Čaká nás veľa práce

Aký bol rok 2015 pre spoločnosť PROFIT system?
Som rád, že môžem povedať, že určite dobrý. Portál Franchising. sk, Franchising. cz a magazín Vlastní firma FRANCHISING si stále nachádza svojich návštevníkov a čitateľov, čo nás do budúcnosti stále motivuje prinášať čerstvé a zaujímavé informácie, ktoré môžete nájsť iba tu. Potešil nás nárast návštevnosti Slovenského portálu, kde sme sa dostali na 25 000 čitateľov mesačne. Vďaka aktívnej práci nášho týmu, sme pre záujemcov o franšízové podnikanie objavili nové podnikateľské príležitosti, čo hovorí o stále rastúcej popularite tohto spôsobu podnikania. Darilo sa nám aj na poli poradenstva, mali sme šancu podieľať sa na niekoľkých zaujímavých franšízových projektoch, čo tiež potvrdzuje obľúbenosť franšízingu a majiteľov už fungujúcich firiem. Chcel by som spomenúť napríklad značku MY FOOD MARKET , ktorej sme spracovali celý koncept a následne budeme sieti napomáhať s vyhľadávaním vhodných partnerov.
Aký bude nasledujúci rok?
Určite bude plný práce, to vieme už teraz. Čaká nás veľa ďalších zaujímavých nielen poradenských projektov. Najväčší by mal byť uvedení na jeseň. Bohužiaľ, nemôžem byť konkrétnejší. Keď budeme mať viac informácií, rád ich prezradím našim čitateľom.
Prekvapí portál či magazín Vlastní firma FRANCHISING v budúcom roku niečím svojich čitateľov?
Neviem, či to bude nejaké veľké prekvapenie, ale chceme aby sa portál i magazín trochu posunul dopredu. A to najmä pomocou odborníkov, skúsených podnikateľov, franšízorov aj franšízantov. Chceme našim čitateľom prinášať čo najužitočnejšie informácie, a od koho iného by sa ich mali dozvedieť ako od skúsených profesionálov. Preto s celým týmom hľadáme nielen odborníkov, ale aj témy, ktoré budú atraktívne. Kdeby ste mali nejaké tipy na témy, ktoré vás zaujímajú, budeme veľmi radi, ak sa s nami o svoje nápady podelíte. Môžete nám ich napísať napríklad na emailovou adresu redakcia@franchising.sk.
Ako to s franšízingom vyzerá na Slovensku?
Rozvoj franšízového trhu na Slovensku je o niečo pomalší ako v Česku. Vďaka tomu sa však skrýva potenciál, hlavne pre domáce franšízové koncepty. Počet zahraničných konceptov zatiaľ vysoko prevyšuje počet domácich. Ako hovorí prezident Slovenskej franšízovej asociácie, jedným z dôvodov tejto skutočnosti je to, že vznik, tvorba a rozvoj novej, pôvodom slovenskej, franšízovej siete je dlhodobý a pomerne finančne náročný proces. Každý franšízový koncept ponúkaný ako úspešný a hodnotný produkt musí byť najskôr v praxi overený, inak si nezíska dôveru rozumného záujemcu o licenciu.
Aká je podľa Vás súčasná situácia na tuzemskom trhu franšízingu?
Ako už z mojich vyššie uvedených odpovedí vyplýva, franšízing je aktuálnou témou. Veľa fungujúcich firiem začína pri svojom rozvoji premýšľať aj o možnosti expandovať prostredníctvom franšízových partnerov. Dobrou správou je, že ak sa firmy pre vytvorenie franšízovej siete rozhodnú, čím ďalej, tým častejšie sa obracajú na profesionálnych poradcov. Sú schopní dohliadnuť na to, že je sieť kvalitne nastavená. Franšízanti uchádzajúci sa o získanie licencie potom majú určitú istotu, že sa stanú súčasťou dobre spracovaného konceptu
Čo by ste poprial franšízovému trhu do budúceho roku?
Poprial by som mu hlavne výnimočné nápady. Práve originálne koncepty totiž stále častejšie zaznamenávajú na trhu úspech nielen u koncových zákazníkov, ale tiež u záujemcov o franšízové licencie. Ďalej by som si prial, aby už fungujúcí franšízori nachádzali tých pravých franšízantov, ktorí by ich sieť posúvali dopredu. A samozrejme všetkým veľa šťastia, zdravia a úspechov nie iba v pracovnom živote, ale aj súkromnom.
Prečítaj články

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
„Chceme zvýšiť dosah našich programov a prísť s novinkami, ktoré podnikateľom uľahčia nielen riadenie firiem, ale aj ich osobný rozvoj,“ hovorí Šimon Mastný, riaditeľ franšízy TAB Board.
Máte originálny podnikateľský nápad a zdravý obchodný model. Ako z neho urobiť franšízu? Na to vám odpovie Lenka Nováková, konzultantka poradenskej spoločnosti PROFIT system.
„Flexibilita, inovatívny prístup a schopnosť reagovať na zmeny budú zásadné pre úspech,“ odkazuje budúcim franšízantom Marek Halfar, riaditeľ poradenskej spoločnosti PROFIT system.
Najčítanejšie

Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.