Príležitosť aj pre start-upy
V novembri minulého roku prebehol ďalší ročník akcie Týždeň podnikania. Ako by ste ho zhodnotili?
Bol to náš najúspešnejší ročník. V rámci 3. ročníku prebehlo 44 udalostí po ČR za celkovej účasti 5400 ľudí, čím sa táto udalosť opäť etablovala ako najväčšia udalosť v ČR pre majiteľov firiem, startupov a pre záujemcov o podnikanie. Minulý rok sme tiež prvýkrát realizovali Summit Týždňa podnikania v Prahe, ktorého sa zúčastnilo 1700 ľudí. To bol veľký úspech, bola to najväčšia udalosť, ktorú sme kedy ako ELAI usporiadali.
Môžete nám myšlienku celého projektu predstaviť?
S nápadom realizácie globálneho Týždňa podnikania (anglicky Global Entrepreneurship Week) prišla nezisková organizácia sídliaca vo Washingtone. Myšlienkou je prepojiť čo najviac krajín globálne počas 3. týždňa novembra každého roku, počas ktorého prebiehajú udalosti na podporu podnikania a motivácie ďalších, aby sa do podnikania pustili. Týždňa podnikania sa zúčastní globálne viac ako 160 krajín sveta, udalosť má najvyššiu možnú podporu zo strany významných svetových podnikateľov ako je Richard Branson a svetových štátnikov ako je princ Charles, prezident Obama a desiatky ďalších. Pred viac ako tromi rokmi sme v ELAI zistili, že Česká republika doteraz nie je do tejto udalosti zapojená, tak sme sa rozhodli túto udalosť sem priniesť – možno viac ako v iných krajinách má tu podľa nás zmysel pracovať na zmene vnímania podnikateľov a podpore ľudí všetkých vekových kategórií na realizácie svojich start-upových nápadov, nebáť sa urobiť krok do neznáma.
V tomto roku bude súčasťou Týždňa podnikania aj Veľtrh franchisingu, ktorý organizuje spoločnosť PROFIT system. Ako sa na podnikanie formou franšízingu pozeráte?
Podnikanie formou franšízingu je veľmi zaujímavou možnosťou, ako podnikať rafinovane. Nemusíte totiž budovať roky novou značku a riskovať, že to obdobie finančne neustojíte. Máte možnosť zvoliť už etablovanú značku a rozbehnúť svoje podnikanie rýchlejšie a s rýchlejším zárobkom.
Pohybujete sa medzi podnikateľmi, a to tými, ktorí sú už úspešní, ale aj začínajúcimi. Čo je podľa Vás predpokladom toho, aby sa podnikateľ stal úspešným?
Drina a drina... vôľa obetovať svoje pohodlie, životní štýl, a prípadne i počet svojich kamarátov. K tomu nevyhnutná schopnosť sa neustále učiť zo svojich chýb, ale aj úspechov. Musíte byť neustále v bojovnom móde - stačí zaspať na vavrínoch niekoľko mesiacov, a už vám môže ujsť vlak. Musíte teda mať neustálu potrebu boja a potešenia z neho. Je to vysoko adrenalínový šport, kde si nikdy nesmiete myslieť, že už ste dokonalý, alebo že váš produkt či služba sú dokonalé. Trvalá nespokojnosť so svojimi výkonmi, výkonmi zamestnancov a s výkonmi svojej firmy je pre úspech prospešná. Musíte túžiť neustále po dokonalosti, aj keď viete, že ju nikdy nebudete môcť dosiahnuť.
Chystáte pre tohtoročný ročník Týždňa podnikania nejaké ďalšie novinky, okrem Veľtrhu franchisingu? Môžete niektoré z nich už teraz poodhaliť?
Tento rok sa chystáme realizovať prvý kráť olympiádu pre startupy, Get in the Ring, ktorá prebieha už vo viac ako 70 krajinách svete. Ďalšie novinky vám poodhalíme časom :-)
Prečítaj články

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
„Chceme zvýšiť dosah našich programov a prísť s novinkami, ktoré podnikateľom uľahčia nielen riadenie firiem, ale aj ich osobný rozvoj,“ hovorí Šimon Mastný, riaditeľ franšízy TAB Board.
Máte originálny podnikateľský nápad a zdravý obchodný model. Ako z neho urobiť franšízu? Na to vám odpovie Lenka Nováková, konzultantka poradenskej spoločnosti PROFIT system.
„Flexibilita, inovatívny prístup a schopnosť reagovať na zmeny budú zásadné pre úspech,“ odkazuje budúcim franšízantom Marek Halfar, riaditeľ poradenskej spoločnosti PROFIT system.
Najčítanejšie

Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.