Šanca na zisk z USA

Rozvíjať svoj biznis tu chce reťazec kaviarní PJ´s Coffee of New Orleans, reštaurácií Denny´s a Lawry´s, pubov The Tilted Kilt, fastfoodov Arby´s a tiež sieť trampolínových center Sky Zone. Všetky tieto značky hľadajú u nás, a tiež aj v susednom Česku partnera, ktorý ich bude exkluzívne zastupovať. „Úlohou výhradného zástupcu jednotlivých značiek bude vybudovať ich sieť v rámci celej republiky. K tomu získa kompletnú podporu zo strany poskytovateľa licencie,” hovorí Lenka Nováková, Business Development Manager spoločnosti PROFIT system, ktorá značky pri hľadaní partnerov v Česku a na Slovensku zastupuje.
„Značky, ktoré k nám zo zámoria mieria, sa môžu pýšiť originálnymi konceptmi, ktoré majú potenciál na tuzemskom trhu preraziť. Práve preto chcú jednotlivé spoločnosti ponúknuť v prvej fáze firmám a investorom možnosť spolupráce, a to na princípe franšízingu,” doplňuje Lenka Nováková s tým, že vážny záujem o vstup do stredoeurópskych štátov potvrdzuje aj hľadanie partnerov v ďalších krajinách ako je napríklad Poľsko či Maďarsko.
Investície do master-franšízové licencie, ktorá majiteľovi zaručí možnosť daný brand v tuzemsku, prípadne v Česku, rozvíjať, nie je nízka. Zahrňuje však v sebe aj finančné prostriedky nutné na vybudovanie dopredu stanoveného počtu pobočiek konceptu. Napríklad sieť reštaurácií Denny´s, ktorá je najväčším reťazcom rodinných reštaurácií, sa master-franšízový partner zaväzuje otvoriť päť reštaurácií. Poskytovať teda po partnerovi požaduje kapitálové zaistenie vo výške 5 miliónov dolárov.
Prečítaj články

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.