorí Lenka Nováková, Business Development Manager spoločnosti PROFIT system, ktorá značky pri hľadaní partnerov v Česku a na Slovensku zastupuje.
„Značky, ktoré k nám zo zámoria mieria, sa môžu pýšiť originálnymi konceptmi, ktoré majú potenciál na tuzemskom trhu preraziť. Práve preto chcú jednotlivé spoločnosti ponúknuť v prvej fáze firmám a investorom možnosť spolupráce, a to na princípe franšízingu,” doplňuje Lenka Nováková s tým, že vážny záujem o vstup do stredoeurópskych štátov potvrdzuje aj hľadanie partnerov v ďalších krajinách ako je napríklad Poľsko či Maďarsko.
Investície do master-franšízové licencie, ktorá majiteľovi zaručí možnosť daný brand v tuzemsku, prípadne v Česku, rozvíjať, nie je nízka. Zahrňuje však v sebe aj finančné prostriedky nutné na vybudovanie dopredu stanoveného počtu pobočiek konceptu. Napríklad sieť reštaurácií Denny´s, ktorá je najväčším reťazcom rodinných reštaurácií, sa master-franšízový partner zaväzuje otvoriť päť reštaurácií. Poskytovať teda po partnerovi požaduje kapitálové zaistenie vo výške 5 miliónov dolárov.
Prečítaj články
Hladká pokožka ako stabilný biznis
/12.11.2025
Franšízová sieť DepilConcept otvára nové pobočky naprieč Slovenskom. Prináša know-how, ktoré využíva viac ako 250 kliník po celom svete.
Franšízová sieť Maxeco hľadá nových partnerov pre slovenský trh. Skúsenosti z odboru nie sú nutné, záujemcov čaká dôkladné školenie a následná podpora.
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.